Ga naar inhoud


Schotel moet weg van buurman.


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Ik vandaag nog een berichtje gestuurd naar de juridische afdeling van de VVE, wat mijn rechten zijn. Nog maar 2 weken dan reizen we weer af naar Zuid-Spanje. Moet dan wel gelijk een update aanvragen voor mijn kaarten van die is inmiddels verlopen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gewoon laten hangen die schotel.

Als in je contract vve(of huurcontract) niks staat over niet mogen plaatsen van schotel. dan is het heel simpel:

Europese unie wetgeving geeft aan dat je het recht hebt op ontvangen van informatie. Idd de schotel. :)

Dus mag het niet verboden worden door je buurman.

Je hebt reeds alternatieve locaties aangeboden, als buurman dat niet wilt, dan creeert hij zijn probleem, niet dat van jou.

Indien buurman aan je schotel gaat rommelen(indien hij dat doet) dan is hij nog fouter bezig.

 

Gewoon buurman wijzen op wetgeving, en laat hem zelf een keuze maken. :grin:

 

Misschien dat webmaster deze belangrijke gepinde topic kan updaten:

www.sat4all.com/forums/topic/137089-de-europese-richtlijn-op-heden/

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen allemaal wel over rechten enzo praten, maar dit soort gezeik met een buurman wordt je ook doodziek van.

 

Op ons park hebben wij ook enkele van dit soort mensen en er is gewoon helemaal niets mee te beginnen.

 

Ik zou ook echt niet weten wat je hieraan kan doen. Want uiteindelijk draait zoiets uit in de grootste ruzie en dan krijg je al dat kinderachtige geziek. Maar aan de andere kant wil je ook niet over je heen laten lopen... Ik ben erg slecht in het oplossen van dit soort situaties, omdat ik daarvoor te opvliegend ben, maar je moet op de e.o.a. manier overwicht zien te krijgen. Permanent overwicht.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even terug naar de kern van de zaak, het gaat hier over een appartement met 2 eigenaren waar aan het gemeenschappelijk bezit een schotel hangt.

De schotel hangt aan de wand waar de buurman zijn woonetage heeft.

Om toegang tot de schotel te krijgen moet de buurman zijn woning openstellen en die verleent hij niet.

 

Zie hier het probleem in een notendop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak de VVE overeenkomst er inderdaad bij en kijk of er een bepaling in staat over schotels. Ik heb begrepen dat jij en je buurman de enige 2 leden zijn van de VVE. Klopt dit? Lees ook de bepalingen door hoe om gegaan moet worden met conflicten binnen de VVE. Ik kan mer voorstellen dat er bij 2 leden een soort arbitrage moet komen in dergelijke conflicten. En wat staat er over tv signaal doorgifte? Misschien staat het ruimer omschreven dan alleen kabel, waarvan jij moet dulden dat het door jouw deel loopt. Ik verwacht niet dat je buurman een oplossing wil. Jij probeert het netjes op te lossen, maar ik heb de indruk dat hij dat geheel niet wil.

 

Kun je op het platte dak niet zo'n alternatief maken? Maar voor je met alternatieven aan de slag gaat eerst de overeenkomst lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terug naar de kern van de zaak, het gaat hier over een appartement met 2 eigenaren waar aan het gemeenschappelijk bezit een schotel hangt.

De schotel hangt aan de wand waar de buurman zijn woonetage heeft.

Om toegang tot de schotel te krijgen moet de buurman zijn woning openstellen en die verleent hij niet.

 

Zie hier het probleem in een notendop.

 

Stel TS staat in zijn recht om naar binnen te mogen om bij zijn schotel te komen, maar de buurman laat hem niet binnen.

 

Wat dan? Je kan in weze helemaal niets. Politie erbij halen? Dan zegt hij 'tuurlijk mag hij binnenkomen'. En als je klaar bent geeft hij de schotel weer een duw en laat je vervolgens weer niet binnen.

 

En wat als blijkt dat buurman helemaal niet verplicht is zijn woning ter bechikking te stellen hiervoor... wat kun je dan nog?

 

TS gaat er niet uitkomen op deze manier. Ik denk echt dat de schotel verplaatst moet worden.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas zijn sommige van dit soort problemen niet op te lossen in redelijkheid.

 

En als je al wint is het een pyrrusoverwinning .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je de buurman/vrouw vertellen, dat je geen zin hebt in dit geneuzel, en zonodig naar je advocaat stapt. (je hebt immers eerder genoemde wetgeving die je kan gebruiken om je buurman/vrouw aan te klagen)

De verliezende partij betaald dan de kosten.

Dan is het geemmer zo over. Overigens erg kinderachtige verstandshouding als je zo met je buur om moet gaan.

Of zet eventueel de schotel op jou terrein, desnoods met een mast tot maximaal toelaatbare hoogte (zie regelgeving plaatsen schotel van je gemeente)

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen neen,

let op qua statutaire beschreven onderhoudwerkzaamheden betreffende appartementsrecht en de splitsingsakte (bij notaris vastgelegd) moet het mogelijk zijn aan elke hoek of gevel van het onderhavig pand, het onroerend goed, te kunnen komen.

Als die splitsingsakte en appartementsrechten verkeerd is opgesteld dan gelden algemene regels.

Onderhoud is voorkomen van schade dus ladder, omhoog en schroeven en poetsen maar / of / vervangen.

 

ciao

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet oud zeer achterzitten oid want ik ken maar weinig mensen die bewust slechte buren zijn.

 

Schijnbaar niet:

 

"Nu heb ik sinds verleden jaar een nieuwe boven buurman, en die wil de schotel weg hebben. Zijn vrienden, als hij die tenminste heeft, vragen of hij een Turk is geworden vanwegen die schotel."

 

Er is wel "zeer" maar dan toegebracht door zijn vrienden.

 

Dit is wel een leuke als dit voor een rechter komt.

 

Rechter: Waarom wilt u dat uw buurman de schotel weghaald?

Buurman: Omdat mijn vrienden vragen of ik een Turk geworden ben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met gevaar voor eigen leven hoog op de ladder gestaan bij de buren, ik kon net bij de onderkant van de schotel komen. Monoblock gewisseld, voor een enkele LNB, maar de schotel was duidelijk verschoven, of verwaaid. Ik geloof eigenlijk de 1ste optie, want hij zat goed vast. Maar kon niet bij de klemmen komen om hem wat los te schroeven, en opnieuw af te stellen. Dus maar wat fors geweld gebruikt om de schotel te verschuiven. Na een paar flinke klappen had ik beeld ( signaalsterkte 80 en Eb/No ( db) 9.5 ) volgens mijn oude X-Sat 410, volgens de m-vision 98 % signaal sterkte. Dus laat het maar voorlopig zo. Ik ben wel benieuwd hoelang ik nu beeld blijf houden, ik heb wel de positie gemerkt, zodat ik makkelijk die terug kan vinden. Gebeurd het nog een keer, weet ik wie de dader is, maar heb natuurlijk geen bewijs.

We gaan trouwens dit weekend weer naar het Zuid-Spanje toe, dus kan niet weten wanneer er weer iets aan de schotel wordt gedaan.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...