Ga naar inhoud


VU+ bedienen met afstandsbediening TV (HDMI-CEC/AnyNet+)


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb een VU+ Uno en een Samsung LE40C679 TV.

Nu wil ik de VU+ bedienen met de AB van de Samsung TV. Dit heb ik voor elkaar gekregen door in de TV AnyNet+ te aktiveren. Daarna heb ik in het VTI Plugin menu van de VU+, HDM-CEC geaktiveerd en ingesteld en....bingo, het werkt. Alles naar behoren en ik ben eigenlijk prima tevreden.

Toch een schoonheidsfout(je) ontdekt. Hoe schakel ik de VU+ nu om van TV naar radio met behulp van de Samsung TV afstandsbediening?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


poe dat is een lastige, VRAAG / opmerking

want is anynet+ bekent dat er ook radio opties beschikbaar zijn op het gekoppelde apparaat?

denk het niet... dat daar een voorziening voor is mits ook Multiquickbutton plugin werkt door aan de radio toets een bepaalde afstandbedieningskey te koppelen. (niet getest - maar zou kunnen)

 

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die funktie zit er niet in denk ik. Daarvoor zul je toch echt de uno ab moeten gebruiken, of zoals tonski voorstelt met de multiquickbutton een andere key toewijzen die wel door je ab van je tv kan worden gebruikt.

 

Ik doe het net andersom, ik bedien de tv met de ab van de ultimo. HDMI-cec maakt er een beetje een bende van met de onkyo er tussen, en 9 van de 10 keer staat de onkyo toch uit.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga kijken of ik de radio funktie op één van de 4 multitoestsen van de VU+ Uno kan leggen. Dan is inderdaad het probleem opgelost.

De reden dat ik alles met de AB van de Samsung wil bedienen is dat ik dan ook mijn BlueRay player met dezelfde AB kan bedienen. Die is ook van Samsung en dat werkt prima met elkaar via AnyNet+.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...