Ga naar inhoud


Geen toegang tot gecodeerde zenders


McDD

Aanbevolen berichten

Graag advies:

 

Sinds begin juli ('12) beschik ik over een camping recreatie set en bijbehorend abonnement van CD (om de Tour te kunnen volgen op vakantie).

Thuisgekomen van vakantie heb ik de schotel aan de muur gehangen.

Het probleem is dat later van een op andere dag veel gecodeerde zenders niet worden weergegeven (“geen toegang”) terwijl deze wel in het pakket zouden moeten zitten (in de periode tot 20-09). Nederland 1, 2 en 3 en vrij te ontvangen zenders worden goed weergegeven.

 

Ingegeven door de site van CanalDigitaal en dit forum heb ik -zonder resultaat- de volgende acties al ondernomen:

1.Controleren antenne instelling (niveau 76% en kwaliteit 78%)

2.Tuner even van stroom afhalen;

3. Controle softwareversie tuner (sw 1.09c)

4. Zenders opnieuw laden (HD);

5. Heractiveren smartcard (via sms)

5. Fabrieksinstellingen laden;

6. (voorbij trekken onweersbui afgewacht)

 

Heeft iemand suggesties hoe de gecodeerde zenders weer terug te krijgen?

 

Gegevens over de ontvanger en schotel zouden in de handtekening moeten staan (1ste bericht).

Recreatieset HD CanalDigitaal (Triax 64 cm schotel, Duo LNB solo, M7 Sat 801 ontvanger, Oranje/wit smartcard)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk ook eens welke zenders het zijn en op welke positie die zouden moeten zitten. Kijk ook eens of andere zenders op die positie wel doorkomen. Kijk ook eens naar de gegeven op de smartcard. Zijn die al geupdated deze maand enzovoort.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mis o.a. toegang tot de zenders RTL4 HD, RTL5 HD, SBS6 HD, RTL7 HD, Veronica HD, Net5 HD, RTL8 HD,  Cartoonnetwork.

Vreemd genoeg heb ik wel toegang tot Eurosport HD op 28 (tenzij deze ongecodeerd is)

 

Vwb de positie weet ik als leek niet goed waar ik dat kan vinden.

De LNB is duo met een enkele aansluiting. In theorie moet ik een Astra op 19,2 graden en een op 23,5 graden kunnen ontvangen.

Afgaande op het installatie menu staat de tuner standaard afgesteld op Astra 3.

 

Recreatieset HD CanalDigitaal (Triax 64 cm schotel, Duo LNB solo, M7 Sat 801 ontvanger, Oranje/wit smartcard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In recreatie pakket zitten standaard geen HD zenders (behalve ned1tm3), tenzij je een HD pakket erbij hebt genomen.

Je kunt natuurlijk wel de SD varianten bekijken.

 

Dit is volgens mij een HD-pakket. Ned1, Ned2, Ned3 worden ook in HD weergegeven.

Recreatieset HD CanalDigitaal (Triax 64 cm schotel, Duo LNB solo, M7 Sat 801 ontvanger, Oranje/wit smartcard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Dit is volgens mij een HD-pakket. Ned1, Ned2, Ned3 worden ook in HD weergegeven.

 

Excuus naast ned1, ned2 en ned3 ook eurosport en diverse duitse zenders in HD

Recreatieset HD CanalDigitaal (Triax 64 cm schotel, Duo LNB solo, M7 Sat 801 ontvanger, Oranje/wit smartcard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol

check, ik heb net de SD zenderlijst van CD geladen. Dan heb ik wel toegang tot eerder genoemde gecodeerde zenders.

Hmm, bijzonder dat HD zomaar uit het pakket valt...

In probeer me aan te melden voor Mijn canal digitaal, dan kan ik m'n contract nog 'ns nalezen.

Dank voor de tip!

Recreatieset HD CanalDigitaal (Triax 64 cm schotel, Duo LNB solo, M7 Sat 801 ontvanger, Oranje/wit smartcard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is ook wat je ontvangt met een SD kanalenlijst.

Onze oosterburen verzorgen gratis en voor niets de Duitse HD en SD zenders die in jouw kanalenlijstje staan.

Daar heeft CanalDigitaal dus niets mee te maken en maken daarom geen deel uit van je recreatie abonnement.

 

Euhmmm kan ik Sat1 in HD gratis ontvangen?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...