Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2012 Geplaatst: 8 augustus 2012 Beste ziggy Er is geen enkel probleem met de muur om de 4 satellieten ASTRA 1, 2, 3 en Hotbird te ontvangen. Als jij vindt dat het wel zo is dan graag een gedetaillieerde beschrijving van het probleem.
grunt Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2012 (aangepast) Ik heb vandaag de schotel en be bijgeleverde muurbeugel geassambleerd. Dat ging verder prima. De beugel is inderdaad ongeschikt om de schotel haaks op de muur te monteren omdat hij niet ver genoeg van de muur af komt te staan. Dat wisten we al. Ik heb het ding in de tuin op de tegelvloer gezet, en zat er een half uur naar te kijken, en te denken. En ineens heb je het: je wordt géén conducteur, maar zet de beugel zo neer: Volgens mij is mijn probleem opgelost. De onderste poot maak ik op het dak vast op een grote betontegel, en daar gaat het dakgrind weer overheen. Ik denk dat hij dan nergens naar toe ken. Beste grunt De T90 zal zeker niet precies haaks op de muur komen te staan. In bericht 1 is te zien dat het signaal van de Astra 28,2 zelfs nog niet evenwijdig met de muur loopt maar 4 graden schuin langs de muur. Bovendien is het een kort muurtje en ik ben er van overtuigd, dat dit met muurbeugels geen probleem gaat opleveren. Een T90 is 108,6cm breed, muurbeugels die de zijkant van de mast 55cm uit de muur zetten, dit is waarschijnlijk 57cm op het hart van de 60mm pijp, voldoen dus prima. 8 augustus 2012 aangepast door grunt VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
grunt Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2012 Een haakse muurbeugel gaat echt niet voor een T90. Dat is veel te zwak. Daar heb je toch echt een set muurbeugels voor nodig waar je een flinke dikke pijp in zet. Zoek op Google afbeeldingen bij: antenne beugel 55cm. Ik zie ze voor 25 euro te koop. Een muurbeugel van 60cm heb ik niet kunnen vinden maar met 55cm moet het lukken. Het is al gelukt, hij staat. Thanks voor de hulp! VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
grunt Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2012 Oké komt nog, ik beloof het. Ben momenteel Eurobird 9A aan het inlezen op de 46PFL8007 Ik dacht 'm uitgericht te hebben op Astra 1, maar vindt het veel te spannend hem nu te onderbreken Zal straks verder bijstellen.... Mischien nog ff foto,tje VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
grunt Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2012 Hmmm. ik heb nu Hotbird op de 0-positie. Op TV krijg ik een BER van 65%, en een signaal van 100%. Hij scant ook netjes alle zenders in. Ik heb een 2e LNB proberen aan de gang te krijgen, maar vindt met de satfinder (piep-ding) de andere satellieten niet. Ik wilde eigenlijk 19.2 op de 0-positie. Ach ja, morgen is weer een dag. 13 19.2 23.5 28.2 dan is 19.2 toch het best voor de 0-positie, correct? VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
Ventura Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Kijk eens naar deze website: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc.html Vul daar in uw gegevens en de gewenste satellieten die u wilt ontvangen. En het programma rekent voor u wat de best posities zijn op wavedfrontier.
Sprietje Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Inderdaad Ventura, de Wavefrontier T90 is niet zo maar een schotel, het is ook één van de weinige schotels waar je ook de gehele schotel schuin kunt instellen (schotelskew) en dit dient ook allemaal precies volgens de satlex-berekening te gebeuren. Als je in schotelland helemaal onbekend bent, is een T90 niet het gemakkelijkste om mee te beginnen.
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Inderdaad Ventura, de Wavefrontier T90 is niet zo maar een schotel, het is ook één van de weinige schotels waar je ook de gehele schotel schuin kunt instellen (schotelskew) en dit dient ook allemaal precies volgens de satlex-berekening te gebeuren. Als je in schotelland helemaal onbekend bent, is een T90 niet het gemakkelijkste om mee te beginnen. Sprietje, of ik nu een T90 of een triax 78cm of een Bigsat ophang, nadenken over hoe en wat moet ik toch. En echt daar is die T90 met zoveel howtodo's / excel tabellen van Holles / en online van satlex of adviezen op sat4all.com (gedurende jaaaaren) geen enkel probleem. Ik denk dat grunt met de middelen en het nadenken over hoe installeren (en alle voorstudies), een prima oplossing heeft gevonden. ofschoon ik nooit deels een satschotel opstelling in een houten gevelbekleding zou verankeren (maar dat is mijn probleem als bouwkundige) Dus of je nu met wokje x of wokje y begint, het is allemaal lastig! Ik meen de T55 of T90 is zelfs vele malen makkelijker dan wat schroeven hier en daar aan een of andere rare multifeed zonder enkele schaal aanduiding en zwaaien van links naar rechts en hoog en laag. Busy Line Rose Murphy
grunt Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 Zo. Met wat meer geduld en secuur werken is het vandaag gelukt: Ik weet niet of ik de schotel nu perfect uitgelijnd heb, maar hij staat (hebben jullie ook gelachen oM mijn trots over een BER van 64%? , ik las later pas dat die zo laag mogelijk moet zijn). Ik heb er Quattro Diseqc's ingezet zodat de kids ook sat kunnen kijken. Allen en vooral jij Sprietje bedankt voor de hulp en tips. Nu maar eens gaan zappen... Inderdaad Ventura, de Wavefrontier T90 is niet zo maar een schotel, het is ook één van de weinige schotels waar je ook de gehele schotel schuin kunt instellen (schotelskew) en dit dient ook allemaal precies volgens de satlex-berekening te gebeuren. Als je in schotelland helemaal onbekend bent, is een T90 niet het gemakkelijkste om mee te beginnen. VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
oliver Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Nog steeds geen foto van de situatie zoals die nu op het dak staat?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen