Ga naar inhoud

stream met vlc - uw invoer kon niet geopend worden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

met http://public IP van router:80xy krijg ik toegang tot Dreambox WebControl. In mijn router wordt de port 80xy dus goed naar port 80 van mijn dreambox geforward. Dit is met TCP.

Echter, bijvoorbeeld met stream BVN, vervolgens openen van het m3u bestand in vlc (laatste versie) komt de melding

"Uw invoer kon niet geopend worden:

VLC kon de MRL 'http://public IP van router:8001/1:0:1:FB0:451:35:C00000:0:0:0:' niet openen. Controleer het logboek voor details.

In het logboek staat:

"access_http access error: cannot connect to public IP van router:8001

access_mms access error: cannot connect to public IP van router:8001

main input error: open of '...' failed "

Komt dit iemand wellicht bekend voor? Is de keuze van TCP juist? Misschien moet ik ergens anders iets wijzigen.

Bij voorbaat dank voor hints.

Groet, Jan

Geplaatst: (aangepast)

Al je nou ook nog poort 8001 tcp doorzet in je router werkt het :)

(ik hoop dat je upload thuis hoog genoeg is, je krijgt de volle stream op de kiezen van een paar tot veel meer Mbps)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

hoi dagg,

nu ook 8001 tcp doorgezet in m'n router

dezelfde foutmelding...

afgezien daarvan is de upload thuis aan de magere kant, maar je zou toch enige beelden binnen moeten krijgen

groet, Jan

nu ook 8001 tcp doorgezet in m'n router

dezelfde foutmelding...

Dan is die poort niet goed doorgezet... (echt waar)

wan/internet -kant poort 8001 tcp naar

lan-kant intern ip van de dreambox poort 8001 tcp

Maar het kan ook zijn dat je uploadbeperking al roet in het eten gooit.

Hier werkt het prima met een 100 Mbps upload (glasvezel) ;)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

< Dan is die poort niet goed doorgezet... (echt waar)

> wan/internet -kant poort 8001 tcp naar lan-kant intern ip van de dreambox poort 8001 tcp

In mijn router (fritz) staat:

port forwarding enabled for other applications

protocol TCP, from port <8001> through <opengelaten> to <dm800 lan> to port <80>

hetzelfde werkt wel met de hdd in de dm800, from port 8021 to port 21

misschien is het inderdaad zo dat de uploadsnelheid roet in het eten gooit, maar je zou toch wel enige beeldfragmenten verwachten

groet van nog niet thuis, Jan

protocol TCP, from port <8001> through <opengelaten> to <dm800 lan> to port <80>

heheh ik zie het al, je doet het verkeerd :)

Je moet twee poorten (recht) doorzetten, dus zo:

protocol TCP, from port <80> through <opengelaten> to <dm800 lan> to port <80>

plus

protocol TCP, from port <8001> through <opengelaten> to <dm800 lan> to port <8001>

(ik had dat ook al zo gezegd in bericht #4)

Met je uploadbeperking kun je misschien het buffer in vlc wat hoger zetten, maar ik vrees dat het dan nog steeds met schokken zal gaan...

Prettige vakantie verder.

aangepast door dagg

Geplaatst:

Hallo @dagg,

Zo moet het i.d.d. werken; heb sinds aanschaf van de PVR mijn Fritzbox op dezelfde wijze geconfigureerd.

Maar ik weet op mijn beurt niet hoe de buffer in de VLC-player aan te passen.

Kun je mij misschien ook op weg helpen?

Dank je wel!

Tonskidutch, ik heb 1.1.11 ook The Luggage, raar want zelfde naam? :)

Ok, buffer instellen. Ik weet niet precies hoe dat gaat als je in webcontrol op de knop achter de zendernaam 'Stream Zendernaam' drukt, en dan in vlc dat zou willen instellen. Maakt niet uit, doen we het even anders.

Start vlc, druk dan op control-N, dan zie je datgene in de bijlage. Invullen voor je situatie* en dan drukken op Play, en dan zie je als het goed is Nederland 1 op 19.2E in SD-kwaliteit. We houden de streamzwaarte even laag...

Het duurt 3 seconden voordat je beeld hebt (de ingestelde buffergrootte van 3000 ms), daarna begint het. Áls daarna het beeld weer stopt, wordt er weer gebufferd voor 3 seconden beeld enzovoort. Je zal nooit een vloeiend beeld krijgen als je upload thuis te laag is! Maar radiozenders zouden wel geheel probleemloos moeten gaan.

Nu in de praktijk. Als het bovenstaande testje een stotterend beeld geeft, dan zal het nooit gaan. Dan kun je lekker de buffergrootte verhogen, vroeger of later loopt het spaak met het beeld. Dan moet je een thuis staande pc laten gaan transcoden zoals dat heet, en dat gaat ook weer prima in vlc. Moet het wel een redelijke pc zijn... Als daar behoefte aan is kan ik dat ook wel uitleggen, en kan je met een beperkte upload tóch prima over internet naar je dreambox kijken (zelfs hd-zenders). Lekker zappen is er echter dan met deze methode geheel niet bij helaas, maar je mot wat :)

*die lastige url kun je gemakkelijker krijgen wanneer je op de knop 'Stream Zendernaam' drukt je de stream niet automatisch opent met vlc maar opslaat als stream.m3u. Dát bestand open je met kladblok oid en dan kopieer en plak je die url naar vlc.

post-35730-0-11193300-1345742795_thumb.gif

aangepast door dagg

Bedankt heren voor de uitvoerige info.

Gek dat jullie een versie beginnend met 1 hebben want die van mij luistert naar 4.4.4 (16 maart 2012)

(heb de info via menu-help)

Ondanks bescheiden upload van 2,5 Mbit heb ik qua (niet)vloeiende SD-streams eigenlijk geen klagen (HD loopt voor geen meter) maar afgelopen week benaderde ik mijn box van buitenaf en probeerde een stream te bekijken.

Alhoewel het familielid een ruime download van 120 Mbit heeft waren de beelden helaas niet vloeiend.

We gaan m.b.v. je info verder stoeien.

Bedankt dagg!

aangepast door hansputters

Graag gedaan Hans :)

Alhoewel het familielid een ruime upload van 10 Mbit heeft, waren de beelden niet vloeiend.

Mja ik vrees dat het klassieke 'wat is mijn snelheid'-verhaal hier van toepassing is? Advertentie van een kabelexploitant van 'U heeft een snelheid van 50 MB!'. Nou dat is dan 50 megaBIT per seconde, ofwel pak-m-beet 6 megaBYTE per seconde download. En die upload zeggen ze dan even niet erbij, dat is 9 van de 10 keer een schampere 1, misschien 5 megaBIT per seconde.

En waar hebben we het nu over in dit geval? De meestal te lage upload-snelheid die het streamverhaal van hierboven beperkt/ onmogelijk maakt. Een zender is vanaf een paar megabit per seconde, een hd zender is véle mbps.

Dus Hans: ik denk dat je familielid een download heeft van 10 mbps, en een upload van minder? Ik neem namelijk aan dat je streamde vanaf je dreambox thuis? Het kan ook nog zijn dat als de internet-kijker adsl heeft dat de download-snelheid van diegene zelfs te laag is om maar een paar mbps te kunnen verwerken...

ciaooo ;)

aangepast door dagg

Geplaatst:

zeer bedankt dagg!

het werkt, maar, zoals verwacht, schokkerig, de snelheid is niet om over naar huis te schrijven :-)

gelukkig wordt binnenkort met TDSL de uploadsnelheid hoger!

groet, Jan

• 2 weken later...
Geplaatst:

Onzin, je snapt het niet.

Je kunt geen 5 Mbps of meer door een tragere upload heen trekken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...