Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste allemaal,

Ik heb nu een scripje wat ik door de crontab wil laten uitvoeren maar dit wil maar niet lukken.

Ik heb het volgende gedaan:

1: opkg install busybox-cron

2: crontab -e

3: 30 * * * * /var/etc/check.sh

als ik vervolgens crontab -l doe dan zie ik de regel uit stap 3 netjes staan.

als ik handmatig het scriptje start dan doet hij het prima maar via de crontab wil hij het maar niet doen.

ik heb de ontvanger al een keer herstart en gecontroleerd de cron loopt:

/usr/sbin/crond -c /etc/cron/crontabs

wie o wie weet wat ik verkeerd doe??

alvast bedankt

gr Karel

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ziet er allemaal goed uit, misschien kan stap 3 wijzigen in

30 * * * * /etc/check.sh

maar het zou niet uit mogen maken.

De cron staat wel als "root" in /etc/cron/crontabs ?

Geplaatst:

Beste Pedro,

de file root staat in de map /etc/cron/crontabs

Hij heeft het scriptje net 1 keer uitgevoerd maar daarna niet meer ook niet na het opnieuw opstarten van de box.

Weet je toevallig hoe ik kan zien wat er mis gaat (log file of zo)

gr Karel

Geplaatst:

Ik heb nu de crontab aangepast zodat hij het iedere minuut zou moeten doen (als ik het goed begrepen heb)

de output van crontab -l is nu: * * * * * /etc/check.sh

maar helaas wil hij het script niet uitvoeren via de crontab

Geplaatst:

Dit heb ik gedaan:

opkg install busybox-cron

mkdir -p /var/spool/cron/crontabs

touch /var/spool/cron/crontabs/root

crontab -e

00 04 * * * exec start-stop-daemon -K -R 2 -x /usr/bin/oscam-experimental &

*/1 * * * * /etc/cron/scripts/emu-check.sh

S'nachts om 4 uur word oscam even uitgeschakeld, voor eventueel volgelopen buffers of wat dan ook, dit deed ik vroeger ook met cccam, misschien een gewoonte...

En elke minuut word het check scriptje uitgevoerd of oscam nog wel draait, dus s'nachts om 4 uur ook

Ook je check.sh de rechten op 755 zetten, en even rebooten voor de zekerheid.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Hier een stukje uit de log file:

Aug 8 12:39:47 et5x00 cron.err crond[370]: time disparity of 22407039 minutes detected

Aug 8 12:40:01 et5x00 cron.info crond[370]: crond: USER root pid 433 cmd /etc/check.sh

ik denk dat time ... er iets mee te maken heeft

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Als je de cron even aanpast zoals alias aha aangeeft zodat ie ieder minuut start dus */1 * * * * of eventueel iedere 2 minuten */2 * * * * dan kan je dat even beter controleren

Geplaatst:

Zet dit scriptje eens in de map /etc/cron/scripts/ en dan mijn regels aan de cronjob toevoegen.

Scriptje niet bewerken, weet niet welke editor je gebruikt.

Bij mij werkt het in mijn vu en ook bij vrienden in een et5000

emu-check.rar

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Het check script voert ie nu uit.

het script wat ik gemaakt had wil hij niet uitvoeren maar dat heb ik nu alsvolgt opgelost:

ik laat de crontab ./check.sh uitvoeren en ./check.sh voert check2.sh uit en dit werkt wel.

gr Karel

Geplaatst:

even via je browser inloggen in oscam en uitschakelen, niet herstarten, dan zou hij vanzelf weer beginnen.

Geplaatst:

ben al te laat met mijn opmerking :P

Goed dat het werkt nu... :grin:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...