Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen en CanalDig. samen gebruiken in 1 HD ontvanger


cizzz

Aanbevolen berichten

Ben vandaag nog in een satshop in Puurs geweest om de VU+ Duo te gaan testen met mijn twee kaarten. Canal digitaal ging gewoon niet in deze box. Deze kaart is nog zo'n groene (SECA2-/Mediaguard2) met enkel het Set Top Box-pakket erop. Ik vermoed dat dit het probleem zou kunnen zijn?

 

Best ga ik mijn kaart laten omruilen: http://www.canaldigi...ard-ruilen.aspx

 

Zou ik dat ook een winkel (verdeler) in NL kunnen doen morgen of moet dat echt via de Canal Digitaal website zelf?

 

Het verhaal wordt nog vervolgd maar alvast bedankt voor de tips.

 

Thx to all...

als je deze cam SCAM 3.60 erinzet dan lopen allebij je kaarten zo heb ik het ook gedaan ,met cccam moet je omswitchen helaas

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


PS ,de groene kaart loopt niet op cccam 2.3.0,wel op cccam 2.2.1 of cccam 2.09 vorige versies

als je hem op scam zet geen probleem zo heb ik het ook

zou je effe kunnen testen bij jou shop

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt smetje limb.BE,

 

Sowieso zal ik de kaart moeten ruilen als ik alle NL zenders in HD wil kunnen ontvangen. Maar wel een hele goede tip. Enig idee of het met de nieuwe mediaguard3 kaart wel met cccam 2.3.0 lukt?

gaat zeker met cccam 2.3.0 Lukken voor die 2 seca 3 kaarten aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Venton HD 200S zou dit volgens dit ook kunnen:

 

 

Venton HD 200S

• DVB-S2 digitale Hoge Definitie ontvanger

• SD/HD ondersteuning (MPEG4 AVC/H.264)

• Fastscan (Kanalen inlezen TV Vlaanderen, Canal Digitaal)

• 2 kaartlezers compatibel TV Vlaanderen, Canal Digitaal, Télésat

• Leest zonder enig probleem deze drie kaarten tegelijkertijd.

• Conax kaarten volledig ondersteund

• 2 Common Interface

• Video resolutie 576p, 720p 1080i

• 10.000 zendergeheugen voor TV/Radio

• 8 favorietlijsten

• Kanaaleditering en kanaalsortering

• 100Mbit/s Ethernet Interface (RJ45)

• Kinderslot

• Meertalig menu OSD (Nederlands, Engels, Duits, Turks, Roemeens, Frans, Italiaans, Pools, Spaans, Portugees)

• UNICABEL, DiSEqC 1.2 en USALS

• S/PDIF coaxial (digital Audio of AC 3 Stream)

• 1 scart en 1 HDMI

• EPG electronische programmagids

• Hoge Definitie Video Output (HDMI en YPbPR)

• Software Upgrade over RS - 232C / USB

• Programmeerbare timer

met de nodige probleempjes lukt dit wel.

als de zender 2 coderingen gebruikt,nml voor TVV en CD,zou de ontvanger nog wel eens de verkeerde kaart gebruiken,waardoor op de tv staat kanaal gecodeerd.echter is dit zeer goed op te lossen,als je nog een oude linux ontvanger hebt waar 2 smartkaartlezers.steek je 2 kaarten daarin,en verbind die met een venton,en ik kan je zeggen werkt perfect.

als je hem volledig uitzet,raad ik je aan een minuut of 3 voordat je begint te kijken hem aan te zetten.rest hierover vindt je in forum: overige receivers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb een SAB ulimedia 8000HD en het werk perfect, beide recente kaarten met familliepakket en het Basis light pakket. Deze ontvanger heeft nog slots voor 2 modules maar dat is niet nodig. Ik lees de kanalen van CD in via de fastscan en laat dat nog een keer zoeken naar de overige zenders. De officiele volgorden van tv vlaanderen krijg je dan niet, wie weet hoe dat moet mag het zeggen, zou wel een stuk handiger zijn van zowel CD als TVV veranderen vaak zenders en dan moet je de zenders van TVV weer handmatig opzoeken en verplaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een SAB ulimedia 8000HD en het werk perfect, beide recente kaarten met familliepakket en het Basis light pakket. Deze ontvanger heeft nog slots voor 2 modules maar dat is niet nodig. Ik lees de kanalen van CD in via de fastscan en laat dat nog een keer zoeken naar de overige zenders. De officiele volgorden van tv vlaanderen krijg je dan niet, wie weet hoe dat moet mag het zeggen, zou wel een stuk handiger zijn van zowel CD als TVV veranderen vaak zenders en dan moet je de zenders van TVV weer handmatig opzoeken en verplaatsen

 

Je kan 2 fastscans doen, dan heb je zowel een zenderlijst van canaldigitaal en TVvlaanderen waartussen je kan switchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar hoe doe je dat dan, als ik eerst cd fastscan en tvv fastscan hoe switch ik er dan tussen?

 

Je duwt gewoon op het knopje "sat" op de afstandsbediening, daar kan je dan kiezen uit de beide fastscan lijsten. Ik gebruik het niet, vind een zelf samengestelde lijst van beide providers handiger. Maar op deze manier kan je bij TVV één op 1 hebben en bij CD NED1 op nummertje 1.

aangepast door cookie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiele volgorden van tv vlaanderen krijg je dan niet, wie weet hoe dat moet mag het zeggen...

 

Bij de instellingen van fastscan kan je kiezen om de volgorde van de provider aan te houden. Verder ook de officiële naam.

 

Menu / setup / Service searching / Fastscan / Use fastscan channel numbering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...