ferguson265 Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Beste mensen , Ik zit een beetje vast bij het instellen van mijn sateliet schotel. Dit gaat over de sat namen: Hotbird, Astra, Eutilsat & Arabsat: Deze bevatten allemaal kanalen met eigen frequenties en de standaard eigen symbol rates Bijvoorbeeld 27500 en 30000. Maar Ik wil deze kanalen allemaal op Nilesat zetten en om ze op te zoeken moet ik een symbol rate hebben die centraal staat aan Nilesat iemand opties of idee waar ik het over heb haha?
alleyoop Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Ik heb het bericht 5 keer gelezen maar ik begrijp de vraag nog steeds niet. Frequentie, polarisatie en symbol rate zijn nooit uniek, sommige combinaties vind je terug op meerdere satellieten en het enige verschil is dan de schotel die naar een andere satelliet gericht is.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik snap je vraag ook niet helemaal. De meeste kanalen op Nillesat zenden met een S/R van 27.500 en een FEC van 3/4. Maar waarom laat je je ontvanger geen scan of al hij het kan een blindscan doen. Dan vindt hij ze zelf wel. Of zet er een kant en klare settingslijst in. Ik heb mijn Nilesatkanalen met de hand in gegeven omdat er een hoop kanalen zijn die oninteresant zijn. Ik kijk het meeste naar de MBC kanalen, Dubai One, Dubai Sport 1 en 2, Fox Movies, Al Jazeera News en Al Jazeera Sports en TV 5 Monde Maghreb. Let wel dat niet alle kanalen in Nederland te zien zijn, tenzij je een zeer grote schotel hebt. Veel van deze kanalen zijn ook via BADR op 26° oost te ontvangen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen