Gast djseppie Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Ik heb een Triax multiblock rails gekocht voor op mijn Triax 78. Nu heb ik daar 2 Venton Quad koppen bij aangeschaft en die kan je op 2 manieren monteren (zie afbeelding). Wat is de juiste manier, links of rechts?? Voor de verdere montage ga ik deze handleiding volgen: http://www.sat4all.c...tos/page__st__0 Dat komt vast goed
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Beste djseppie Het brandpunt van de schotel ligt ongeveer 45 mm voor het hart van de lnb-klem van de schotel. Ze staan beide dus niet goed. Meestal zal de voorzijde van de kap van de lnb 5cm voor het hart van de lnb-klem moeten staan maar dat moet je niet schatten, dat moet je meten. Als je een schotel gaat afstellen op maximale signaalkwaliteit, dan stel je de elevatie optimaal in, de azimuth (richting), de skew (schuinstand van de lnb) maar je zoekt ook het brandpunt op door de lnb naar voren of naar achteren te verplaatsen. Zeker bij smalle lnb’s zoals deze is dat erg belangrijk. De enigste afstelling van deze vier die je ook prima via schotelberekenings-sites kunt terug vinden is de skew van de lnb. De rest zul je moeten meten, of via je eigen ontvanger en je beeldscherm of met behulp van meetapparatuur.
Gast djseppie Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 Wow, iets heftiger antwoord dan ik had verwacht maar ik zal hier eens mee aan de gang gaan (donderdag). Nu is het een beetje te donker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen