Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zo na het opladen van een van mijn autobatterijen heeft mijn oplader kuren gekregen! De transformator maakt veel meer lawaai deed dit vroeger niet. Dus vermoed ik dat er wel eens iets aan zou kunnen zijn, dus meet ik even aan de tangen en daar heb ik 9.5 a 9.8 volt.

dan maar even het dak eraf en op de uitgangen van de transformator een wissel spanning van 11.8 a 11.9 volt.

Veel zit er echt niet in enkel nog een gelijk richter vermoed ik, denk dat het daar dan mis loopt al goe wel de 220v naar 12v wel raar doet.

Iemand een idee?

zie bijgevoegde foto.

Dank op voorhand

Homer

post-32583-0-48027100-1344966184_thumb.jpg

post-32583-0-88763400-1344966808_thumb.jpg

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Als het een brommend trillend geluid is kan het zijn dat de plaatje van de trafo los zitten.

Dit geeft een triling van 50 Hz

Kan geen kwaad.

aangepast door focus103
Geplaatst:

Beste Homer,

Meet de secondaire wisselspanning (dus voor de brugcel)

Verbreek nu aan een kant de verbinding ( een draad van de secondaire wikkeling van de treafo) met de brugcel.

Meet daarna nogmaals de secondaire wisselspanning.

Is er een (groot) verschil tussen de gemeten spanningen dan is de brugcel defekt. (kortsluiting)

Door deze kortsluiting wordt de trafo zwaar belast met als gevolg "trillen".

Goofykwek

• Moderator
Geplaatst:

Of je hebt secundair wikkelsluiting, een gedeelte van de secundaire wikkeling kan kortgesloten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank voor de reacties, soms hoor ik ergens een geluid van kortsluiting heel even maar, maar dit deed die dus vroeger niet. Wat zou dan het beste zijn, een nieuw halen of repareren. Dacht dat ik die in de tijd toch om gerekend naar € 80 betaald heb.

Homer

Geplaatst:

Als diesel rijder zou ik dan toch moeten uikijken naar een 12 of 15 ah lader dan,

of maakt dit niet veel uit.

Homer.

Geplaatst:

Dat maakt natuurlijk wel uit je kunt beter een 15A lader nemen,anders duurt het erg lang eer de accu vol is.

een lader heeft een max ampere. AH = amp per uur, dit is een aanduiding die op een accu staat,voor een diesel heb je een ca 65 AH accu,als je 65 amp af neemt is hij in 1 uur leeg.

Geplaatst:

Bedankt hoor zal dan maar eens uitkijken naar en nieuwe.

Alvast dank

Homer

Geplaatst:

homer,

het is nu te zien,of je handig bent met soldeerbout,en elektriciteit je hoby is of niet,maar indien wel,dan kan je als de transfo nog goed is,een nieuwe diodebrug in solderen.kan je er niet mee overweg,of de transfo is defect,dan zou ik je een nieuwe aanraden,want de prijs is niet hoog.als je veel pech hebt met batterijen,kan je ook een snelstarter kopen,die genoeg ampere's levert voor de motor te starten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Of een nieuwe accu kopen.

En als de accu te vaak leegtrekt dan zou ik de spanningsregelaar of dynamo eens onderzoeken.

Normaal hoef je een accu niet zo vaak te laden want dat doet de auto voor je.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Hallo,

nee deze batterij staat hier standby, ingeval van! Toch bedank om mee te denken!

Zo een nieuwe oplader gaan halen en deze mag continu aan de batterij hangen.

Het betref een Ctek Mxs 5.0 en met 5jaar garantie kostprijs 80€.

Homer

aangepast door Homer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...