Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren een Vu+ Duo en 4 Twin LNB's en 2 Diseq's aangeschaft. De 4 LNB's zijn door de leverancier reeds in een houder gebouwd en zouden goed moeten staan.

De Vu+ Duo is getest en werkte in de winkel.

Uitrichten zou een eitje moeten zijn, elevatie op 29 graden, effe draaien, en m.b.v. de ingebouwde satelliet vinder van de Vu+ Duo zou je zo Astra 19.2 graden Oost gevonden moeten hebben......

Het lukt niet.

Bij het satelliet vinden kun je kiezen uit beide tuners, aan elke tuner is een Diseq met 4 LNB's gekoppeld.

Tijdens het zoeken:

Tuner 1 laat zien:

SNR: 0%

AGC: 4%

Tuner 2 laat zien:

SNR: 99%

AGC: 80%

Hoe ik ook draai, Ik vind geen Astra

Overigens blijven de SNR en AGC waarden hetzelfde, of de LNB's+ Diseq nu aangekoppeld zijn of niet.......

Mijn vragen:

- Is dit normaal?

- Wat horen deze waarden (SNR en AGC) te zijn indien er geen LNB's en/of Diseq's zijn aangekoppeld?

- Is mijn Vu+ wellicht stuk

- Wat kan ik doen om dit werkend te krijgen?

Hopelijk kan iemand mij op het juiste pad helpen, bij voorbaat mijn grote dank, groet

Vu Ultimo 4K, Visiosat, 4 Twin LNB's, LG OLED 55 Inch (met 3D), Chips&Bier

Geplaatst: (aangepast)

heen en weer zwaaien heeft geen zin...

je moet wel al in de buurt zijn van 19,2 Oost

dat is niet het Oosten

dat is richting Oosten vanuit zuid

maak even gebruik van dishpointer.com om een afbeelding te printen op lokatie (jouw woonplaatst en straat) zodat je grofweg die 19,2 ziet als LIJN naar een markant punt in de straat.

ciao

zie voorbeeld van die lijn naar 19,2 Oost

aangepast door Tonskidutch

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst: (aangepast)

Als ik dit zo lees, zou ik de lnb voor astra 19 alleen zonder disq op de ontvanger pluggen en dan afstellen. Denk dat je dan meer resultaat hebt. nadien andere ook er bij en fijn tunen. Tonskidutch geeft ook een zeer goed beschrijving weer om af te stellen. dispointer is een zeer goed middel.

aangepast door Klavervier

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel vaker satellietschotels afgesteld en het kostte nooit veel moeite (vandaar mijn opmerking over "heen en weer zwaaien"

Het is uiteindelijk toch gelukt. Het apparaat uitzetten bleek te helpen. Beide tuners geven nu beeld (denk ik). Ik heb ter controle de coaxen naar LNB1 en LNB2 ingaang van de Vu+ verwisseld en er bleef gewoon ontvangst. Dus ik denk dat ik (voorlopig) vooruit kan met installeren en uitzoekn wat er allemaal kan etc.

Vu Ultimo 4K, Visiosat, 4 Twin LNB's, LG OLED 55 Inch (met 3D), Chips&Bier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...