Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor jullie reactie maar ik ga mijn schotelset verkopen ik krijg in de hele tuin en aan de muur geen beeld en zit al een jaar te kloten er mee zonder rotor ook geen resultaat

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste Rene1979

In bericht 4 schreef je:

“Op dishpointer heb je ook de mogelijkheid om het motor type te slecteren maar mijn merk staat er niet bij is dat een probleem of maakt het niks uit”

Zoals ik al schreef, staat de rotoras nooit zuiver waterpas nadat je de Latitude (dus hoe ver noordelijk dat je woont) van de rotor hebt ingesteld. Daarom heeft een rotorfabrikant een site waarop hun verschillende type rotors staan waarbij je de nieuwe instelling van de schotel kunt terug vinden.

Neem nu bijv. de site van rotorfabrikant Stab, zie: http://www.stab-italia.com/maps.php

Daar vul je de straat, plaats en land in waar je schotel staat + enter.

Ik heb een afbeelding van deze site toegevoegd van een schotel aan de Neude in Utrecht (monopoly).

Je ziet bovenaan je coördinaten weergevenen en voor de verschillende types rotors op hoeveel de elevatie afgesteld moet zijn.

Je ziet dan ook dat de elevaties die daar staan aangegeven anders zijn dan de werkelijke elevatie in Utrecht die 30,4 graden is.

Maar je hebt een probleem als je deze gegevens van je eigen rotorfabrikant niet kunt vinden of je hebt een schotel zonder gradenverdeling zoals bijv. de Satman of DigiDish 45.

Bij de manier waarop ik de elevatie van een draaibare schotel afstel, hoef ik dat allemaal niet te weten. Het enige is dat ik de offsethoek van de schotel moet weten en die ken ik bijna allemaal uit mijn hoofd en dan reken ik het even uit. Om de juiste elevatie van de schotel in te stellen gebruik ik een elektronische waterpas waarmee je tot op 0,1 graad kunt instellen maar met een gewone waterpas en even uitrekenenhoeveel hij van boven achterover moet staan kan het ook.

post-60869-0-56794500-1344671124_thumb.jpg

Geplaatst:

IK heb zeker een probleem ik kan gewoon geen schotel plaatsen vanwegen een grote boom war ik niet overheen kan kijken met de schotel.

Gegevens van de rotor fabrikant kan ik nergens vinden.

Geplaatst:

nieuwe foto upload lukt niet ik kan geen media toevoegen aan mijn eigen foto galerie maar ik denk niet dat ik een schotel kan hangen of ik moet hem op dak van de buurman plaatsen 50 meter hoog

Geplaatst:

Ik heb nog eens op dishpointer gekeken de schotel moet 30 meter hoog hangen om de astra 19,2 oost te ontvangen dat hal ik niet kan vanaf de grond maar 3 meter hoog.

Ik ga mijn set te koop aanbieden op marktplaats een jaar nooit gebruikt

Geplaatst:

mooie afbeelding inderdaad in de baan naar de satelieten toe staat een huis met een boom ernaast die boom is net het probleem die steek dik 7 meter nog boven het dak uit van dat huis en is de bovenkant van de boom denkbeeldig door trekt na mijn wonig toe is die boom nog hoger als mijn dak dus hoe ik wil ik beeld ontvangen als de schotel 3 meter boven de grond hangt ik denk dat het singaal van de sattelieten niet over de boom gaat maar er doorheen of tewel de boom laat niks door

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen