Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


DCC 296gaat prima , als het niet goed werkt dan in de map waar dcc staat de configuratie instelling verwijderen en op nieuw opstarten en insteliingen invoeren.

 

ff googlen

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mede satters,

 

Ben sinds vandaag ook een trotse bezitter van deze ontvanger. Alleen mijn orginele kaart van CD werkt niet in oscam en ook niet met mcas, heb de diverse configs die hier beschreven zijn al geprobeerd, maar geen beeld. Dit alles wel met de orginele firmware. Wie kan mij hier mee helpen.

 

Groet,

 

Bernhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mede satters,

 

Ben sinds vandaag ook een trotse bezitter van deze ontvanger. Alleen mijn orginele kaart van CD werkt niet in oscam en ook niet met mcas, heb de diverse configs die hier beschreven zijn al geprobeerd, maar geen beeld. Dit alles wel met de orginele firmware. Wie kan mij hier mee helpen.

 

Groet,

 

Bernhard

 

zit de kaart wel op de juiste manier in de ontvanger?

als je de kaart erin doet,moet hij dit aangeven op het scherm

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit de kaart wel op de juiste manier in de ontvanger?

als je de kaart erin doet,moet hij dit aangeven op het scherm

 

ja kaart zat er goed in, heb het nu werkende, heb er de rescue FW op gezet en de plugin geupdate, daarna alles weer ingevuld en heb dus nu beeld.

 

Heb het dus draaiend onder Oscam met als client een newcamd voor de slaapkamer (edison argus hd).

 

Wat me wel opviel is dat het beeld nu een mindere kwaliteit heeft met de rescue FW, toch ook nog eens proberen met E2.

 

Wel een leuke ontvanger met mogelijkheden voor weinig.

 

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste lezers, hobbyisten met de golden media sparkbox:

 

Ervaringen met betrekking tot enigma 2 lees ik tot nu toe weinig over hier ,laat staan eventuele oplossingen/ontwikkelingen.

Een van de redenen om deze box aante schaffen was voor mij de mogelijkheid E2 te kunnen gebruiken.

Na veel moeite is het mij gelukt deze box met spark goed te laten lopen en dat doet ie nu al even,maar ik blijf nog steeds benieuwd naar de ervaringen met E2.

Ik verwacht nog wel veel van de ontwikkeling rond deze boxen, de meeste image bouwers gebruiken Pli based enigma's,dus ik hoop nog steeds stiekum dat het Pli-team hier iets mee gaat/kan gaan doen!

 

ik hoor het wel1

 

Groetjes.

Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF 2 dagen met de box gespeeld en diverse E2 FW getest, wat mij opviel dat oscam lastig te configureren is, zo heb je beeld dan is het weer weg. Heb nu de spark FW aan het draaien en dat gaat goed met orginele kaart C+. Ben nog opzoek naar een kanalenlijst met 19 en 23,5 oost, wie kan mij daar aan helpen.

 

Groetjes,

 

Bernhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een raar iets...oscam begint na verloop

van tijd,langzamer te reageren..

het beeld loopt dan vast.

Ga ik dan naar HDMU /softcam menu en stop ik oscam,

Als ik hem dan weer opstart,zie ik het display van de box scrollen

met oscam starting...dan heb ik beeld..dan ineens stopt het scrollen

en dan stopt ook het beeld.....dan scrolt hij weer en heb ik ook weer beeld.

 

dit is echt wel raar...Hij wordt in het totaal niet warm..

 

Heb nu nieuwe software van de 24e en ga die nu na dit schrijven proberen.

 

u hoort van mij.

 

stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfde problemen ervaren,zie eerdere postings!!!!!

 

omdat ik twijfelde over het warm worden, heb ik zelfs een ventilator direkt op gezet ,maar dat was het probleem niet.

Bij mij was het,bleek na veel klooien, een hardware probleem,(netwerk)switch vervangen en geen problemen meer !

deze boxen zijn netwerk gevoelig!!!!!!!

 

keep up the hobby

 

grz Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sevensheaven

 

Ik draai nu op enigma2 al 3 weken, wat mij opvalt is dat het beeld in de avond vooral wanneer er we een tijd kijken dat het beeld vast begint te lopen en dan weer normaal dan weer vast.

Zappen naar andere zender en terug helpt dat voor een tijdje en het beeld begint weer blokken te vertonen.

2 keer is de box zelfs vast gelopen en moest ik gebruik maken van de power knop op de achterkant.

 

Sinds ik de box heb draai ik op enigma nooit spark geprobeerd, ben bang als ik sprak ga installeren dat ik oscam niet werkend krijg :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Waar heb je Spark_hybrid_openPLI_1219_4509 gevonden ?

Kan het met de bekende zoekmachines niet vinden!

Wil ik wel gaan proberen.

 

MVG Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...