Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo.

Vraagje:Kan ik een harddisk van een paar jaar oud nog in een nieuwe Ultimo plaatsen of is het dat

allemaal niet meer waard,het gaat om de Samsung161 HJ 160GB 7200rpm die uit een Topfield 7710 komt.

Gr.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Is het een SATA of IDE schijf. 160 GB is wat aan de kleine kant voor een HD receiver. Ik zou zelf een 5200 rpm schijf nemen

Geplaatst:

Inderdaad, voor HD wordt veel meer data gebruikt en weggeschreven naar de Hard Disk.

Ik zou nu gaan voor 1½ TB, (heb zelf 1 TB). Hier een overzicht:

http://www.sat4all.com/forums/topic/295326-overzicht-werkende-harddisks/

Middels het programma DCC_E2, kan je dan ook muziek en/of video op je disk zetten en afspelen met de ingebouwde mediaplayer of,

EMC (Enhanced Movie Center)

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Hallo.

Vraagje:Kan ik een harddisk van een paar jaar oud nog in een nieuwe Ultimo plaatsen of is het dat

allemaal niet meer waard,het gaat om de Samsung161 HJ 160GB 7200rpm die uit een Topfield 7710 komt.

Gr.

U zou het gewoon kunnen proberen. Wat anderen schrijven, onderschrijf ik volledig. Als u een film opneem t en daarna gelijk gaat kijken en wissen, zou u genoeg kunnen hebben

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

jaq,

De meeste speelfilms zijn hier 5 ~ 10 GB (van HD kwaliteit) daarmee is je hdd snel gevuld.

Met wat aanvullende bestandje heb je 32 ~ 16 filmpies en moet dan gaan schuiven of heen en weer kopieren (hetgeen ook weer tijd kost).

Kijk je naar de opname en wis je na het kijken de film, dan kan die sata disk uit de topfield nog goede diensten doen (je film bibliotheek grooeit dan namelijk niet constant).

Echter het inbouwen van een oude hdd betekend (voor mij althans) ook effe opnieuw flashen opdat het filesystem van meet af aan op hdd aangekoppeld is. (zo ook andere voorgangers van jou die dat met succes hebben gedaan)

sowieso moet die disk eerst schoongemaakt worden, geinitialiseerd (partitioneren en formateren)

als je tijd hebt kun je dat proberen met de oude hdd

ik heb ook in de Ultimo wegens tests een oudje van 6 jaar erin ghad en dat liep prima.

aan jou de keus.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...