Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil graag opnemen op een USB stick. Deze wordt herkend door de Vu+ Uno. Waar kan ik in OpenPli 3 echter aangeven dat er opgenomen moet worden op een USB stick en niet op een HDD?

Doe het als volgt:

Menu

Instellingen

Systeem

Opname locaties

Standaard opname locaties

ok

Menu en daarna niets meer......

Kan het even niet vinden.

• Moderator
Geplaatst:

Als die stick niet ext2 of ext3 geformatteerd is zal het denk ik niet lukken. Als je een fat geformateerde usb stick hebt zal deze inderdaad wel worden herkend, maar ik meen dat dat niet geschikt is om opnames op te maken.

Ik weet niet of je in pli die stick kan formatteren en of je hem dan wel als opname lokatie kan selecteren.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

ja natuurlijk kan dat met PLI, gebruik al jaren usb sticks, op alle 3 boxen, in de box geformatteerd, voor picons, epg.dat en timeshift.

fat32 stick zal de box waarschijnlijk als removeble zien en is dan waarschijnlijk alleen als read only te gebruiken, maar weet ik niet zeker, heb ze altijd in de box geformatteerd

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

net even mijn usb_CF-cardreader eraan gehangen

aangezet en een timer event gemaakt >>> alwaar de opnamelokatie gekozen kan worden

dan ga je naar bovenliggende mappen CH+

en zult de usb of zoals bij mij de CF card zien

o ja, de CF is geformateerd als fat32 (welke ik ook voor het image flashen gebruik)

maar let op fat32 heeft een 4GB file grootte beperking dus langere films passen er niet op door die beperking

dan toch maar leiver ext2 formateren

(weet iedereen natuurlijk ook=niet leesbaar met windows MITS ext2 FSdrivers er in windows bij geinstaleerd worden)

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Wil graag opnemen op een USB stick. Deze wordt herkend door de Vu+ Uno. Waar kan ik in OpenPli 3 echter aangeven dat er opgenomen moet worden op een USB stick en niet op een HDD?

Ik kan uit de bovenstaande tekst niet opmaken of jij nu zowel een HDD als USB stick gebruikt of dat er alleen een USB stick is geplaatst want om nu een goed antwoord op jouw vraag te kunnen geven is het van belang om dit te weten

Ik weet wel dat je de USB stick het beste door de ontvanger kunt laten formatteren.

Zelf heb ik in 1e instantie met OpenPLI ook problemen ondervonden om op een USB stick op te nemen.

Ik gebruik nu Vti en daarmee is het iets gemakkelijker om de USB stick als HDD vervanger te mounten maar let op ik gebruik geen HDD.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

menu/instellingen/systeem/harde schijf/ initialiseren ( = formateren)

ik zou daarna even voor de zekerheid een herstart doen

en daarna menu/instellingen/systeem/opnamelokaties de usb als opnamelokatie aangeven

aangepast door metoo

Geplaatst:

leerproces gaat altijd met vallen en opstaan, geen probleem, vergeet je het minder makkelijk :)

Geplaatst:

Kom steeds een beetje verder. Is nu aan het formatteren.

Bij standaard opname locatie kan ik nu kiezen uit:

Bovengelegen map

sda1

usb

bij markeerpunten: media.

Zal nu toch moeten kunnen werken.

btw waar kan ik zien hoe lang het formatteren duurt?

Vriendelijk dank. Mocht het niet lukken........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...