Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb in de winter onderstaande HTPC gebouwd met in eerste instantie de bedoeling om hiernaast gebruik te blijven maken van stand-alone tuners om TV te kijken. Nu ik weer moet gaan uitbreiden wil ik overwegen om de HTPC van 2 sateliet tuners te voorzien, hiermee wil ik dan het signaal van maximaal 8 lnb's binnenhalen. (momenteel 5lnbs. hotbird, astra 1,2,3 en turksat)

Ook zou ik graag met 1 canaaldigitaal kaartje op zowel de HTPC als de DM500s willen kijken.

Is bovenstaande mogelijk op een stabiele manier en gebruiksvriendelijk voor het hele gezin?

Zoja, wat zijn de meest aangewezen tuners hiervoor?

Behuizing: MS-Tech MC-1200AN

Voeding: SilverStone SFX Series SST-ST45SF (450w)

MB: ASUS F1A75-M Pro

Processor: AMD Fusion A4-3400 / 2.7GHz L2 1 MB (2x512KB) - Box

Proc. Koeler: Scythe BIG Shuriken 2

Geheugen: Kingston HyperX Genesis 2x4GB - DDR3 - 1600MHz

HDD: OCZ Vertex 3 Series SSD 60 GB - SATA600

Blueray station: LG BH10LS38 10x2x10x

aangepast door Bohemi

Geplaatst:

Hoi, Kijk maar eens bij Digital Divices ik heb daar zelf erg goede ervaringen mee zeker in combinatie met win 7 64 en mediacenter erg gebruiksvriendelijk voor een ieder. mooie van die systemen is dat je altijd uit kunt breiden mocht de nood daar zijn.

Ik heb het systeem nu 1 1/2 jaar draaien zonder crasches.

Groetjes..............

Geplaatst:

Bedankt voor de tip Terradon, ik heb alvast een setje met CI Module besteld.

Ik heb nog tijd tot begin 2013 om alles goed en stabiel te laten draaien voor heel het gezin, dan gaat mn huidige abbo er uit.

Ik laat nog wel weten hoe het bevalt cq lukt...:)

grt.Bert

Geplaatst:

Inmiddels tuner geinstalleerd, werkt stabieler dan ik had verwacht. De opnames en timeshifting werken zonder enige hapering of vertraging, ik ben benieuwd hoe het met gecodeerde zenders gaat werken.

Hoe moet ik dadelijk een canal digitaal abbo opzetten met 1 kaart op zowel de HTPC als de DM500s? Begint het in de basis gewoon met een Aston module en smartkaart om vervolgens op de achtergrond een kaartservertje te bouwen? Ik zou graag naar stabiel 4 signalen gelijk willen gaan. (1x dm en in toekomst 3x HTPC)

Weet verder nog iemand een goede oplossing om transponderlijsten te maken/Editen voor Digital Devices? Ik kan enkel lijsten vinden voor Hotbird, Astra19,2 en 23,5 die ik vervolgens in Excell bewerk.

grt.Bert

Geplaatst:

Juist met een cardserver gebruik je geen aston cam.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is het werken met een cardserver voor een CD kaartje nog wel stabiel te doen? 3x HTPC icm 1x DM500? Zoja wat is voor zo een setup de beste oplossing.

Ik heb geen zin om uiteindelijk te gaan bijbetalen voor extra kaarten waarop je dan niet eens het hele pakket kan zien.

grt.Bert

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen