Jake Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 De laatste officiële Rebox update voor de 4000 series is al knap oud. Gebeurt daar eigenlijk nog iets qua ontwikkeling? Enig idee of de 4000 ook de 9000 versie lust?? Ik lees wel veel over Octagon, maar dat lijkt me wat gecompliceerd voor een sat-beginneling ;-) Greetz Jake Rebox 4000HD PVR black met CD module
Audioniek Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 (aangepast) Er gebeurt voor deze modelfamile nog van alles, want de meeste conculega's zitten al op V1.10.57 of hoger. Alleen Rebox blijft maar op V1.09.49 hangen, waarschijnlijk vanwege de CanalDigitaal-certificering. (Met de RE-2200 is de situatie nog dramatischer: die blijft hangen op V1.09.35, terwijl daar al V2.10.78 beschikbaar is bij de anderen). Dat gecompliceerd valt wel mee. Met een Octagonfirmware voor jouw model (de laatste is OCTAGON_SF1008_HD_INTELLIGENCE_V11067__16_07_12), een resellerchanger, en wat zoek- en leeswerk op dit forum kom je een heel eind. En zolang je de bootloader niet aanpast, kun je zo weer terug naar de originele firmware. Denk er verder aan dat je met firmware van andere merken ook een kaartlezer-plugin moet installeren voor de CanalDigitaal smartcard. De meeste mensen gebruiken hier MCAS voor. Groeten, Audioniek. 6 augustus 2012 aangepast door Audioniek 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
platvis Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 nou ik heb van alles geprobeerd om die nieuwe bootloader er in te zetten maar dat lukt gewoon niet zoals de beschrijving met in de root van een usbstick dat ziet die gewoon niet ,toen geprobeerd met een nulkabel en dan blijf die gewoon doorstarten,maar wat ik nu van u leest kan ook wel de nieuwe bovenstaande firmware instaleren zonder de bootloader aan te passen.als dat zo is dan ga ik dat gewoon proberen.
Audioniek Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Platvis, ik kan zo gauw het oude draadje niet meer vinden waar het geheel uitgebreid uit de doeken wordt gedaan, maar dit is de korte versie: - Download de gewenste firmware, bijvoorbeeld van Octagon of Atevio/Atemio; - Download de Leviathan reseller changer. De huidige versie is dacht ik V1.4; - Stel indien gewenst de huidige zenderlijst veilig op een USB stick (let in dit geval even op: andere firmwares dan die van Rebox kennen de CanalDigitaal HD Fastscan niet); - Op de PC: draai de Leviathan resellerchanger. Laad de gedownloade firmware .IRD in dat programma in. Het laat dan zien voor welke ontvanger de fiirmware nu bedoeld is. Kies uit het lijstje ontvangers Rebox RE-4000 en klik op Save. Naast de gedownloade .IRD staat er nu een tweede, met de resellercode van de RE-4000 erin; - Download de laatste MCAS kaartlezer-plugin (er wordt op dit forum een draadje bijgehouden wat precies de laatste versie is); - Maak een USB-stick met de volgende inhoud. In de root-map komt de gewijzigde .IRD en indien gewenst de veiliggestelde zenderlijst. Pak de MCAS plugin ook uit, op de USB-stick. Er moet dan een map plugin bijkomen; - Geef de ontvanger een fabrieksreset; - Steek de USB-stick in de ontvanger en wacht op het downloadvenstertje; - Installeer op de gewone manier de gewijzigde firmware-IRD door ze aan te wijzen en op Rood te drukken; - Voer de gewenste instellingen met de hand in en plaats indien gewenst de geredde zenderlijst terug; - Verwijder de USB-stick en steek hem opnieuw in de ontvanger. Wacht op het downloadvenstertje. Wijs met pijltje links/rechts de map plugin op de stick aan; - Formatteer de gebruikersdata door op Groen te drukken. Als dat klaar is, start de ontvanger opnieuw op; - Laat de USB-stick in de ontvanger zitten en wacht na de herstart weer op het downloadvensterje. Wijs met pijltje links/rechts nogmaals de map plugin op de stick aan; - Druk op Rood om de MCAS plugin te installeren. Na installatie volgt een herstart; - Ga in het menu naar het Plugin menu. Daar staat nu onder andere MCAS. Wijs deze aan en start de plugin door op Groen te drukken. Wacht even tot de plugin gestart is en druk dan op Rood en stel autostart in op Ja. - Na een vijftal seconden zou de CanalDigitaal smartcard herkend moeten worden. Er verschijnt dan tweemaal een grijze balk in beeld met "Smartcard Initializing". Daarna moeten de zenders die in je abonnement zitten beeld geven. Klaar! De CanalDigitaal smartcard mag nu overigens zonder CI-module in de kaartlezer. Terug naar originele Rebox firmware: gewoon weer op de normale manier updaten naar Rebox V1.09.49. Succes, Audioniek. - 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
platvis Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 ik heb het al gelezen die bootloader moet er toch in,het vreemde was na al dat gedoe van het proberen te flashen kon ik de box wel opstarten maar hij mijn hd canaaldigitaal kaartje niet meer lezen ,na opnieuw de oude firmware er weer opgezet en toen werkte alles weer.
platvis Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 dus de bootloader opgraden naar 2.54 is dus niet nodig ,er zit 2.23 in maar ik denk dat ik ermaar even mee wacht eerst met een dreambox aan het stoeien geweest en die werkt nu eindelijk ook met een cdkaartje maar dat duurde heel wat uurtjes en ja ik heb een vrouw die niks snapt als die het maar doet dus ik durf er voorlopig niet meer aan te komen ,als ik dan aan het werk ben zit ze me de hele dag te bellen welk knopje ze in moet drukken.maar goed ik sla dit op ik heb in ieder geval nu een handleiding waar mee ik uit de voeten kan .hardstikke bedankt voor de ondersteuning.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen