dasher2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Hallo, Graag zou ik een schotel set willen aanschaffen en een ontvanger. Zie alleen door de bomen het bos niet meer. Iemand een suggestie welke set ik aan kan schaffen via een_of_andere_veiling_site ofzo in London? Ik wil met name nederlandse zenders ontvangen. Welke set is hiervoor geschikt? Alvast bedankt! Jan
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 dan kun je heel veel kanten op Jan, maar duidelijke aanwijzingen kan men jou nu niet geven daar we als lezers nog het aanbod op die veilingsite kennen nog de type schotel en receiver. volgens mij ben je veel beter af eerst te beschrijven welke zenders (dus satellietpositie) je absoluut wilt ontvangen en wat voor eigenschappen je verwacht van de receiver. -moet ie ook paytv weergeven en of kunnen opnemen etc. lees eerst eens over dvb-sat en de hd ontvangst. veilingsites zijn ieders eigen verantwoordelijkheid, maar goed advies en juiste konfiguraties samenstellen is de vakman OF je vakbroeders op ons forum hier raadplegen wat staat jou voor? ciao True North Rebekka Bakken
Emekli Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 (aangepast) Ja Tonski, je was me weer net voor, Ik neem aan dat je in NL woont, waarom dan moeilijk doen?, gewoon in NL kopen. Als je beslagen ten ijs wilt komen, koop dan een "Linux" ontvanger zoals , Vu+ of Dreambox, dan heb je nooit gezeur met de ontvangst van de NL zenders via Can. Digitaal. Vervang de originele software bvb door VTi en de mogelijkheden worden in eens een stuk groter. Op zo´n "Linux" zet je dan CCCam, zit in het menu van VTi, spaart je een dure CI-module uit. Wanneer je ook wilt opnemen, dan is een Vu+ Duo of Ultimo een aanrader., dit vanwege de prijs en goede prestaties. Dreambox is gemiddeld duurder en ik kan niet in je portemonnee kijken Als schotel zou ik er een van 1 meter kopen, dit voor de toekomst als de Astra voor Engeland maar weer eens vernieuwd wordt met verkleind!! ontvangstgebied. In deze schotel plaats je dan 3 of 4 Twin LNB`´s, voor de 3 Astra´s en Hotbird, daarbij heb je ook nog 3 of 4 DiSEqC switchen nodig. Dat ziet er dan zo uit, . http://www.sat4all.c...tleg-met-fotos/ alleen gaan ze er hier van uit dat de schotel 78 cm. is, maar voor de rest alles hetzelfde als een 1 meter schotel Hier nog wat je dan allemaal kan ontvangen: http://www.flysat.com/astra19.php http://www.flysat.com/astra23.php http://www.flysat.com/28east.php http://www.flysat.com/hotbird.php 13 augustus 2012 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
dasher2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 Sorry voor de duidelijkheid, ik woon in London en will NL zenders ontvangen. Opnemen hoeft in principe niet als dit heel veel duurder is. Thanks!
Emekli Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Dan moet je in dit geval gaan googelen naar een goede satellietzaak in London, die moet er gewoon zijn. Ik zou toch gaan voor opnamemogelijkheid, straks krijg je er nog spijt van. Voor London kan je dan wel een 78 cm. schotel nemen. Wat is duurder, meestal klopt het volgende; "goedkoop is duurkoop" Voor de NL zenders, moet je wel een NL adres en bankrekening hebben Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 (aangepast) Beste dasher2012 Als je alleen de Astra 1 en 3 wilt ontvangen om de Nederlandse zenders te kunnen kijken, dat kun je prima toe met een duo-lnb. Ik neem aan dat je de Engelse zenders op een andere manier ontvangt. Ik ga er van uit dat je de schotel in Engeland wilt gaan kopen maar de duo-lnb, dat zal niet lukken daar omdat een de combinatie van Astra 1 en 3 daar totaal ongebruikelijk is. Wat signaalsterkte betreft is het in Londen even sterk dan in Nederland en kun je terecht met een 64cm-schotel zoals CanalDigitaal die hier ook aanbeveelt. Wat groter kan natuurlijk geen kwaad, je hebt dan wat meer regenreserve. De maat van de schotel bepaald echter wel, welke duo-lnb je nodig hebt. Ik weet natuurlijk niet of het een probleem voor je is een grotere schotel te plaatsen. Laat dit even weten want pas als ik de schoteldiameter ken die je wilt gaan gebruiken, kan ik je pas adviseren over een duo-lnb. In ieder geval kan een Triax 64 met een CanalDigitaal duo-lnb. Die heeft minimaal 2 aansluitingen. 13 augustus 2012 aangepast door Sprietje
dasher2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 Thanks voor al het advies. Ik heb idd hier even met wat lokale mensen gebeld en deze adviseren mij om de box and kaar in NL te kopen en dan op te sturen. Zij kunnen dan een schotel installeren op deze box. Ik zit er dan ook aan te denken om deze te kopen met een basis pakket voor 1 jaar: http://***geen-reclame***.nl/nl/losse-ontvangers-met-smartcard/losse-ontvangers-met-smartcard/m7-sat801-met-smartcard Ik laat bovenstaande dan opsturen door vrienden en registreer de kaart bij een adres van familie in Nederland. En dan alhier een schotel te kopen die de installateur dan aansluit op deze box. Aangezien de schotel redelijk duur is om op te sturen wanneer ik deze ook in Nederland koop. De installateur heeft me een quote gegeven van 165 pond voor het installeren van een schotel. Hoe klinkt bovenstaande, verstandig?? Nogmaals bedankt, Jan
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik zie bijvoorbeeld de VU+Uno en Duo op een bekende veilingsite staan. Die eindigt op .co.uk Ik denk wel dat je weet welke ik bedoel. (mag de naam van de website hier niet noemen) Schotels en LNC´s zijn daar ook gewoon te koop. Wel veel duurder dan in Duitsland maar aan de hoge prijzen in Engeland zul je wel gewend zijn. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Beste dasher2012 Volgens mij zit er bij die aanbieding van CanalDigitaal weer een addertje onder het gras. Als je kijkt welke zenders er in het pakket zitten dan staan daar ook de HD-zenders bij maar ik heb toch mijn sterke twijfels of je die wel een heel jaar erbij krijgt. Normaal zitten de HD-zenders in een extra pakket dat 5 euro per maand kost. Het is in ieder geval een aanbieding met alleen de ontvanger en de smartcard, dus zonder schotel zover ik zie. Dat is wel gunstig voor je want dan kun je de schotel in ieder geval in Londen kopen. Ik zag dat daar over het algemeen toch bijna alleen maar de Sky-schotels verkocht worden en dat er enkele satellietshops zijn die ook bijv. Triax verkopen. Die zijn wel duur daar. Hoe ga je het doen met de lnb(s)? Losse lnb’s gaat pas lukken bij een Triax 88 of je moet smalle lnb’s nemen maar dat zou ik zeker niet aanraden. Een duo-lnb is toch een stuk handiger maar die hebben ze daar niet voor de Astra 1 en 3, wel voor de Astra 1 en Hotbird maar daar heb je niets aan. Heb je over de afmetingen van de schotel al nagedacht? En hoeveel aansluitingen wil je hebben?
dasher2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 (aangepast) Hieronder zie ik de VU Solo, [commerciële link] Dus klopt het dan dat ik bovenstaand koop en alleen een kaart van canal digitaal, de installateur zegt dat hij een dish, bracket, lnb (wat dit ook mag zijn), connectors, wires voor 165 pond installeert, ik het werkend krijg. En weten jullie of die canal digitaal zeker werkt in die VU Solo van hierboven? 13 augustus 2012 aangepast door M_Z commerciele link verwijderd
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik zou hem dan maar een vragen welke schotel en lnb’s hij gaat gebruiken. In Londen hebben ze natuurlijk nagenoeg of helemaal geen ervaring met de combinatie Astra 1 en 3.
Tonskidutch Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 je zult als je er nog niet veel over weet voorzichtig moeten zijn met de bestellingen. ook de VU+ SOLO wordt op van die anonieme sites aangeboden en dan blijkt het een Clonebox te zijn. dan durf ik zelfs te stellen dat je beter af bent bij de boardsponsor, bovenaan de pagina. satelliet ontvangst is natuurlijk afhankelijk van vrij zicht op de satelliet posities dus dat moet je wel weten om zeker te zijn dat je ontvangst hebt (er zijn dishpointer apps waarmee je dat met je iPhone of android zelf kunt checken) als dat in orde is... dus je geen boom of Flat voor de positie hebt, kun je met gerust hard bestellen gaan. en wat sprietje schreef over de wok-monteur in de gaten houden evenwel beter een bestellijstje opstellen voor de schotel indien die engelsmannen er geen verstand van hebben. ciao True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen