pukje Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Ik ben de laatste op de lijn, 50 meter voor mij staat een huis die geen aansluiting meer heeft, de volgende 200 meter daarvoor heeft nog wel een aansluiting, de volgende 250 meter daarvoor ook. Ik kom nu natuurlijk met mosterd na de maaltijd ,heb je al gedacht om een wifi link met richt antennes naar je buurman te maken dus over zijn internet aansluiting werken
Sjattuh Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 (aangepast) Ik gebruik geen telefoonlijn voor telefonie meer. Alleen maar VOIP en heb dus ook alleen maar een internet lijn nodig. (Ik weet het... dit klopt niet... omdat het een telefoon lijn is) Ik gebruik een Fritzbox (maar er zijn meer modem/routers) en daarin kan ik een voip abbo instellen. Zo heb ik een Turks nummer, Nederlands Nummer en een Noors nummer hier in Turkije. En ik heb dit allemaal zo ingesteld (meerdere telefoons, maar dit zal in jouw geval niet nodig zijn, wil je alleen laten zien wat de mogelijkheden zijn) dat op alle nummers ingebeld kan worden en ik ook die nummers meegeef als ik uitbel afhankelijk van de telefoon die ik gebruik. Ik spendeer ongeveer 100 euro per jaar aan vaste telefonie en wij bellen veel... heul veul Als je wat meer info wilt PM me dan want ik kan niet te veel zeggen ivm reclame regels. 27 augustus 2012 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Con Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 (aangepast) Ik kom nu natuurlijk met mosterd na de maaltijd ,heb je al gedacht om een wifi link met richt antennes naar je buurman te maken dus over zijn internet aansluiting werken Mijn eerste buurman (na die bewuste 50 meter is 83 en heeft geen internet. De volgende heeft weliswaar internet maar zit op de zelfde rotte kabel als ik, oké, 250 meter dichter bij de centrale, dus WIFI op 250 meter en daarna op die brakke lijn zal van de regen in de drup zijn . . . . . HG CC PS ik reageer op jouw mosterd , realiseer je dat dit off-topic is . . . 27 augustus 2012 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
espada Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Wij hebben hier Telfort internet. (zonder tv of bellen) Vaste telefonie hebben we al lang de deur uit gedaan en ons oude vaste nummer hebben we destijds meteen geporteerd naar Budgetphone prepaid. Dit enkel om ons nummer te behouden om het bekenden en familie makkelijk te maken en om zo toch een lokaal nummer te hebben voor de caller-id. Dit kost ons nu €10 p/j Uitgaand bellen we via Voicheap en daar hebben we ons oude vertrouwde lokalenummer ingesteld al weergave voor de ontvangende zijde. E.e.a. werkt zo al jaren prima, geen klachten en lekker goedkoop. Bij Telfort betaal ik overigens geen extra geld voor lijnhuur en volgens de site is dat op dit moment ook nog steeds zo voor nieuwe de abbonementen. Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2
pukje Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 (aangepast) Wij bellen al meer dan 7 jaar alleen nog via voip en zijn dik tevreden. Ondertussen al meerdere providers versleten en geen enkel probleem met voip gehad (kpn tiscali belgacom dommel en nu weer belgacom) Bij de laatste overstap naar belgacom vdsl2 met de voorgeschreven bbox2 modem zijn problemen met voip ontstaan. Wat blijkt nu dat belgacom in het modem voor voip een andere vlan (30) gebruikt dan voor internet (vlan 10) In eerste instantie heb ik het opgelost door de bbox2 als alleen modem te gebruiken en mijn oude fritz 7170 maar via de bbox over vlan 10 zelf de internet verbinding over pppoe maakt Dit werkte perfect alleen de up en download snelheid was magertjes Nu gebruik ik de fritz 7390 die zelf al adsl2 aan boord heeft en vlan ondersteund door aanpassingen in de ar7 config file en alles werkt weer als een trein. Ik vertel mijn verhaal omdat in nederland tzt het zelfde zal komen met vdsl2 met vlans en dicht getimmerde modems waardoor je niet meer zonder grote aanpassingen naar vrije voip providers kan gaan. Linksys(sipura) ata´s zijn al aangepast om in zo een situatie toch nog voip te kunnen doen omdat daar nu vlan en pppoe ingebakken is zodat de ata zelf de internet verbinding maakt d 30 augustus 2012 aangepast door pukje
JeWeetWelWie Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Dus Pukje, jij kunt de BBOX omzeilen. Zou je de config aanpassingen in je Fritzbox 7390 met ons willen delen? Groeten,
pukje Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Natuurlijk deel ik graag mijn info/kennis maar mag het even wachten ,mijn vrouw ligt in het ziekenhuis en mijn hoofd staat anders. Kom dit weekend er op terug.
pukje Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Hier staat netjes uitgelegd hoe je de bbox als kale modem kan gebruiken en de fritzbox het werk doet http://croesnet.eu/trixbox/bridging-pppoe-with-fritzbox-and-belgacom-b-box2/ In de Fritz 7390 internationale versie met de laatste firmware zit nu een profiel voor belgacom vdsl en belgacom vdsl met TV. Dus je kan nu gewoon bij een instellen van de 7390 belgacom selecteren en de vdsl usernaam met password in geven en het werkt. Je moet wel anex B gebruiken ook op een normale telefoon lijn
iemand Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 en de fritz ongeveer als de 7170 zie http://www.tijdhof.com/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf gr. Erik
pukje Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 en de fritz ongeveer als de 7170 zie http://www.tijdhof.c...r_instellen.pdf Die uitleg is niet compleet voor vdsl of ftu (glasmodem) die modems werken met vlan (virtuele ethernet poorten). De fritz 7170 kan vlan doen door manuele aanpassing aan de ar7.conf van de fritzbox.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen