Ga naar inhoud


DSR 7441/22 FTA ontvangst zonder CD Abonnement?


Redouan

Aanbevolen berichten

Ik heb een dsr 7441/22 gekocht. alleen wil ik 'm zonder smartcard gebruiken. dit omdat ik alleen een bepaalde free to airs zenders van het netwerk hotbird wil kijken. Dus ik wil gewoon als een normale satellietontvanger gebruiken.

 

Alleen het probleem is dat wanneer ik 'm opstart , dat ik de melding "voer smartcard in" krijg op het scherm.

 

Hebben jullie misschien enige idee, hoe ik deze receiver als een normale schotelontvanger kan gebruiken zonder canaldigital pakket.

 

Alvast bedankt.

aangepast door Redouan
Link naar reactie
Delen op andere sites


Een oude/vervallen CD/TV-VL kaart erin stoppen en je hebt de FTA zenders.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eventjes proberen met eender welke Chipkaart (Chip naar onder en wijzend naar binnen) .....

Of mij een pm sturen ?

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Redouan,

 

"dit is de oude smartcard die ik gebruik:"

 

De contacten van die kaart zien er nogal vies uit, misschien deze even reinigen met een stukje gum ?

Daarna opniuew proberen of de kaart gelezen wordt !

 

De kaart op je foto is een Gold kaart :

 

Wat voor file staat er nu op ( als er al iets op staat ) ?

 

Waarschijnlijk is een juiste ( Seca ) ATR al voldoende, zelfs een Seca 1 ATR zou moeten werken.

 

Gemakkelijkste optie voor deze kaart is misschien even opnieuw een Seca file er op schrijven ( Prom en EEprom ).

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Redouan,

 

"dit is de oude smartcard die ik gebruik:"

 

De contacten van die kaart zien er nogal vies uit, misschien deze even reinigen met een stukje gum ?

Daarna opniuew proberen of de kaart gelezen wordt !

 

De kaart op je foto is een Gold kaart :

 

Wat voor file staat er nu op ( als er al iets op staat ) ?

 

Waarschijnlijk is een juiste ( Seca ) ATR al voldoende, zelfs een Seca 1 ATR zou moeten werken.

 

Gemakkelijkste optie voor deze kaart is misschien even opnieuw een Seca file er op schrijven ( Prom en EEprom ).

 

Gr.

 

Zilverster.

 

Ik heb 'm schoongemaakt, maar dan nog doet ie het niet. hoe kan ik een seca file opschrijven?

En waar kan ik zo'n file downloaden?

 

Mvg,

Redouan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

 

Volgens mij staat die in een Seca pakketje ook gewoon in de EEprom ( kan zosnel geen Seca vinden ), maar hier een gedeelte uit de EEprom van Irdeto :

 

01F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 =

0200: 14 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 = ;Ÿ!IRDETO ACS

0210: 56 35 2E 33 9E 10 FF FF FF 00 00 00 00 00 00 00 = V5.3žÿÿÿ

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Redouan,

 

Mooi pakketje om te gebruiken hiervoor is Pic Bin Edit, deze is ondermeer te vinden op de site van Duwgati.

Sellecteer de optie goldcard die te vinden is in het menu van dat pakketje, op die manier kun je zien wat er in de door jou gevonden Seca file's staat, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...