Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Netgear netwerk ziet laptop niet meer

Momenteel een Netgear WNR3500lv2 router.

Met het oude netwerk kon ik van de laptop, mininootbook enz. op elke computer en satelliet receiver, satfinder werkte prima, in het netwerk komen (Linksys 160NL).

Nu met de Netgear router kan ik van de laptop enz. niet meer naar de vaste (bedraad) computers of de reciever komen, van de vaste computers ook niet naar de laptop's, satfinder krijgt ook geen verbinding meer met de receiver's.

Alle aangesloten apparatuur heeft een vast ip-adres, dit is niet veranderd vanuit het oude netwerk, ook de netwerknaam (SSID) is gelijk gebleven.

Alles naar het internet werkt gewoon goed, wat moet ik zoeken (denk in de Netgear router), instellen, nakijken om alles weer zoals voorheen werkende te krijgen.

Geplaatst:

ik denk,dat je eens moet kijken naar je vast ip adres.de meeste routers gebruiken 192.168.1.1.er zou wel eens durven routers zijn die 192.168.0.1 gebruiken.als je dan vaste ip's hebt,kunnen die mogelijks niet verbinden.kijk eerste even naar je dns ip,om je ervan te vergewissen als ze juist zijn.verander het dns ip adres van je router in je ip van je oude router en normaal zou het moeten werken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

ik denk,dat je eens moet kijken naar je vast ip adres.de meeste routers gebruiken 192.168.1.1.er zou wel eens durven routers zijn die 192.168.0.1 gebruiken.als je dan vaste ip's hebt,kunnen die mogelijks niet verbinden.kijk eerste even naar je dns ip,om je ervan te vergewissen als ze juist zijn.verander het dns ip adres van je router in je ip van je oude router en normaal zou het moeten werken.

Is gewoon klasse C netwekt en fabrieksinstellingen zijn er om aan te passen dus 192.168.0.1 met inlognaam admin en als passord password heb ik ook wel aangepast. Het enige waar het in kan zitten is mijn netwerk naam die heet geen workgroup maar gewoon puinhoop omdat het beter past bij mijn server die rommelbak heet. Dus moet ik het zeer zeker in de instellingen van de netgear zoeken maar ja waar zie ik het over het hoofd.

aangepast door catw
  • Moderator
Geplaatst:

Je moet even in de instellingen van de netgear kijken naar de wireless instellingen. Het moet een instelling zijn die het toestaat of verbied dat wireless devices andere devices mogen benaderen. In mijn asus heet het "set access point isolated". Als die op ja staat zullen geen van de wireless devices naar lokale machines mogen. Ik heb echter geen idee hoe dat in de interface van een netgear eruit ziet, maar wellicht kan je dit terugvinden in de handleiding van het ding.

Ik heb even de manual doorgeploegd, zie bijgevoegd bestand.

Enable Wireless Isolation. If this check box is selected, then wireless clients (computers or

wireless devices) that join the network can use the Internet, but cannot access each other or

access Ethernet devices on the network.

Selection_002.png

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Het moet een instelling zijn die het toestaat of verbied dat wireless devices andere devices mogen benaderen.

Ik heb even de manual doorgeploegd, zie bijgevoegd bestand.

Klopt helemaal had er telkens overheen gelezen en er verder niet naar gekeken dacht het ergens anders te moeten vinden en ook in de firewall instellingen aan het zoeken geweest.

Alles werkt nu weer prima zoals ik het gewend was en zoals het zou moeten werken.

O, ja gebruiksaanwijzing geeft er weinig uitleg over maar de help knop onder in beeld gaf meer informatie.

Bedankt voor het meedenken en zoeken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen