Ga naar inhoud


Keukenrenovatie,ben ik verplicht extra's voor 50% vooruit te betalen?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Goedenavond iedereen.

 

Momenteel wordt ons huis gerenoveerd.

Daarna wordt onze keuken gerenoveerd,ergens midden/eind september.

Nu willen we naast de standaard keuken diverse extra's.

Inbouwapparatuur komt bij de elektrawinkel op de hoek vandaan.

Zij bouwen dit ook in.

We konden dit ook via de woningbouw doen,maar zij rekenen fors hogere prijzen

voor exact dezelfde apparatuur. (merk & model)

 

Maar sommige zaken worden wel door hun gedaan,zoals

verlengd aanrechtblad,wat extra kasten,een paar extra groepen voor de vaatwasser/oven.

 

Maar ze vragen bij extra's hoger dan €500,- een aanbetaling van 50%.

Ik heb daar moeite mee.

Zelf vind ik 10 of 25 % beter passen.

 

Mijn vraag :

 

Ben ik gewoon verplicht dit te doen?

 

De vergoeding van de renovatie van het huis komt ook pas als het huis klaar is.

De keukenrenovatie staat hier los van,daar wordt ook geen vergoeding voor gegeven.

Waarom moeten wij dan wel een aanbetaling vooruit doen?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vind het zowiezo een beetje raar dat de woning bouw een aanbetaling vraagt.

 

Toen ik nog huurde is er bij ons ook gerenoveerd de extra kosten werden aan het eind van de renovatie bij de huur op geteld.

En dat kon zelfs eventueel in termijnen.

En niet eens voor de volle prijs want het verhoogde de huurwaarde van de woning.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niets verplicht, maar de desbetreffende dienstverlener ook niet daar hij (de dienstverlener : spreek keukenboer) met het risico zit een bestelling op voorhand ook bij desbetreffende groothandel al verplichtingen op zich neemt.

 

De goedlopende bonafide zaak zal meestal morrend maar als je de vooruitbetaling weigert toch tot opdracht over gaan.

De doorsnee dienstverleners die hun apparatuur bij de dozenschuivers uit het internet bestellen betalen dus ook vooruit en willen hun risico deels dekken. Gebruikelijk is 25~30%.

 

De dekking tijdens een faillisement die eventueel bij een dergelijke aanbetaling wordt gegeven met 15% van het bedrag dat aanbetaald is (zoals de consumentenwijzer voorspiegelt) is -0-

Vergeet het maar als schuldeiser als laatste op de lijst van de Curator die het faillisement afhandeld (de bank komt toch eerst)

 

Je zult ofwel een andere dienstverlener moeten zoeken ofwel voet bij stuk houden dat je het hele bedrag bij aflevering en montage betaald.

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij vraagt de woningbouw 50 % voor de extra's die gedaan moeten worden..

 

We konden dit ook via de woningbouw doen,maar zij rekenen fors hogere prijzen

voor exact dezelfde apparatuur. (merk & model)

 

Maar sommige zaken worden wel door hun gedaan,zoals

verlengd aanrechtblad,wat extra kasten,een paar extra groepen voor de vaatwasser/oven.

 

Maar ze vragen bij extra's hoger dan €500,- een aanbetaling van 50%.

 

Twee jaar geleden is bij mij alles gerenoveerd wo, 4 groepen (oven, vaatwasser en 2 voor de inductie plaat) extra voor de keuken,

een verlengd aanrechtblad (wat er zat zelf geplaatst was kreeg je terug zonder extra kosten)

 

Alleen een 4e boven kastje niet (standaard waren er 3) extra kastje van 50x72 koste 300 euro via de woningbouw,, kreeg van de opzichter de tip om het via $$$$$$ in €€€€€€€ zelf te bestellen koste dan maar 120 euro..

aangepast door Johan45
Reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De keukenzaak hier in elburg mag ons geen keuken verkopen van 't merk wat de woningbouw gebruikt.

Zij hebben exact hetzelfde merk en oa dezelfde lijn.

 

De inbouwapparatuur via de woningbouw is 600 euro duurder dan via de witgoedzaak hier op de hoek.

(oven,kookplaat en afzuigkap,alles zelfde merk en model,bij beide incl. inbouwen)

 

Vandaag heb ik ze gebeld en verteld dat ik best 25% wil aanbetalen,maar geen 50.

Ik hoop dat ze terugbellen,maar heb er weinig hoop op,

omdat ze dat voor diverse andere vragen van mij ook nog niet één keer eerder hebben gedaan.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keukenzaak hier in elburg mag ons geen keuken verkopen van 't merk wat de woningbouw gebruikt.

Zij hebben exact hetzelfde merk en oa dezelfde lijn.

 

De inbouwapparatuur via de woningbouw is 600 euro duurder dan via de witgoedzaak hier op de hoek.

(oven,kookplaat en afzuigkap,alles zelfde merk en model,bij beide incl. inbouwen)

 

Dat is toch te zot om los te lopen.

Ik ben van mening (weet dat niet zeker) dat er toch een aantal wetten overtreden word.

Ik zou dat toch eens via rechtsbijstand of enig ander overkoepelende organisatie proberen aan te kaarten.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn mening. Waarschijnlijk levert dezelfde winkel via de verhuurder.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat denk je??? :/

 

Het is nu anderhalve dag later,maar nog steeds geen reactie van de woningbouw.

De BAM wacht nog steeds op onze handtekening onder alle dingen die ze mogen gaan doen.

In feite is voor ons alles OK,

alleen dat ene regeltje over die 50% aanbetaal-regeling van de woningbouw,dat staat ons niet aan,

waardoor we onze krabbel niet zetten.

 

Morgen maar weer es bellen,hopelijk blijft de dame dit keer netjes en reageert ze niet geïrriteerd

omdat we ze steeds achter de kont aan moeten zitten.

 

Dit is erg vervelend voor de BAM,maar wij kunnen 't niet helpen

dat die woningbouw zo traag reageert.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was ik nog niet helemaal wakker.

"de woningbouw" is dat een afkorting voor een woningbouwmaatschappij en die jouw verhuurder is?

 

doch het blijkt

MEN SPREEKT HIER over de Bouw Maatschappij / Aannemer Ontwikkelaar die jou de woning verkoopt met Standaard vaste inrichting en of Opties betreffende de vaste Inrichting volgens de Verkoopbrochure dan is er een heel ander spel.

 

Dat kennen we maar al te goed. (daar zijn prijsverschillen wegens alle afhankelijkheden die een aannemer wel heeft en een keukenboer niet heeft erg groot)

 

Je dient daarbij ook alle loze leidingen en eventueel groepen kasten te bekijken voor electra apparatuur indien het vermogen uitgebreid wordt.

Eventueel conform de NENnormen aan te passen leidingen en extra aansluitpunten.

 

Daar verdienen die aannemers niet altijd aan, zoals je stelde en dat is per koopcontract vastgelegd en de catalogus Opties (voor badkamer of keuken is het geen vetpotje voor hen).

De electricien moet loze leidingen vullen / trekken en aansluiten aan extra groepen in de meterkast alsmede certifikaat ondertekenen en de keuken monteur moet de extra's monteren.

Boven de standaard en een optionele catalogus bepaalde zaken kiezen en installeren is dus geen dubbel vetpotje voor de aannemer/ontwikkelaar.

 

De keukenboer zegt gratis montage maar als die daarvoor een extra E-groep moet aanleggen in je meterkast zal hij jouw dat in rekening kunnen brengen. Of een extra riool afvoer conform de normen.

(dan verdwijnt meestal het verschil qua totaal prijs)

 

Ofschoon de aannemer wel 10 jaar voor Garantiekwesties kan worden aangesproken betreffende het bouwwerk en infrastructuur kunnen ze enkel maar drie jaar (lees de contracten) voor inbouw apparatuur worden aansprakelijk gesteld indien de apparatuur aan de CE-norm voldoet.

De keukenboer garandeerd enkel het geleverde en nagenoeg nooit het geheel.

 

Wat nu slimmer is als dat allemaal gecertificeerd zal moeten zijn weet ik niet.

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij betalen nooit of te nimmer iets aan of het nu gaat om een verbouwing, nieuwe keuken, badkamer, auto, slaapkamer, bankstel etc.en zeker in deze tijden niet dat zoveel bedrijven over de kop gaan. Willen ze niet leveren omdat ik niet wil aanbetalen dan houden ze de producten maar, en zeg ik ook dat ik na een ander ga, dan krabbelen ze meestal snel terug zo niet loop ik de winkel uit.

Het risico van het bedrag dat ik heb aanbetaald kwijt ben indien het bedrijf over de kop gaat is erg groot en dat ik mijn aanbetaling dus nooit nog terug zie, immers de belasingdienst gaat voor.

Het is immers ook niet verplicht als consument bij de bestelling van een product in een winkel aan te betalen, je zet een handtekening onder een koopovereenkomst en dat is voldoende je moet je wel ligitimeren natuurlijk, en dan heb je ook nog iets van 14 dagen bedenktijd. Bij levering van het product dien je wel het bedrag natuurlijk volledig te betalen. Als er delen wordt geleverd mag je ook in delen betalen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...