sloopy1972 Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 heb hier een nieuwe schotel geinstalleerd een triax met 2 octo lnb's nu wil ik deze aansluiten via een diseqc 2.0 switch (emp-centauri) op mijn dreambox 800 clone. zonder switch met beide satellieten goed ontvangst met switch er tussen geen ontvangst meer. van alles al geprobeerd maar geen ontvangst. kan iemand mij vertellen of dit aan de switch ligt of hoe ik mijn dreambox moet instellen?? groet jeroen
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Welk type EMP-switch heb je precies?
sloopy1972 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2012 de diseqc 2.0 switch s4/1pcn-w1
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 De switch zou moeten werken. Als ik het goed begrijp ga je 8 stuks van deze switches gebruiken om alle acht de aansluitingen van je twee octo-lnb’s te gebruiken? Vanaf de switch hebt je vanaf ingang 1 één coax lopen naar LNB 1 en vanaf ingang 2 één coax lopen naar LNB 2. Ingang 3 en 4 gebruik je niet. Vanaf de middelste aansluiting loopt je coax naar je ontvanger. Heb je de ontvanger als volgt ingesteld: Diseqc 1.0 Lnb 1 op A Lnb 2 op B
sloopy1972 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2012 ingang 3 en 4 gebruik ik inderdaad niet. bij de geavanceerde instelleingen heb ik het als volgt: sateliet 19.2 lnb lnb1 prioriteit auto lof universeel lnb spanningsmodus polarisatie verhoogd voltage nee tone modus band diseqc modus 1.0 toneburst geen vastgelegd diseqc commando AA snelle diseqc nee herhaal sequence ja commando volgorde commited, toneburst sateliet 23.5 lnb lnb2 prioriteit auto lof universeel lnb spanningsmodus polarisatie verhoogd voltage nee tone modus band diseqc modus 1.0 toneburst geen vastgelegd diseqc commando AB snelle diseqc nee herhaal sequence ja commando volgorde commited, toneburst en GEEN signaal
sloopy1972 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2012 ook met herhaalsequence nee,.....geen signaal
sloopy1972 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2012 ook op de philips receiver geen beeld met switch. doe ik dan iets fout met de coax... ik gebruik alleen het koper ( aarde (staalkabeltjes) snij ik er af)...of heb ik dat toch nodig???? ik snap er helemaal niets meer van,...ggrrrrrrrr!
satencom Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 kijk hier even hoe je een connector moet plaatsen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ggeubbel Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. 1 wave-frontier 90, 2 x quad lnb's, 2 x switchen (1/4), 2x dm 800. in volgende situatie heb ik geen probleem : * aan de ene dm800 hangt achtereenvolgens : 1 switch, 1 uitgang van beide quad lnb's * aan de andere dm800 hangt 1 uitgang van één van beide quad lnb's in volgende situatie heb ik zeer beperkte ontvangst : * aan de ene dm800 hangt achtereenvolgens : 1 switch, 1 uitgang van beide quad lnb's * aan de andere dm 800 hangt net hetzelfde : 1 switch, 1 uitgang van beide quad lnb's
sloopy1972 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik ga morgen opnieuw de f-connectors er aan maken volgens het filmpje, hopen dat dat het was ik laat het jullie weten.
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 @ggeubbel En wat gebeurt er als je de coaxkabels van de twee uitgangen van de diseqc-switches omwisselt?
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Beste sloopy1972 Om te voorkomen dat de draadjes buiten de F-connector uitsteken, is het beter de buitenmantel niet op 11mm af te snijden maar op 9mm zoals ik in bericht #6 van die link heb aangegeven.
ggeubbel Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 De 2 coaxkabels omwisselen geeft hetzelfde vreemde resultaat. Ik zal dit week-end eens proberen, om van de werkende situatie te vertrekken en dan verder te werken met nieuwe kabels. Met goed gemonteerde f-conectoren. Ik laat nog iets weten
mebo870 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Slecht of minder goede signaal kan ook veroorzaakt worden door verkeerde coax kabel te gebruiken.(coaxkabel voor kabel tv) Verzeker je, dat de coax kabel geschikt is voor satelliet, hierbij is de demping veel kleiner. The key to happiness. Stay away from idiots
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen