Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb vandaag een pakketje artikelen gekocht, voor mijn eerste schreden in SAT land. Daarbij loop ik al direkt (natuurlijk) tegen een probleem aan. De bij de Wavefrontier T90 meegeleverde beugel meet volgens dit draadje een afstand van 38 cm tussen muur en hart van de pijp. De schotel zelf is vanaf het midden tot aan rand van 55cm. Haaks monteren is dus niet mogelijk.

Volgens deze site moet ik de schotel nagenoeg haaks op de muur monteren om Astra 1, 2, 3, en Hotbird te kunnen ontvangen.

Zie onder de foto's voor de twee uiterste bereiken van deze satellieten. Ik zal het dus ongeveer zo moeten onteren:

schema2.png

Denken jullie dat ik de schotel haaks genoeg kan monteren voor een goede ontvangst? Indien nee, weet iemand waar beugels te krijgen zijn met een buisdiameter van 60mm, én een afstand tot de muur van 60cm bieden?

Alvast erg bedankt!

Leon

astra1.PNG

astra2.PNG

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Geplaatst:

http://www.sat4all.com/forums/topic/267580-hoe-kan-ik-het-beste-mijn-toekomstige-schotel-ophangen/?do=findComment&comment=1695030

Met die overgrote maat mastbeugels (en een losse mast van 60mm diameter) zoals in de foto getoond kom je een heel eind.

Maar of ze ook met 55 cm afstand tov muur bestaan???

Anders moet je der eentje laten maken door de smid / metaalbewerker (die jongens zijn best betaalbaar)

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst: (aangepast)

Nog wat gegevens over waar ik moet paatsen. Ik hoop dat jullie me op weg kunen helpen om dot meteen goed aan te pakken. De schotel komt op de muur bij de rode circel.

Gr,

Leon

overzicht.PNG

satlex.PNG

aangepast door grunt

Geplaatst:

Een haakse muurbeugel gaat echt niet voor een T90. Dat is veel te zwak. Daar heb je toch echt een set muurbeugels voor nodig waar je een flinke dikke pijp in zet.

Zoek op Google afbeeldingen bij: antenne beugel 55cm. Ik zie ze voor 25 euro te koop.

Een muurbeugel van 60cm heb ik niet kunnen vinden maar met 55cm moet het lukken.

Geplaatst:

Nog wat gegevens over waar ik moet paatsen. Ik hoop dat jullie me op weg kunen helpen om dot meteen goed aan te pakken. De schotel komt op de muur bij de rode circel.

Gr,

Leon

sorry maar ik zie nu dat je een plat dak hebt

waarom geen tegelvoet met passende mast?

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Ik heb liever niets op het platte dak staan. Als het niet anders kan zal het wel moeten, maar ik ga voor gebeugeld tegen de muur.

sorry maar ik zie nu dat je een plat dak hebt

waarom geen tegelvoet met passende mast?

ciao

Geplaatst:

Zal eens verder rondneuzen. Ik heb niet veel gezien van 60mm diameter (google).

Een haakse muurbeugel gaat echt niet voor een T90. Dat is veel te zwak. Daar heb je toch echt een set muurbeugels voor nodig waar je een flinke dikke pijp in zet.

Zoek op Google afbeeldingen bij: antenne beugel 55cm. Ik zie ze voor 25 euro te koop.

Een muurbeugel van 60cm heb ik niet kunnen vinden maar met 55cm moet het lukken.

koop een tegelvoet geschikt voor de t90 die zijn er.

koop 1 rubbertegel in de doe het zelfzaak zaag die in vier stukjes en leg die onder de 4 hoeken van je tegelvoet zo krijg je geen schade aan je dak.

en als je denkt op het lage dak staat hij in de weg zet hem dan op het hoge dak daar heeft niemand er hinder van.

aangepast door ziggy

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

Goed idee. Ik hou 'm in beraad. Ik zal eerst even zien of ik een RVS 'tripod' muurbeugel op maat gemaakt kan krijgen, want online vindt ik zo 1-2-3- niets wat geschikt is.

Eigenlijk raar dat de bijgeleverde beugel niet voorziet in 90º gedraaide opstelling....

koop een tegelvoet geschikt voor de t90 die zijn er.

koop 1 rubbertegel in de doe het zelfzaak zaag die in vier stukjes en leg die onder de 4 hoeken van je tegelvoet zo krijg je geen schade aan je dak.

en als je denkt op het lage dak staat hij in de weg zet hem dan op het hoge dak daar heeft niemand er hinder van.

Geplaatst:

@Grund schrijft:

“Zal eens verder rondneuzen. Ik heb niet veel gezien van 60mm diameter (google).”

Kijk, dit is een set muurbeugels van 55cm. Als je de 3-pootbeugel boven zet, en de andere beugel er 80cm onder en je klemt er een pijp van 60mm dik in die er 30cm bovenuit steekt, dan heb je een zeer solide muurbevestiging zonder vering zie bijlage.

post-60869-0-88716600-1344359877_thumb.jpg

Geplaatst:

Goed idee. Ik hou 'm in beraad. Ik zal eerst even zien of ik een RVS 'tripod' muurbeugel op maat gemaakt kan krijgen, want online vindt ik zo 1-2-3- niets wat geschikt is.

Eigenlijk raar dat de bijgeleverde beugel niet voorziet in 90º gedraaide opstelling....

die tegelvoet is prima

ik heb er een op de 12e verdieping

met rubbergranulaat tegeldragers onder het metaal op de dakfolie <- perfekt

Busy Line

Rose Murphy

Als ik nu dit plaatje bekijk lijkt het weer net wél te kunnen met de standaard bijgeleverde beugel...zou het kunnen? (hier gedaan)

zekitez.PNG

aangepast door grunt

Geplaatst:

Maar dan heb je wellicht niet alles georienteerd op het midden van de LNB-mount (de gebogen beugel)

Dan pijl je een virtuele middenpositie aan.

Dat zou misschien kunnen gaan lukken. Maar dat is dus ook verder speuren naar de oude berichten over de T90 waar een afname van de signaalkwaliteit gedocumenteerd wordt indien je niet met het midden (de optimale positie) werkt.

de excel tabel is er

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Beste grunt

De T90 zal zeker niet precies haaks op de muur komen te staan. In bericht 1 is te zien dat het signaal van de Astra 28,2 zelfs nog niet evenwijdig met de muur loopt maar 4 graden schuin langs de muur. Bovendien is het een kort muurtje en ik ben er van overtuigd, dat dit met muurbeugels geen probleem gaat opleveren. Een T90 is 108,6cm breed, muurbeugels die de zijkant van de mast 55cm uit de muur zetten, dit is waarschijnlijk 57cm op het hart van de 60mm pijp, voldoen dus prima.

Geplaatst:

ik denk dat we nog een ander probleem hebben met de muur bevestiging we krijgen denk ik een dode hoek op de schotel want de muur staat naast de schotel in de weg.

west zal wel lukken maar voor oost kan de muur een hindernis zijn.

het signaal komt ook van af de zijkant op hoofd schotel maar daar staat de muur.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen