Ga naar inhoud

Amiko alien 2 - koopoverweging, geen CI-slot nodig ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op dit moment kijk ik nog tv via glasvezel. Tot 2 jaar geleden heb ik altijd via schotel gekeken. Omdat glasvezel incl. wat extra tv zenders erg duur is (totaalpakket), heb ik besloten om weer via de schotel tv te gaan kijken en weer een canal digitaal abonnement te nemen.

De schotel heb ik nog, maar de dreambox heb ik destijds verkocht. Indenk erover weer een linuxontvanger te kopen. Heb ik het goed als ik zeg dat je hiermee meer een toekomst zekere ontvanger hebt, dan bijv. een niet-linuxbox (niet gecertificeerd), waar canal digitaal nu wel op werkt, maar straks misschien dus niet meer?

Ik zag dat de Amiko Alien 2 een positieve recensie en test had. De box heeft alleen geen ci-sloten. Heb je deze wel nodig? Of voldoen gewoon de software cams? Het lijkt me een mooie ontvanger, welke niet duur is en toch veel mogelijkheden biedt (zoals een mediaplayer).

Groet,

Edwin

Geplaatst: (aangepast)

Op dit moment kijk ik nog tv via glasvezel. Tot 2 jaar geleden heb ik altijd via schotel gekeken. Omdat glasvezel incl. wat extra tv zenders erg duur is (totaalpakket), heb ik besloten om weer via de schotel tv te gaan kijken en weer een canal digitaal abonnement te nemen.

De schotel heb ik nog, maar de dreambox heb ik destijds verkocht. Indenk erover weer een linuxontvanger te kopen. Heb ik het goed als ik zeg dat je hiermee meer een toekomst zekere ontvanger hebt, dan bijv. een niet-linuxbox (niet gecertificeerd), waar canal digitaal nu wel op werkt, maar straks misschien dus niet meer?

Ik zag dat de Amiko Alien 2 een positieve recensie en test had. De box heeft alleen geen ci-sloten. Heb je deze wel nodig? Of voldoen gewoon de software cams? Het lijkt me een mooie ontvanger, welke niet duur is en toch veel mogelijkheden biedt (zoals een mediaplayer).

Groet,

Edwin

mijn db 800SE heeft 2 x Smartcard-Reader (Dreamcrypt CA)

en daar gaat mijn tvv en mijn cd kaart ook zeer goed in

trouwens in de openbox S10 loopt het ook heel goed met update enz, gewoon kaartje erin schuiven heb geen modulle nodig maar gaat er ook in desnoods in de ci slot

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen