Triplet8 Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Hallo allemaal, Omdat ik binnenkort een nieuwbouw woning betrek (en daar een andere CAI leverancier heb) ben ik aan het rondneuzen op dit forum voor schotelontvangst. Ben al een tijdje aan het meelezen en heb het een en ander op een rijtje gezet voor de ontvangst: Triax 88 cm Multiblock voor 4 lnb`s 4 stuks Quad LNB 4 stuks 4/1 switch 1 VU+ Duo 2 VU+ solo Enkel beneden een TWIN ontvanger vanwege het evt. opnemen, de ontvangers boven hebben dat niet nodig. Wat ik begreep om volledig onafhankelijk te kijken is een 4/1 switch en Quad LNB noodzakelijk. Ik moet nog even bekijken of het past op een rail. Ook het verschil tussen een 88cm en 100cm zou verwaarloosbaar zijn, en je zo voldoende 'slecht weer' reserve hebt. Er zal worden gekeken naar Astra 1,2,3 en Hotbird erbij als 4e. Is dit een gangbare configuratie of zouden jullie dit anders doen?
Beheerder Michel Geplaatst: 16 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 16 augustus 2012 Ziet er volgens mij goed uit, maar de receivers zou ik vervangen door ET9200/ET9500 en ET5000/ET6000. De VU+ Solo zou ik i.i.g. vanwege de traagheid af willen raden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Triplet8 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2012 Michel, Bedankt voor je reactie. Ik zal de receivers eens bekijken. Met de traagheid bedoel je dan vooral het zappen denk ik, of de algehele besturing, zoals bijv. de reactie op een opdracht (EPG bekijken bijv.)
Beheerder Michel Geplaatst: 16 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 16 augustus 2012 De algehele werking. Er zit simpelweg een tragere chipset in. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Beste triplet8 Een Triax 88 heeft zeker voldoende regenreserve. Let wel op dat je een originele Triax-rail er bij neem en geen universele SAB-rail. Neem meteen prima lnb’s zoals bijv. de Inverto Black Premium Quad. Uitstekende 4/1 disecswitches zijn de Spaun SAR 411 F of de wat mindere Maximum 4/1 Prijzen waarvoor je de spullen kunt kopen: Triax 88, 29,99 euro Triax Multiblock, 14,95 euro Inverto Black Premium Quad, 17 euro Spaun SAR 411 F, 27,50 euro Maximum 4/1, 9,99 euro
Emekli Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 @triplet8, Een Vu+ die traag is??, nog nooit van gehoord anders koop je toch een Duo, Ultimo of Duo II, of een Dreambox. Dat zijn de!! merken voor zorgeloos kijkplezier. Werken soepel, gemakkelijk menu en nooit problemen met de ontvangst van Can. Dig. of TVV. Bijkomend voordeel, géén CI-module meer nodig, diverse forums, altijd de laatste updates, voor VTi of PLi, diverse forums o.a. dit,voor evt. hulp en nog veel meer. Bij andere merken zit je soms dagen (weken) te wachten op nieuwe software en dat is nu net de kracht van deze 2 merken. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
smetje limb.BE Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 De algehele werking. Er zit simpelweg een tragere chipset in. Mvg, Michel Broadcom Mips Processor 333 Mhz zit er in deze ontvanger net iets meer dan de dreambox 800 HD dus toch ook niet slecht he michel 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Beheerder Michel Geplaatst: 18 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 18 augustus 2012 De oude 800 is ook traag. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
M_Z Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 De Solo zeker niet kopen, ga dan voor de Uno. Dat is mijn favoriet op dit moment als alternatief voor de 800se (die gewoon te duur is), maar zoals je ziet...hoe meer mensen hoe meer meningen. M_Z
Johan45 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Als de prijs geen probleem is ging ik voor een DM800se De DM 800se is misschien wel duur maar niet te duur voor wat je krijgt. Vult u rustig aan !!!
Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Ik wil mijn VU+ Uno zeker niet de hemel in prijzen maar ik ben er wel uiterst tevreden mee. Vooral het prijs-kwaliteits niveau. Het is gewoon een goed werkpaard. Heb net de 2e gekocht. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen