Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik heb breuk aan de voeding van mijn slingbox,en nogal wat zaken zijn gesloten (verlof).

ik heb hier nog een voeding liggen die 6V geeft.zou ik die 6V mogen gebruiken om aan de slingbox te hangen van 5V?

graag u mening.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Als de voedings adapter gestabiliseerd is zal het niet veel uitmaken,maar vaak zijn die adapters niet gestab.,dus beter een goede nemen die voldoende vermogen leverd en stabiel is. op 5volt.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Nee, je gebruikt best het juiste voltage.

Misschien werkt het wel, maar het risico op verbranden van je voeding is reëel.

Je kan van die adapters kopen die je op alle mogelijke voltages kan zetten.

m800.jpg

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

hi,

ik heb breuk aan de voeding van mijn slingbox,en nogal wat zaken zijn gesloten (verlof).

ik heb hier nog een voeding liggen die 6V geeft.zou ik die 6V mogen gebruiken om aan de slingbox te hangen van 5V?

graag u mening.

Over het algemeen heeft dat soort apparatuur geen spanningsregelaar ingebouwd. Dus een voeding aansluiten die meer dan 5V of niet gestabiliseerde uitgangsspanning geeft, zal vrijwel zeker het apparaat veranderen in een one-time-smoke-generator....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• 4 weken later...
Geplaatst:

Je kan er een silicium diode mee in serie doen, dan krijg je 5,3 volt. Of twee flinke germanium dioden dan hou je iets van 5 volt over. Kijk uit met een adapter voor meer spanningen, deze spanningen zijn niet gestabiliseert en gewoonlijk hoger dan aangegeven tot het belast word.

• Like 1
  • Moderator
Geplaatst:

Je kan er een silicium diode mee in serie doen, dan krijg je 5,3 volt. Of twee flinke germanium dioden dan hou je iets van 5 volt over. Kijk uit met een adapter voor meer spanningen, deze spanningen zijn niet gestabiliseert en gewoonlijk hoger dan aangegeven tot het belast word.

Dat moeten dan wel stevige diodes zijn want zo'n decodertje kan tot 2 ampere vragen van de voeding. Dat jaag niet niet even door een 1n4148.

Slaat de diode door dan heb je de spanning op de decoder staan die de voeding geeft.

Niet klooien met vreemde voedingen. gewoon een voeding gebruiken die voldoet aan de vraag v.d decoder.

6 volt kan wel maar de decoder zal wel warmer worden maar zal geen verdere problemen geven.

De levensduur v.d decoder zal wel minder worden maar dat zal je zelf ws niet echt merken. 1 volt verschil is niet zo'n ramp.

Ongereguleerde voedingen zijn wel uit de boze (die zullen meestal zowiezo niet tot 2 amp gaan) .

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

ik heb voor zeker gespeeld,en een 5V 2A voeding gekocht,en werkt nu weer perfect.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• 3 jaren later...
Geplaatst: (aangepast)

Hoi deze topic ff updaten met een probleem aan mijn kant.

Ik heb hier een slingbox HD pro waarvan de adaptor niet meer werkt.

Via internet kan ik de volgende adaptor kopen.

specificatie is:

Universele AC - DC Adapter,
Type: Netstroom aansluiting,
Extra: 1 vaste plug 5.5 x 2.1mm,
Uitgaande stroomsterkte max: 1000mA,

Spanning in: 100-240V 50-60Hz,
Spanning uit: 5 Volt.

Sling box vraagt om 5volt 4 amp.

Kan ik die zonder problemen kopen?

aangepast door simonj
Geplaatst:

type: Netstroom aansluiting,
Extra: 1 vaste plug 5.5 x 2.1mm,
Uitgaande stroomsterkte max: 4000mA,
 dit mag ook meer zijn
Spanning in: 100-240V 50-60Hz,
Spanning uit: 5 Volt.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• Moderator
Geplaatst:

En let goed op de polariteit als je een voeding aansluit. Niet er zo maar van uit gaan dat die wel goed zal zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Toevallig heb ik 2 jaar terug ook een voeding van mijn slingbox kapot gehad, en dat was wel een geschakelde gestabiliseerde 5 volt voeding toen ik hem open brak.  Ik heb 2 elko's vervangen waarvan de werkspanning erg krap bemeten was, gelijk 105 graden elko's erin gezet met een hogere werkspanning en mijn Slingbox draait weer dag en nacht. ;)

Als je goed leest dan lees je dat ik het heb over het apparaat (slingbox) zelf, niet over de voeding. Dus wat ik schreef is dat de voeding gestabiliseerd moet zijn, aangezien er geen beveiligingen (of minimale beveiligingen) in de slingbox zelf zit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik lees goed en heb de Slingbox al diverse keren los gehad omdat ik dacht dat daar in eerste instantie het probleem zat, en daar zit geen 5 volt stabilisatie in, hoe vreemd dat ook mag klinken. Een kapotte voeding is een bekend euvel bij de Slingbox als je de diverse forums er op na slaat.Op de Slingbox staat ook niet voor niets 5 volt. Maar goed je hoeft het niet van me aan te nemen hoor, gebruik gewoon een bouwmarkt adapter. :mellow:

Schrijf je nu niet exact hetzelfde?

Geplaatst:

Als je goed leest dan lees je dat ik het heb over het apparaat (slingbox) zelf, niet over de voeding. Dus wat ik schreef is dat de voeding gestabiliseerd moet zijn, aangezien er geen beveiligingen (of minimale beveiligingen) in de slingbox zelf zit.

Ik lees goed en heb de Slingbox al diverse keren los gehad omdat ik dacht dat daar in eerste instantie het probleem zat, en daar zit geen 5 volt stabilisatie in, hoe vreemd dat ook mag klinken. Een kapotte voeding is een bekend euvel bij de Slingbox als je de diverse forums er op na slaat.Op de Slingbox staat ook niet voor niets 5 volt. Maar goed je hoeft het niet van me aan te nemen hoor, gebruik gewoon een bouwmarkt adapter. :mellow:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...