jakkoi Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 ik heb een Dreambox 800hd en sinds vanavond heb ik zwart beeld en blijft het rode lampje voorop alleen maar knipperen. achterop de dreambox knipperen ook heel snel de netwerk lampjes. ik heb al geprobeerd om nieuwe software erop te zetten maar reageert niet via dreamup. weet iemand wat er zo kapot is aan de dreambox en kan dat gemaakt worden?
columbo Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Kontroleer eerst eens de voeding,uiteraard onder belasting.
jakkoi Geplaatst: 4 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2012 ik heb alles al geprobeerd. het valt me alleen op dat die lampjes heel snel knipperen normaal doen ze dat niet zo.
DB-roekie Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Probeer het opstarten eerst eens met alle overbodige aansluiting eerst los te maken. (scart, LNB, audio ed.) Mogenlijk dat er een kortsluiting maakt of de zaak overbelast. Als dat lukt dat 1 voor 1 aansluiten en weer opnieuw starten. Is dat het niet - meet dan of je voeding (onder belasting) wel de juiste spanning geeft. Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet? To DB or not to DB, Thats the question!
Loui (K) Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 test eens zonder tuner Moet je gaan slopen!!Ben bang dat ie dan helemaal niet meer werkt!
Gast Jeroensky Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 (aangepast) Eventueel usb netwerkadapter toevoegen die door Linux kernel danwel madwifi ondersteund wordt(chipset) 7 augustus 2012 aangepast door Jeroensky
DeBeek Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Moet je gaan slopen!!Ben bang dat ie dan helemaal niet meer werkt! Slopen ?
DeBeek Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Eventueel usb netwerkadapter toevoegen die door Linux kernel danwel madwifi ondersteund wordt(chipset) Ja daar heb je wat aan ,, vooral al je box niet meer start..
columbo Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Je hebt 2 jaar garantie op je box ik neem aan dat hij nog geen 2 jaar oud is,dus terug naar de dealer ,en je garantie/aankoop bewijs mee nemen. Als het goed is stuur de dealer hem op naar Dream-multimedia.in duitsland.,of evt zelf contakt opnemen met DM. Wat je niet moet doen is er zelf aan prutsen. OOK als er evt,een andere sofware opstaat heb je recht op 2 jaar garantie.
polarbear Geplaatst: 8 augustus 2012 Geplaatst: 8 augustus 2012 Als je toevallig een niet echt originele box hebt, wat natuurlijk heel goed mogelijk is, denk ik dat de 4 grote, rechtopstaande condensatoren van 4700 uF/10 volt bol staan.En als die bol staan zijn ze gewoon onvoorwaardelijk kapot, hetgeen direkt te merken is aan o.a. een wegvallend netwerk. Dit bol staan kan je vrij snel zien wanneer je het dekseltje even van de box haalt. Bij een groot electronica verzendhuis uit het oosten van het land kun je de goede vervangers bestellen. (type vervanger is: Panasonic Elco NHG-R 4700µF 10V 105C --4 stuks . Prijs is zo'n 2 euro per stuk ) . Even (laten) uit- en insolderen, eenmalig een nieuw image erop via je seriele lijn en de zaak draait weer als een tierelier. Ik zou het graag voor je willen doen, maar ik ben geen held in solderen. groetjes..... Brrr......Polarbear1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E
columbo Geplaatst: 12 augustus 2012 Geplaatst: 12 augustus 2012 Dan maak een afspraak via pm ,en kom maar langs met die box,Proffesioneele dé & soldeer,station is hier aanwezig ,even als kennis en ervaring.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen