Rene1979 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 Een hoekhuis met een paadje erbij, Ik heb gekeken om de schotel op de hoek te hangen maar dat lukt niet omdat ik de schotel niet veel kan draaien
Sprietje Geplaatst: 11 augustus 2012 Geplaatst: 11 augustus 2012 (aangepast) Inderdaad, ik heb op streetview gekeken. Je kunt de schotel niet aan de schoorsteen of in de nok tegen de zijgevel aan hangen want dat is een andere woning. Vanaf een paal van 3 meter hoog gaat het inderdaad niet lukken, daar is die boom te hoog voor. De sirius kun je overigens wel ontvangen. Tja, jij kunt daar inderdaad de schotel niet gebruiken om de Nederlandse zenders en vele andere satellieten te ontvangen. Jammer maar ik heb je graag geholpen. 11 augustus 2012 aangepast door Sprietje
Rene1979 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 en toch twijfel ik er aan of ik geen schotel kan gebruiken omdat waar hij aan mijn schuurtje hing die ik daar toen 7 gaar geleden heb gehad voor de vorige bewonder wel beeld had op astra 19,2 oost regen sneeuw onweer wolkbreuk geen probleem het beeld bleef en nu wil ik de schotel 5 meter naar achter hangen en 2 meter hoger moet ik denk beeld hebben ik ga die muurbeugel maar eens vast boren en kijken wat er gebeurt
Sprietje Geplaatst: 11 augustus 2012 Geplaatst: 11 augustus 2012 Tja.., 7 jaar geleden. Weet je wel hoeveel een boom in 7 jaar kan groeien? Maar je kunt de positie van de satellieten natuurlijk ook bekijken via DishPointer Apps. Kijk op de site http://www.dishpointer.com/ en rechts bovenaan kun je een video starten om te kijken hoe dat werkt. Deze apps is een betaalversie maar er zijn ook vrije versies te downloaden.
Rene1979 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 dan zet ik de hele set maar op marktplaats te koop gisteren extra nieuwe beugen met schroever set gekocht nieuwe coax kabel gekocht allemaal weer ged verspilling dat door een klote boom
Rene1979 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 De muurbeugel hangt maar krijg hem niet verticaal 100 procent waterpas kleine afwijking is dat erg voor motor en eventueel meerder lnbs zonder motor de muur is niet helemaal gelijk verticaal hangt hij precies waterpas
Rene1979 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 Wie komt er bij sateliet tv kijken want ik heb beeld op astra 19.2 oost. Heb de beugel aan de muur bevestigd en na 3 minuten zoeken perfecht beeld. Alleen de rotor hang niet meer er thuis vanwege het geluid ik ga 3 lnbs met een swicht er tussen hangen als ik weer geld heb
Rene1979 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2012 heb wel nog een vraag je ik heb op dshpointer gelezen dat de lnb kop iet wat gedraaigd moet worden is dat echt belangrijk ik heb al jaren een schotel gehad in mijn andere woningen en ook vaker een schotel op gehangen bij mensen maar en altijd de lnp gewoon recht erin met de aanlsuiting recht naar onder en de lnb helemaal naar achter gezet in de houder tegen de lensdop aan het singnaal wat ik heb lijk mij wel goed singnaal kwaliteit tussen 73 en 76 en de sterke 80% wat mij wel op valt is dat op 4 a 5 zender wel geluid heb en geen beeld heb
Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2012 Geplaatst: 12 augustus 2012 Beste Rene Voor een draaibare schotel is het belangrijk dat de mast zuiver verticaal hangt anders volgt de schotel de Clarkebelt niet goed. Hoe verder de schotel vanuit zijn nulpunt naar opzij draait, des te groter zal de afwijking zijn. Hoe groter de schotel is, des te meer last van slechte ontvangst krijg je dan omdat een grote schotel een veel gerichtere bundel ontvangt (openingshoek). Fijn, dat je toch nog een plekkie gevonden hebt dat je de Astra 19,2 kunt ontvangen. Tja.., wel vervelend als je buren zo’n grote boom hebben staan. Nu maar hopen dat de andere satellieten die je wilt ontvangen ook gaat lukken. Misschien handig om dat met deze schotel eerst uit te proberen voordat je nieuwe spullen gaat kopen. Als jij nu op 4 of 5 zenders geen geluid hebt, kan dat er op duiden dat de signaalkwaliteit aan de magere kant is. De waardes die een ontvanger aan geeft zegt erg weinig want als je in plaats van deze ontvanger er een andere ontvanger op aansluit van een ander merk, zou het best kunnen zijn dat die maar 50% signaalkwaliteit aangeeft. Sterkte zegt al helemaal niets. Je bereikt wel degelijk een iets betere ontvangst als je de skew van de lnb (schuinstand) goed zet. Zeker voor de moderne 8PSK-modulatie is dat belangrijk. Dus hou de waarde van Dishpointer maar aan. Zij geven het aan vanaf achter de schotel gezien. Ook is het niet verstandig de lnb altijd zo ver mogelijk achteruit te zetten. Het focuspunt van de schotel kan iets afwijken en ook het centrum van de feedhorn van de diverse merken en types lnb’s zitten niet altijd hetzelfde. Vandaar dat de meeste lnb’s voor- en achteruit te verstellen zijn. Het is dan ook altijd aan te bevelen de lnb bij het afstellen naar voor- en achter te schuiven en het punt op te zoeken dat je de meeste signaalkwaliteit krijgt. Hiermee kun je weer enkele procenten winst halen. Al deze zaken bij elkaar genomen kan bijv. het verschil zijn dat je bij de zenders waar je nu alleen geluid hebt, ook beeld erbij krijgt.
Rene1979 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2012 Geluid heb ik wel maar geen beeld ik zal straks even de zenders nalopen welk dat zijn dan zal ik ze even hier posten ik volgens mij waren dat had zenders ongecodeerd ik heb geen ontvanger met kaart maar een fta ontvanger van 50 euro. De beeld kwaliteit is goed buiten die bepaald zenders de ontvanger geen singaal kwaliteit tussen 73 en 76 procent dat schommelt. Dat plekje wat ik gevonden heb was al de bedoeling voor met met motor. Maar ik ga inderdaad eerst uitzoeken of ik beeld kan krijgen op die 2 astra satelieten 23,5 en 28 oost ik denk van wel die zitten links van de 19,2 hier dat is tussen twee bomen in de ruimte tussen die twee bomen is redelijke open want ik ontvangen de turksat op 42 oost
Rene1979 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2012 Ik de alle zenders na gelopen en waar ik wel geluid geen beeld op heb zijn hd kanalen dat staat op de osd Wdr HD Einsfestival HD. de rest wat zwart blijft zijn is Astra 3 demo, 3d Tile format, Taquilla x. Ik heb nog enkele kanalen waar alleen dit staat CH- 30367 en zo op nummer gevolgd. Ik ben tevreden over het beeld ik denk niet dat ik nog ga kijken of de kwaliteit beter word hij staat al tussen 73 76 % zoals ik al aangaf
Rene1979 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2012 Ik krijg bij het zoeken naar zenders vaak te zien falid bij een transporter zoals de fta zender sport 1 zoekt hij wel scannen maar staat niet in de zender lijst. MIjn ontvanger zeg ik wel tegen alleen FTA zoeken maar dat werkt volgens mij niet als ik dan weer naar menu ga staat de optie weer op alle
Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2012 Geplaatst: 12 augustus 2012 Beste Rene1979 Als jij een fta-ontvanger hebt van 50 euro, dan zal het zeker geen HD-ontvanger zijn. Het is dan logisch dat je de HD-zenders niet kunt ontvangen. Bovendien zul je ook geen SD-zenders kunnen ontvangen die in mpeg4 worden uitgezonden. Dat zijn er gelukkig op de Astra 1 niet zo veel als op de Astra 3.
Rene1979 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2012 (aangepast) Dat klopt helemaal maar ik heb net gekeken op een freqentie lijst van de astra en ik krijg veel fta zender niet dat staat of de schotel niet goed of mijn ontvanger staat niet goed ingested. voorbeeld Sport 1 krijg ik niet op mijn nieuwe ontvanger wel weer op mijn oude Het loont zich voor mij ook niet om meerder lnbs te plaats op astra 23,5 en 28 oost zitten fta kanalen op alleen hotbird en serius 12 augustus 2012 aangepast door Rene1979
Rene1979 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2012 ik heb een Sab 2500 FTA ontvanger ik heb net een het menu bij antenne installatie gekeken en gescrol naar transporter op sommige transporter heb ik maar 8 % singaal kwaliteit op horizontaal en verticaal en andere zijn weer 76 ligt dat dat de schotel dan niet correct staat dat ik op zwakke transporter de kwaliteit moet gaan verbeteren
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen