blitzteam Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 ik wil eenTriple sat schotel met twin aansluiting aanschaffen, alleen wil ik ff weten of mede satters zijn die over deze schotel tevreden zijn ja of nee. Heeft deze schotel, mits goed afgesteld, genoeg regenreserve? Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Emekli Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 (aangepast) Vroeger raadde ik zo´n schotel aan, maar eind dit jaar, anders begin volgend jaar, verandert er wat op 28.2 oost. De 1N verhuist dan naar 19.2 oost en wordt vervangen door een nieuwe satelliet. Deze heeft een beperkte ontvangst vanwege de footprint, die zoveel mogelijk alleen op de U.K. gericht wordt. Hoe groot de schotel voor ontvangst van BBC/ITV en andere zenders moet zijn, is nog niet echt duidelijk, al is er wel ergens op internet een footprint te vinden. Een oplossing is een schotel die groter is met losse LNB´s, zie: http://www.sat4all.c...tleg-met-fotos/ Blijft nog de vraag of de 78 cm. die hier gebruikt word, zal volstaan. Als je er nu al aan wilt beginnen, zou ik toch een schotel van een meter kopen (evt. 120 cm.), zeker als je in het oosten van het land woont, dan is ook de regen reserve gelijk goed. 16 augustus 2012 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
grondstof Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Niet doen, net te klein om voldoende reserve te hebben bij slechter weer. Koop gewoon een goede schotel met losse LNB en diseqc switch. Stuk beter en een stuk goedkoper ook nog is.
Sprietje Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Ook ik heb al heel veel jaren een Multytenne. In het begin naar volle tevredenheid maar de laatste twee jaar niet meer vanwege onvoldoende regenreserve van de zwakke Astra 3 transponders. Zeker in het noordoosten van het land straks onvoldoende om de Astra 2 spotbeam te ontvangen. Niet meer aan beginnen dus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen