Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


KOM OP MENSEN ! zelf ook iets gaan probren, niet afwachten , dit is een board waar iedereen iets wil leren,niet gaan zitten afwachten maar gaan met die banaan , wat kan je gebeuren????

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft met deze box een cablescan gedaan(ziggo) en mist ook Ned3 in de lijst ?

Beter nog hoe kun je met spark editor deze toevoegen,ik heb voor mij zelf de favorieten ingedeeld maar ontdekte dat diverse zenders ontbreken in de door de box gescande zenders.

Volgens mij kun je met de editor wel de lijsten bewerken maar niets zelf toevoegen!

 

ervaringen??

 

zoals er voor de dreambox diverse settingslijsten zijn, zou het leuk zijn dat er voor deze box ook een Nederlandse lijst zou zijn .

Ik wil mijn fav lijstjes wel delen maar ,zoals boven gemeld mis ik nog wat??

 

mvg Mumzel

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij (Ziggo, Haarlemmermeer) ontbraken er ook zenders, weet niet meer welke, is al poosje geleden, en in backup telkens mijn instellingen voor ik een nieuwe HDMU erop zet. Maar je kunt met handmatig zenders zoeken die ontbrekende zenders toevoegen, bij mij is NED3 546750, QAM256. Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spark op dit moment, sorry vergeten te melden (spark 1258)

Cablescan nog niet bekeken in de enigma image, gaan we vast proberen dit weekend,als ik naar het weer kijk tenminste :(

 

mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer wat geleerd vandaag...toch?

 

Ik had eerst die pkt nebula erin zitten en die werkt zeer stabiel voor sateliet.en de oscam reageerd heel snel..maakt snel verbinding.

Helaas krijg ik de kabel niet aan de praat.

Ik heb wel info gekregen over hoe en wat,maar daar kom ik niet echt uit.

Mischien heeft hier iemand deze image nog op de box staan en weet wat

er gedaan moet worden...dan hoor ik dat graag.

dit is de info:

 

Tunera can switch in / etc / init.d / rcS between DVB-T and DVB-C:

insmod $ MODDIR/spark7162.ko Union tuner type = t # t = terrestical, c = cable

change and must be rebooted for tunerconfig again made! (default budget dvb-t)

 

grt stef

Ik heb zojuist de Nebula V3 weer erop gezet en het bestand rcS gewijzigd : in regel 89 geloof ik stond insmod $ MODDIR/spark7162.ko en heb daar Union tuner type = c toegevoegd. Maar de Spark was toen niet meer op te starten, hij bleef rebooten. Dus maar snel de nieuwste HDMU er op gezet, versie 1273. Die draait nu weer goed, zo te zien. Ben nog steeds nieuwsgierig of Uitzending gemist mogelijk is in HDMU. Ik mis de Spark Portal Gr. Cor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na toevoegen van de juiste frequentie heb ik Ned 3 gevonden , de frequentie stond verjkeerd op de website van ziggo ,heb nu de instellingen van de DM 8000 overgenomen en werkt!

Nieuw probleem gevonden VH1 Classic kan ik niet ontvangen(Sat) , transponder staat er in maar geen enkele zender hierop ,ook vergeleken met de instellingen van de DM 8000 maar dit lukt niet op de GM,vreemd?!

 

Wie heeft het zelfde probleem en wie heeft VH1 classic wel draaiend?

 

Ook heb ik ontdekt dat als je een blind scan doet en vervolgens een gewone scan er nog kanalen worden bij gevonden.

Ook als je scant met nit aan of uit zijn er verschillen!

 

Oh ja .alles hierboven met Spark !

 

Grz Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hellaas gebruik ik sparksoftware niet meer..

Heb de HDMU en die werkt tot nog tot erg goed,

zowel sateliet als zigoo.

 

kijk hoofdzakelijk ziggo,maar als backup heb ik Canaldigitaal via cs.

 

heb wel een andere skin geinstaleerd,wat vreemd genoeg ook

invloed heeft op de stabiliteit.

 

Draai nu op hdglass skin.

 

grt stef

 

PS net even gekeken

 

vh1 en vh1 classic werken beiden zonder probleem met ziggo

Via Canaldigitaal geen info en ook geen beeld..

aangepast door sevensheaven

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zelfde als in spark dus.

 

Hier ook beeld bij VH1 en VH1 classic via Ziggo kabel ,maar de sat transponder blijft leeg

lijkt me een hardware of driver probleem als zowel spark als enigma niet functioneren.

 

 

Verder ben ik vandaag aan het stoeien geweest met de overige mogelijkheden van spark , zoals het weerbericht en de e-book reader maar krijg beide niet werkend.

Ik heb Linz (die standaard als plaats in stond)gedeleted maar kan geen andere plaats invoegen, dus nu functioneert niets meer .

 

Het is me ook onduidelijk waar je e-book moet plaatsen. op HD of USB stick functioneerd niet..

Invoeren van RSS sites gaat goed en functioneert goed

 

tot zover.......

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik bezig geweest om Spark werkend te krijgen met osam.

Plugin van Sevensheaven geinstalleerd op pagina 3, oscam heeft even gewerkt, maar liep niet lekker, dus alle plugins verwijderd.

Nu probeer ik met DCC in de box te maken en kreeg ik telkens de melding FTP Disconnected en Telenet Connect.

 

Wie kan mij helpen? misschien Spark opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...