marleentje Geplaatst: 4 augustus 2012 Geplaatst: 4 augustus 2012 (aangepast) Mn zus heeft een Samsung 40" Led tv van bijna een jaar oud. Er zit ook een sat-tuner in. Nu probeer ik te zoeken waar de de fastscan functie zit maar nergens vind ik die. Ik kan digitale dvb- t en digitale dvb-c kanalen inscannen maar de fastscan blijft zoek. Kan het zijn dat die er enkel komt als je achteraan de ci-module inplugt. Dit heb ik nog niet getest. Anders kan iemand me de menuvolgorde opgeven om er te geraken. Dank Leen 6 augustus 2012 aangepast door Michel Onduidelijke onderwerptitel DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
dorus43 Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Kan het zijn dat die er enkel komt als je achteraan de ci-module inplugt. Dit heb ik nog niet getest. Anders kan iemand me de menuvolgorde opgeven om er te geraken. Dank Leen Neen Marleen, de FTA zenders zoals BVN en alle Duitse zenders (ARD, ZDF ...) zou je moeten ontvangen zonder ci-module. Ik ken je schotel opstelling niet (meer dan een satelliet .....) dan kan de diseqc instelling de reden zijn of wellicht is je kabel van de schotel niet goed aangesloten. Daar ik geen Samsung TV heb kan ik je niet met de menu helpen. groetjes Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
marleentje Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2012 Alles is weldegelijk ingesteld hoor Dorus, o.a. de disecq settings . Ik kan alles fta vinden. Ik vind alleen het menu niet terug waar je de fastscan van TVV kunt selecteren. Zoals ik al zei, mss omdat de cammodule niet ingeplugd zit ? DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Marc-Sim Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 @marleentje, Ivm. ja of nee Fastscan kan u het exacte Samsung type (met de achtervoegsels !) eventjes gaan vergelijken met de lijst van gecertificeerde Samsung modellen op de TV-VL / CDS website. Ook een (eventueel beschikbarel) recentere Sofware Update is soms noodzakelijk. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
dunhans Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik wil graag de UE46ES6200SXZG van Samsung aanschaffen, ik gebruik voor kabel(ziggo)ontvangst een losse decoder/recorder(PVR) dus Ziggo ondersteuning hoef ik niet te hebben.Maar wil ook graag de DVB-S tuner in deze tv gebruiken. Het betreft een EU Model. Dit product is geschikt voor gebruik op de Nederlandse en Belgische markt. De werking en garantie van deze modellen is gegarandeerd twee jaar. Mogelijk kan de taal van handleiding of display afwijken van Nederlandstalig. Ook specifieke functies voor de Nederlandse of Belgische markt kunnen mogelijk niet volledig ondersteund worden. Dit toestel staat (nog) niet op de lijst van gecertificeerde tv's op de website van Canaldigitaal, mijn huidige toestel een Samsung UE40D5700RSXXN.van 10 maanden oud staat wel op de lijst en heeft wel Fastscan.Hoe herken ik nu aan de hand van serienummers of achtervoegsels of een toestel wel of niet fastscan heeft, misschien is het toestel van @marleentje ook wel zo'n europees model en hebben die waarschijnlijk die optie niet? Heb al gemaild naar de webshop, maar die weten het ook niet, welke Samsung kenner weet het? Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
kapoentje Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Bron ; http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-1004-3.html region code from the service manual: xx326710BT - Baltic 3 Countries (Estonia, Lithuania, Latvia) xx326710RU - Russia xx326710UA/CS - Ukraine, Kazakhstan" xx326710XC- Italy, France, Germany, Portugal, Cyprus, Spain, Andorra, Belgium, Luxembourg, Iceland, Austria, Switzerland, Slovenia, Turkey xx326710XE - Nordic countries xx326710XH - Poland, Greece, Czech, Slovakia, Hungary, Bulgaria, Rumania, Croatia, Serbia, Bosnia, Montenegro, Macedonia, Albania xx326710XN - Netherlands, Luxembourg, Belgium (Luxembourg get a choice of XC or XN models!) xx326710XU - UK xx326710ZG or XC - Germany
dunhans Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 (aangepast) Bedankt Marc en Kapoentje voor jullie reactie's Maar echt zekerheid hebben we nog niet, ik vind het niet prettig om zo'n grote led tv thuis te laten bezorgen en als het dan toch niet werkt maar gewoon weer terug te sturen. Dus heb ik de klantenservice van Canaldigitaal een mailtje gestuurd, hun antwoord heb ik hieronder geplakt: Bedankt voor uw email. In uw email geeft u aan een nieuwe televisie te willen aanschaffen en graag wilt weten welke Samsung televisies over een fastscan mogelijkheid beschikken. Alle Samsung televisies met CI-Module beschikken over een fastscan mogelijkheid. In uw email geeft u ook aan dat de lijst die op onze website staat verouderd is. Wij werken eraan om de lijst te vernieuwen. De televisies worden door ons getest. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal Dus als er nog mensen zijn op dit forum die onlangs een Samsung led tv uit de 2012 ES serie hebben gekocht en die de DVB-S tuner gebruiken, graag nog wat informatie? En Marleentje heb je al de fastscan gevonden? Laat nog eens wat horen? Groeten Dunhans. 24 augustus 2012 aangepast door dunhans Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
johndegr Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Hoi, ik krijg ook een led tv van de 8000 serie. Mijn vraag is of ik mijn oude aston ci (DVB/MPEG-2) kan gebruiken om in de tv te plaatsen? Dacht versie 1.5 dat dit is. Is deze nog te gebruiken voor ontvangst HD of moet ik een CI waar ook MPEG-4 opstaat. Vast bedankt voor reacties, John
dunhans Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Hallo John, Dat zal wel niet werken met die oude Aston ci, je moet er eentje hebben met een groen ledje aan de voorkant, versie 1.07 die doet het wel met de HD kanalen. De aanbevolen goedgekeurde module van CDS geeft elke keer tussen het zappen een melding: gecodeerd kanaal, is erg storend. Ik heb gisteren mijn nieuwe tv geinstalleerd, het is een duits model, de Samsung UE46ES5800S Landkeuze en taal op Nederland gezet, maar bij het scannen van de satelliet kan ik alleen maar kiezen tussen Duitsland/Oostenrijk of Zwitserland, dus geen canaldigitaal of tvvlaanderen fastscan volgorde! Helaas, maar door het aanmaken van een favorieten lijst, lukt het ook. Nu wil ik nog eens proberen om met een USB stick de satelliet-kanalenlijst van een Nederlands model in de tv te importeren, dus als iemand die eens als bijlage kan plaatsen? Moet wel van de ES serie van 2012 zijn. Dus de HD fastscan lijst van canaldigitaal en tvvlaanderen met een duo lnb ingelezen. Kunnen we dat eens testen. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
dunhans Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 VERVOLG van hierboven: Ik heb eerst eens geprobeerd om de satelliet-fastscan-lijst uit de "oude" 40D5700 te importeren in de nieuwe 46ES5800-duits model, maar je raadt het al, dat gaat niet, want dan zegt ie: KAN DEZE NIET IMPORTEREN IVM ANDERE LANDCODE. Dus toen maar aan de slag met de Samsung channel Editor, leek me eerst een beetje erg moeilijk, maar na eerst wat HELP onderwerpen te hebben gelezen is het heel eenvoudig. Gewoon met "kopiëren en plakken" (copy en paste) de zenders in de gewenste volgorde zetten. Dan de nieuwe volgorde opslaan op de usb stick en die weer Importeren in je tv en taddaa: KLAAR IS (in dit geval) HANS en niet kees. Het toestel bevalt me goed, heeft géén 3D mogelijkheid, kan opnemen op een Harddisk, Toestel blijft -uit- als ie opneemt en standby staat of als je bijvoorbeeld een kabelontvanger of dvd/blueray speler wilt zien, blijft ie gewoon de satellietuitzending opnemen. Gekocht voor een mooi laag prijsje voor zo'n grootbeeld. (€630) Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen