Ga naar inhoud


Ruzie met canal digitaal


Gast Sch

Aanbevolen berichten

In november hebben wij ter aanvulling op ons bestaande abonnement FILM1 erbij genomen. Dit hebben we telefonisch besteld, allemaal geen probleem. Tot op heden hebben we de extra kanalen nooit kunnen ontvangen. In eerste instantie was de kop van de schotel niet goed, deze hebben we laten vervangen voor E 150,-.

 

Nog steeds geen beeld. Toen lag het volgens CD aan de module en ze zouden kosteloos een andere module toesturen. Tot op heden niet ontvangen.

 

In februari hebben wij het abonnement opgezegd en kregen we te horen dat dit pas na 1 jaar mogelijk is, omdat we het abonnement hebben uitgebreid. Meerdere brieven gestuurd, constant de melding dat ze niks kunnen betekenen. Vanaf maart (opzegging februari + 1 maand) hebben we de betalingen stopgezet en CD in gebreke gesteld, nu dreigen ze met incassobureau.

 

Inmiddels zijn we er zo klaar mee dat we via Ziggo kijken, werkt prima.

 

Mijn vraag is of deze problemen bekend zijn, er zou iets in de frequenties gewijzigd zijn en niet alle tuners zijn geschikt voor CD ontvangst. Daarnaast de vraag of hier niet gewoon de opzegtermijn van 1 maand van toepassing is. Bovenstaande is telefonisch allemaal niet meedegedeeld door de medewerker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

het is jammer dat je zo'n nare ervaring hebt opgelopen.canal digitaal,zoals ook andere pay tv aanbieders,steken de fout graag op de aboneee als zijnde,geen door ons goedgekeurde toestellen,en ze verwijzen door naar de verkoper van de apperatuur.wel jammer,dat je nooit bij iemand anders geweest bent,om de kaart alsnog proberen te updaten.je moest sneller cd in gebreke gesteld hebben.ik weet nu niet of dit ook in nederland zo is,maar wij hebben verzakingsrecht gedurende 14 dagen.in die tijd,kan je indien je het niet wenst,kosteloos opzeggen.als cd zo eerlijk zou zijn,dan zouden ze de kaart kunnen terugvragen,en ik denk wel,dat ze technisch in staat zijn,te zien wat er verkeerd is/was met de kaart.dit was toch zo in het seca1 tijdperk.ik heb een dreamox,die al 4 jaar dezelfde firmware en cccam 2.21 inzit,en de sd kanalen doen het nog perfect,en de update's geen enkel probleem.ik zou toch verder proberen,en kijken,of je iets kan bewijzen via de kaart.

succes

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sch schrijft:

“In eerste instantie was de kop van de schotel niet goed, deze hebben we laten vervangen voor E 150,-.”

Dat is nogal een bedrag om een kop te vervangen.

Wat heb je voor een schotelinstallatie? Is die ook door CanalDigitaal geleverd en geplaatst?

En ja…, een SAB Ultimate HD is geen CanalDigitaal goedgekeurde ontvanger. Als ze weten dat je die hebt, doen ze ook geen enkele moeite om je te helpen. Dat doen ze alleen maar als je een goedgekeurde ontvanger hebt.

Je kunt CanalDigitaal dus ook niet in gebreke stellen.

Je zit dus gewoon een jaar aan dit contract vast, dat staat in de algemene voorwaarden. Zie:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/algemene-voorwaarden-tv-per-1-juni-2011.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sch,

 

Als je aan kunt tonen dat CDN schuld heeft aan het feit dat jij geen beeld hebt ga je het wel winnen.

 

Incassobureau's wordt ik zelf niet zo bang van. Ook die zullen de uiteindelijk de rechter in moeten schakelen en als jouw verhaal juridisch goed in elkaar steekt gaan ze zich daar niet aan wagen.

CDN wel even schriftelijk laten weten dat de kosten die jij moet gaan maken op hen verhaald gaan worden. Jij kunt natuurlijk ook naar de rechter.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuld van CD aantonen is lastig. Het standaard deed het wel tot voor kort redelijk goed, daarna vielen de RTL zenders vaak weg, gewoon zwart geen beeld.

Mijn schotel is een Triax, een donkere met een meter doorsnee, type geen idee. Niet geleverd door Canal Digitaal.

 

Mijn probleem is dat ik er door hun niet over geinformeerd ben, als ik had geweten dat mijn hardware niet geschikt was voor het extra pakket dan had ik het nooit genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hardware is prima geschikt voor dat extra pakket!

Niets mis mee!

 

Maar, hardware is zo goed en/ of zo slecht als degene die het installeert.

 

Beter simpele/ goedkope hardware en een heel erg goede installateur dan het beste van het beste neergezet door een prutser, dat vergeet men nog al 's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sch

Je geeft zelf al aan dat je al decodeerproblemen had voordat je het Film1-pakket er bijgenomen had. Dat is dus inderdaad een probleem van je ontvanger. Heb je er misschien niet de laatste nieuwe firmware in zitten? Daarom gaat CanalDigitaal niet verder op deze problemen in omdat het geen goedgekeurde ontvanger is. Voor een niet goedgekeurde ontvanger zullen ze je nooit een nieuwe CanalDigitaal CI-module opsturen. Maar ja, die meiden die je aan de telefoon krijgt weten dikwijls van toeten noch blazen en dan beslist hun baas dat die module niet wordt omgeruild.

Nu snap ik ook waarom de duo-lnb vervangen moest worden. Als jij een schotel van een meter hebt, past daar zeker geen CanalDigitaal duo-lnb op. Zelfs een duo-lnb voor een 80cm schotel eigenlijk niet.

Hoewel ik snap dat het een vervelede situatie voor je is, heb je geen poot om op te staan en zou ik maar betalen tot einde contractduur, anders gaat het je nog meer geld kosten.

Wel jammer van je satelliet-installatie maar die kun je natuurlijk ook gebruiken voor de vrij te ontvangen zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de gebruikte hardware zoals hier beschreven heb je geen CI module nodig deze zit ingebouwd.

een goede kanaal lijst is denk ik eerder de oplossing.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sch.

 

In bericht #6 schreef ik dat je aan de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden gebonden bent, zie punt E22.

Je kunt waarschijnlijk wel je abonnement tot 30 augustus opzeggen zoals @satcat al schreef.

 

Als Canal Digital de aangeboden dienst niet kan leveren dan kun je ten alle tijden opzeggen, Europees geregeld.

Heb zelf ooit ook zo'n probleem gehad en ze hebben geen poot om op te staan, wel of niet goed gekeurde ontvanger dat maakt geen bal uit.

Zij willen een dienst leveren die ze niet kunnen waarmaken.

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digital de aangeboden dienst niet kan leveren dan kun je ten alle tijden opzeggen,

 

CanalDigitaal moet wel de mogelijkheid geboden krijgen om de levering mogelijk te maken.

Dus eerst CanalDigitaal in gebreke stellen,

Komt CanalDigitaal niet met een oplossing kan de overeenkomst ontbonden worden wegens wanprestatie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...