Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmorgen ook 1.2.58 geïnstalleerd, kan geen verschil ontdekken met vorige versie. Ik heb oscam-1.10RC-SVN-SH4-Linux er nu inzitten, maar waar staan config bestanden ? Kan wel met plugin_camconfig.s oscam user/password/poort/ip invullen, maar zonder verder resultaat. Ook heb ik spark_rescue_v1.2.54_2012.08.21_16.55.10 gevonden, maar die is erg groot (120.000 kb). En hoe moet ik die installeren : onder Spark of onder Enigma2 ? Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


1.2.58 werkt hier nu nog goed, 1254 is ook voor spark.

in var - keys in de file oscamserver invullen wat seavensheaven hier heeft gepost,

succes

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, ik zat met ftp in een verkeerde box te kijken. IP-adressen wijzigen soms met al dat gedoe. Maar mijn oscam.server bleek in de map root/plugin/var/tuxbox/config te staan. Na oscam.server hier aangepast te hebben, lijkt het in Spark mode te werken. Niet te vroeg juichen maar. Mu nu wil ik het ook in Enigma2 mode aan de praat zien te krijgen. Gaan vanavond verder. Gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha..het blijft leuk om dit te volgen en af en toe wat te melden..lol

 

Ben ook nog aan het prutsen om te streamen naar mijn tablet via 3g.

Met m'n oude dm500 werkt het zonder problemen,maar met HDMU nog niet.

 

Met spark gaat het waarschijnlijk nooit werken.

 

nou heer ik zeg succes met de hobby..

 

PS ik heb met die HDMU nog geen vastloper of freez gehad.

 

grt stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mumzel: met welke HDMU draai jij nu ? Ik heb gisteravond achtereenvolgens 1253 , 1239, 1229 geprobeerd, draait nu met 1229 dus. Maar er zitten haperingen in het geluid, kan zijn dat dat door de WiFi komt, WiFi signaal is sterk genoeg (afstand tot router is 1 meter met muur ertussen) Heb wel CPU speed op 630 gezet. Heb nu eindelijk Oscam aan de praat gekregen omdat Oscam in de pakketlijst zit. Maar de smartcard wordt nu dus niet gebruikt, in Spark mode moest ik mcas plugin daarvoor toevoegen, maar in HDMU zit die niet in de pakketlijst. En de stick methode werkt niet in HDMU. Hoe krijg ik mcas of een andere plugin erin om de smartcard te laten werken ? mvg : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cor

 

Ik draai ook HDMU 1229,met bekabeld netwerk geen probleem, wifi heb ik niet geprobeerd,heb ik ook niet nodig ,ooit heb ik geïnvesteerd in een bekabeld netwerk en geniet daar nog dagelijks van!!

Met oscam kun je ook gewoon de kaart uitlezen, bestudeer de oscam_server file maar eens en maak van enable 0 eens enable 1.

 

Trouwens net gezien dat van HDMU versie 1253 beschikbaar is. Overigens kun je in HDMU gewoon een update doen net als in PLi en worden de pakketten waarnodig gewoon geupdatet.

 

Succes maar weer

 

MVG Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update betreffende de nieuwste Spark fimware : na intensief zappen , scannen, apps bekijken , lang aanlaten staan en dan zappen etc. alles wat ik geprobeerd heb werkt en blijft werken,geen hangers ,geen stotteringen of freezes. Schakelen tussen C-tuner en S-tuner : je merkt het niet eens.

Nog geen proeven gedaan met opnemen of time shiften want mijn usb hdd heeft de pijp aan maarten gegeven,eerst even een nieuwe aanschaffen .

Als iemand hier al ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Als het weer toch niet zo mooi wordt als ze zeggen gaan we nog meer uitproberen ,jullie horen nog van mij

 

mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje ??

 

is er iemand die heeft gekeken of de CD kaart wordt geupdated in Spark en/of Enigma2

Wel belangrijk lijkt me!

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mumzel: met welke HDMU draai jij nu ? Ik heb gisteravond achtereenvolgens 1253 , 1239, 1229 geprobeerd, draait nu met 1229 dus. Maar er zitten haperingen in het geluid, kan zijn dat dat door de WiFi komt, WiFi signaal is sterk genoeg (afstand tot router is 1 meter met muur ertussen) Heb wel CPU speed op 630 gezet. Heb nu eindelijk Oscam aan de praat gekregen omdat Oscam in de pakketlijst zit. Maar de smartcard wordt nu dus niet gebruikt, in Spark mode moest ik mcas plugin daarvoor toevoegen, maar in HDMU zit die niet in de pakketlijst. En de stick methode werkt niet in HDMU. Hoe krijg ik mcas of een andere plugin erin om de smartcard te laten werken ? mvg : Cor

 

@cor..

 

probeer dit eens in te vullen in oscam.server (openen met word) en dan kan je koppieren/plakken doen

 

[reader]

label = huiskamer

protocol = internal

device = /dev/sci1

caid = 0100

detect = cd

mhz = 357

cardmhz = 500

group = 1

emmcache = 1,1,15

lb_weight = 1000

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 11 # (9 schijnt ook prima te werken)

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stef, ik heb met notepad++ (heb ergens gelezen dat notepad leestekens genereert en dat ik notepad++ moet gebruiken) een nieuwe config.server gemaakt en daar alles in geplakt. Maar mijn Ziggo kaart wordt niet herkend. Overigens werkt jouw vorige config.server prima (eindelijk) , en heb ik eigenlijk de smartcard niet meer nodig, maar ik zou het handig vinden als ook de smartcard zou werken. Uiteraard doe ik na elke wijziging een herstart van de box. Jij bent ook bezig met streamen naar tablet of smartphone, lijkt mij ook wel leuk om dat eens te gaan testen. Mumzel: ik heb zowel enable = 0 als 1 geprobeerd , maar beide werken niet. Ik had gisteren ook versie . 1253 geprobeerd, maar als ik mij goed herinner, stonden daar nauwelijks plugins in de pakketlijst. Of Oscam daarbij stond, weet ik niet meer. Ik ben ook bezig met externe disk, maar dat heb ik onderbroken voor deze pogingen : ik was met telnet de usb-disk te formatteren. Maar daar gaan we morgen mee verder. Ik doe nu weer de config.server erin, die wel werkt, maar geen smartcard ziet. Maar we gaan door met experimenteren, en er komt bij mij nog wel eens een schotel ook. Groetjes : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij helpen?

Mijn beeld trillert wanneer ik in de kanalenlijst/menu kijk, heb gemerkt dat dit alleen gebeurt wanneer een betaalde zender kijk, bij free zenders doet die het niet.

 

Ik draai enigma2 met HDMU op oscam versie enigma is wel verouderd van afgelopen mei.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...