Sprietje Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 (aangepast) En wat staat er dan in de algemene leveringsvoorwaarden: E- De Smartcard en satellietontvanger 22 CanalDigitaal test op verzoek van de fabrikant de werking van een satellietontvanger in combinatie met een officiële smartcard. Als een satellietontvanger het testtraject positief doorloopt, kan CanalDigitaal de Klanten die de betreffende satellietontvanger gebruiken ondersteunen in geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van CanalDigitaal. In alle andere gevallen kan CanalDigitaal geen ondersteuning bieden omdat zij geen kennis heeft van de gebruikte satellietontvanger. Aan gebruikers van satellietontvangers die door CanalDigitaal getest zijn, maar door de gebruiker zelf of door derden hardwarematig of softwarematig gemodificeerd zijn, kan CanalDigitaal geen ondersteuning meer verlenen. 9 augustus 2012 aangepast door Sprietje
theparasol Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 In dit soort gevallen kun je maar 1 iemand in gebreke stellen en dat is de knutselaar die je die prut op locatie geinstalleerd heeft.
Johan45 Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 En wat staat er dan in de algemene leveringsvoorwaarden: E- De Smartcard en satellietontvanger 22 CanalDigitaal test op verzoek van de fabrikant de werking van een satellietontvanger in combinatie met een officiële smartcard. Als een satellietontvanger het testtraject positief doorloopt, kan CanalDigitaal de Klanten die de betreffende satellietontvanger gebruiken ondersteunen in geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van CanalDigitaal. In alle andere gevallen kan CanalDigitaal geen ondersteuning bieden omdat zij geen kennis heeft van de gebruikte satellietontvanger. Aan gebruikers van satellietontvangers die door CanalDigitaal getest zijn, maar door de gebruiker zelf of door derden hardwarematig of softwarematig gemodificeerd zijn, kan CanalDigitaal geen ondersteuning meer verlenen. Onzin CanalDigitaal gekeurd is beslist geen garantie dat je een goede decoder hebt. Er zijn diverse CanalDigitaal gekeurde decoders die geen beeld (meer) geven. Maar zoals al eerder geschreven. CanalDigitaal in gebreke stellen en de gelegenheid geven om hun fout te herstellen. Blijft CanalDigitaal toch nog in gebreke kan je de betaling storneren en de betalingen stop zetten. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Beste Johan45 Wat heeft dat er nu mee te maken: “Onzin, CanalDigitaal gekeurd is beslist geen garantie dat je een goede decoder hebt. Het staat gewoon in het contract dat je bent aangegaan dat ze je alleen maar bijstaan als je CanalDigitaal gecertificeerde apparatuur hebt. Dat kun jij niet veranderen. En als je geen gecertificeerde apparatuur hebt, krijg je ook geen hulp van CanalDigitaal. Bij wel goedgekeurde apparatuur doen ze wel moeite te helpen je probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan heb je wel een poot om op te staan. En als er oudere modellen satellietontvangers zijn die niet meer functioneren omdat de fabrikant geen nieuwe firmware meer schrijft, dan gooit CanalDigitaal die gewoon uit de lijst van goedgekeurde ontvangers omdat ze niet meer voldoen.
Johan45 Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Beste Johan45 Wat heeft dat er nu mee te maken: “Onzin, CanalDigitaal gekeurd is beslist geen garantie dat je een goede decoder hebt. Het staat gewoon in het contract dat je bent aangegaan dat ze je alleen maar bijstaan als je CanalDigitaal gecertificeerde apparatuur hebt. Dat kun jij niet veranderen. En als je geen gecertificeerde apparatuur hebt, krijg je ook geen hulp van CanalDigitaal. Bij wel goedgekeurde apparatuur doen ze wel moeite te helpen je probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan heb je wel een poot om op te staan. En als er oudere modellen satellietontvangers zijn die niet meer functioneren omdat de fabrikant geen nieuwe firmware meer schrijft, dan gooit CanalDigitaal die gewoon uit de lijst van goedgekeurde ontvangers omdat ze niet meer voldoen. CanalDigitaal kan wel zoveel beweren, ze moeten het ook nog eens waar maken. TS heeft een abonnement afgesloten met een bestaande satelliet installatie. Daar heeft CanalDigitaal rekening mee te houden bij het afsluiten van de overeenkomst Een abonnement verkopen en je niet vergewissen dat het abonnement daadwerkelijk gebruikt kan worden is een reden om de overeenkomst te annuleren. Dit is een wanprestatie van de verkopende partij.! Vult u rustig aan !!!
Melchiorskystar Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Waarom tuig je niet gewoon eerst even de standaard installatie van Canal Digitaal op? Je hebt een goedgekeurde ontvanger, schotel, duo lnb en 20 m. kabel gekregen, althans, als het goed is heb je daarvoor getekend. Tuig het op en kijk of dat werkt. Zet de schotel desnoods even op een camping statief. Kijk op www.dishpointer.com voor de juiste hoek en richting. Als je dan nog niet het pakket blijkt te kunnen ontvangen waar je voor betaalt, dan kunnen ze niet meer om je heen. Koop anders even op marktplaats de standaard zooi en probeer het uit. Als je klaar bent met testen kun je het weer verkopen voor ongeveer die prijs. En altijd de algemene voorwaarden lezen waar je voor hebt getekend inderdaad. Zelf kreeg ik familyhd geleverd in plaats van basishd. Eerst even telefonisch geprobeerd, maar vond het gesprek niet echt lekker gaan. Maar ik dacht, volgens de algemene voorwaarden tellen alleen brieven echt mee. Dus met aangetekend briefje was het zo geregeld. Handel volgens de algemene voorwaarden en je staat in je recht.
RayhTec Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 En wat staat er dan in de algemene leveringsvoorwaarden: E- De Smartcard en satellietontvanger 22 CanalDigitaal test op verzoek van de fabrikant de werking van een satellietontvanger in combinatie met een officiële smartcard. Als een satellietontvanger het testtraject positief doorloopt, kan CanalDigitaal de Klanten die de betreffende satellietontvanger gebruiken ondersteunen in geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van CanalDigitaal. In alle andere gevallen kan CanalDigitaal geen ondersteuning bieden omdat zij geen kennis heeft van de gebruikte satellietontvanger. Het probleem is dat er geen beeld is. Uit bovenstaande kan afgeleid worden dat CDN geen hulp kan bieden omdat ze blijkbaar geen kennis heeft van de SAB Ultimate HD ontvanger. Dat is aannemelijk. Het mag ook niet van CDN verlangd worden dat ze die kennis hebben. Indien een schuldige aangewezen moet worden zal toch eerst duidelijk moeten worden waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Ligt het aan de ontvanger, de 1 meter schotel (welke kop zit er nu in?), de module (is die nu wel of niet nodig in de ontvanger?), de smartcard (werkt dat ding in een andere ontvanger?) Wat zegt de persoon die er voor 150 euro een andere kop in heeft gezet? Ik begrijp er nu uit dat het niet informeren door CDN over de te gebruiken hardware het discussiepunt is. Is er niet ergens iets in de overeenkomst te vinden dat er misleidend is gehandeld?
Sprietje Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 (aangepast) Hoezo Johan45, moet een autodealer controleren of jij een rijbewijs hebt als jij daar een auto gaat kopen omdat anders de koop ongeldig is? 9 augustus 2012 aangepast door Sprietje
theparasol Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 En als je dubbel verzekerd bent verwijt je de verzekeraar zeker ook een wanprestatie. Hij had immers moeten informeren, nee sterker nog controleren of je er al voor verzekerd was. Jij als klant hebt daar uiteraard geen verstand van en had tegen zichzelf beschermd moeten worden
john-sathopper Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 ik lees een schotel van 1 meter.. en toen natuurlijk de duo LNB 60 erop gezet van canal digitaal..dat verklaard wel die 150 euro maar gaat natuurlijk nooit werken Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Johan45 Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Wat een onzinnige vergelijkingen lees ik hier. ( wie de schoen past ... Dan heb ik ook een onzinnige vergelijking ... Ziggo verkoopt een abonnement in UPC gebied, en nee je hebt geen reden om te klagen Vult u rustig aan !!!
theparasol Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Dat ziggoverhaal is pas onzin, dat kan niet eens. Maar ga gerust door met volharden in onzinnige adviezen!
Johan45 Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Nee, een verzekering vergelijken met een CanalDigitaal abonnement. is dus niet onzinnig.! Je kan dit niet vergelijken, en met mijn vergelijking gaf ik zelf al aan dat het geen hout snijd. Die is net zo onzinnig als jouw vergelijking, niet meer en niet minder. Hier is sprake van verkoop en niet kunnen leveren dus is de overeenkomst gewoon op te zeggen. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Huh…, “Hier is sprake van verkoop en niet kunnen leveren dus is de overeenkomst gewoon op te zeggen.” Natuurlijk wordt het gewoon geleverd maar als je geen juiste spullen hebt om er ook gebruik van te kunnen maken, moet je jezelf de schuld geven en niet CanalDigitaal. Johan, de vergelijking die je maakt is nu hetzelfde als dat je een abonnement neemt op een internetaansluiting en dan klagen dat je niet op internet kan omdat je geen computer hebt.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 10 augustus 2012 In november hebben wij ter aanvulling op ons bestaande abonnement FILM1 erbij genomen. Dit hebben we telefonisch besteld, allemaal geen probleem. Tot op heden hebben we de extra kanalen nooit kunnen ontvangen. In eerste instantie was de kop van de schotel niet goed, deze hebben we laten vervangen voor E 150,-. Nog steeds geen beeld. Toen lag het volgens CD aan de module en ze zouden kosteloos een andere module toesturen. Tot op heden niet ontvangen. In februari hebben wij het abonnement opgezegd en kregen we te horen dat dit pas na 1 jaar mogelijk is, omdat we het abonnement hebben uitgebreid. Meerdere brieven gestuurd, constant de melding dat ze niks kunnen betekenen. Vanaf maart (opzegging februari + 1 maand) hebben we de betalingen stopgezet en CD in gebreke gesteld, nu dreigen ze met incassobureau. Inmiddels zijn we er zo klaar mee dat we via Ziggo kijken, werkt prima. Mijn vraag is of deze problemen bekend zijn, er zou iets in de frequenties gewijzigd zijn en niet alle tuners zijn geschikt voor CD ontvangst. Daarnaast de vraag of hier niet gewoon de opzegtermijn van 1 maand van toepassing is. Bovenstaande is telefonisch allemaal niet meedegedeeld door de medewerker. Mijn advies: - Goed vastleggen wanneer je met wie/waarover gesproken hebt. - In gebreke stellen (heb je al gedaan) en duidelijk stellen waar ze in gebreke zijn gebleven. - Betalingen stopzetten (heb je al gedaan) - éénmalig het incassobureau schriftelijk laten weten dat je opdrachtgever in gebreke gesteld hebt en niet met het incassobureau wenst te communiceren. Ze melden zich maar bij opdrachtgever. Het incassobureau van CD (linndorf) is namelijk naar mijn bescheiden mening een vreselijk asociale leugenachtige boevenclub. - Niet betalen!!! Uiteindelijk wordt de vordering in 95% van dergelijke gevallen stopgezet. Je moet dan uiteraard wel zeker weten en aan kunnen tonen dat men je niet correct heeft behandeld, want men zou er natuurlijk alsnog een zaak van kunnen maken. De consument is goed beschermd, dus als ze echt in gebreke zijn gebleven maken ze geen schijn van kans. De mensen die hier van die belachelijke adviezen geven moeten zich maar eens achter kun oren krabben. Al had hij een schotel van 3 meter richting zuid-afrika staan, als hij klaagt bij canaldigitaal dat hij geen ontvangst heeft en canaldigitaal adviezen geeft en zaken toezegt, moeten ze dat ook doen. Doen ze dat niet niet en geven ze ook nog eens verkeerde adviezen en geven ze ook nog een in het verkoop traject niet de nodige informatie om tot een goed overdachte beslissing te kunnen komen, blijven ze wel degelijk in gebreke. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen