Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik het een 4 voudige Twin LNB die opgezet voor de volgende satellieten: Astra 19, 23, 28 en Hotbird 13 graden oost. Probleem is dat ik Hotbird niet kan vinden. De 4 LNB's zitten in een beugel zodat als alles haaks zou staan en de boel is uitgericht op Astra 19 Oost, alle 4 sate;;ieten goed zouden moeten binnenkomen. De 3 Astra's komen prima binnen maar van Hotbird geen spoor. Ook niet in de buurt van het "sweet spot".

Weet iemand misschien of Hotbird "berucht" moelijk te vinden is? Of iets ander wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Vu Ultimo 4K, Visiosat, 4 Twin LNB's, LG OLED 55 Inch (met 3D), Chips&Bier

Geplaatst:

Beste AdrianusL

De Hotbird is zeker niet moeilijk te vinden.

Als je mij opgeeft waar je ongeveer woont en wat voor schotel dat je hebt (merk en afmeting), dan kan ik je zo verder helpen.

Geplaatst:

Satelliet: Visiosat, ongeveer 80 cm, Locatie: Egmond aan den Hoef, bij Alkmaar.

Geplaatst:

Beste AdrianusL

Dat is een vreemde zaak als jij een Visiosat Bisat hebt voor de ontvangst van 4 satellieten en je ontvangt wel de Astra 1, 2 en 3 maar niet de Hotbird.

Ik mag aannemen dat je 4 stuks ALPS’s lnb’s gebruikt?

Geplaatst:

Het merk is Venton, eveals de Diseq, het zijn 4 dezelde twin LNB's. Dus, ja, ik vind het zelf ook een beetje vreemd. Ik heb de LNB's onderling al verwisseld, maar geen resultaat.

Geplaatst: (aangepast)

Hoewel ik pas een beginner ben: ik kon bij mij één sat niet vinden omdat de kabel tussen diseqc en lnb niet goed was. Even een nieuwe gemaakt en het lukt wel. Heb je al kabels gewisseld om dat te checken?

Gr,

Leon

aangepast door grunt

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Geplaatst:

Of een keer zonder de Disecq rechtstreeks aansluiten, kijken of het dan wel werkt.

Suc6,

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Kabels gewisseld wel maar nog niet rechtstreeks oo de ontvanger aangesloten (zonder Diseq). Ik was bang (Wellicht ongegrond) dat dan de programmering van de ontvanger on de war zou raken.......

Geplaatst:

Weet je zeker dat je de satellieten wel op de goede lnb ontvangt

post-40340-0-29151100-1344795201_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ja, hetzelfde als op je foto. Ik controleer het door de betreffende LNB te bedekken met mijn hand en dan zie je het van die LNB/satelliet verdwijnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen