Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik woon ook in Spanje en heb een 100 cm schotel laten versturen door mijn satelliet boer in Nederland verzendkosten waren 45 euro dus dat viel mij  in elk geval mee... :-)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Geplaatst: (aangepast)

Je kunt een triax online bestellen als lokaal niet verkrijgbaar. Deze tak van sport was vroeg met online bestellen omdat je zover moest reizen voor je spullen. Ik had geluk dat over de grens wat lag (o.m. mijn 88 triax toen). Maar voor een Stab moest ik naar Axel. En een Jonsa naar Dronten.

Gaat nu veel comfortabeler.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Hallo chez

Je schrijft dat je een 100cm schotel hebt laten versturen vanuit Nederland naar Spanje. Ik hoop dat dat allemaal goed gaat. Zoals je misschien wel eens hebt gezien bij webshops, worden schotel groter dan een Triax 88 niet verzonden. Die moet je zelf af komen halen. De reden daarvan is dat tijdens het transport de schotel schade kan oplopen en niet goed meer zal werken. Nu zou je zeggen, dat kan ik wel zien of die schade heeft opgelopen maar dat is niet altijd waar. Als je de verpakking torst, dan zie je zowel aan de verpakking als aan de schotel geen enkele beschadiging en toch is de schotel geen cent meer waard.

Ik hoop dus voor je dat dit avontuur goed afloopt.

Geplaatst:

Hallo Sprietje, sorry voor het late antwoord, ze hebben twee schotels geplaats daar we ook de spaanse canal plus hebben, uiteindelijk heeft het gefuncioneerd, en ik heb nl canal digitaal met 1 schotel van  60,ze hebben de duo lnb erop geplaats ( hebben zelf een systeem ontworpen zodat hij geplaatst kon worden op de schotel) en voila ik heb alle kanalen.

Geplaatst:

Beste Schoffie68

De ontvangst op Mallorca is lang niet zo problematisch als in Zuid-Spanje.

Wat hebben ze nu precies voor schotel en duo-lnb geplaatst om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen?

Kun je nu ook History HD en Eurosport HD probleemloos ontvangen en eventueel ook Planeta HD?

Geplaatst:

Dag Sprietje,

Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad.

Schotel werkt perfect, kan zelfs de engelse kanalen ontvangen terwijl ik net boven Madrid zit.

Vriendelijke Groet,

Chez

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

• 1 maand later...

Beste 12345hazekamp

Natuurlijk kun je in Spanje wel een Triax-schotel kopen maar dat is meestal in satellietshops die door Nederlanders of Belgen gerund worden en die vindt je het meeste aan de Costa Blanca en Costa del Sol. Buiten deze gebieden is het zeer moeilijk om bij een satellietshop een Triax te kopen. Waarschijnlijk kun je de schotel wel op laten sturen vanaf een satellietshop aan de Costa Blanca, misschien zelfs vanuit Nederland of Duitsland maar dan komen er natuurlijk ook aardige transportkosten bij.

Maar goed, surf jij zelf maar eens op Mallorca of daar een Triax 88 te koop is.

Er zijn twee redenen waarom een Duo-lnb Astra 1 en 3 niet goed werkt in Mallorca. Ten eerste is de ontvangsthoek tussen de twee satellieten daar 6 graden terwijl die in Nederland 5,2 graden is. Daarom moeten de koppen al verder uit elkaar staan. Maar ook is een duo-lnb Astra 1 en 3 gemaakt voor een 80cm-schotel en een Triax 88 of een naamloze 100cm-schotel zijn groter, de lnb staat dus verder van de schotel af en ook om deze reden moeten de koppen verder van elkaar af staan. Samen bij elkaar genomen past een monoblock Astra 1 en Hotbird op Mallorca precies en is de afstand van de koppen van een duo-lnb behoorlijk verkeerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat het helemaal niet zou gaan maar als je toch iets moet gaan kopen, dan kies je natuurlijk voor iets dat het beste past en niet voor iets dat eigenlijk niet past.

Je kunt natuurlijk twee losse lnb’s nemen maar als je twee uitgangen wilt hebben, dan zul je ook twee diseqc-switches nodig hebben. Een monoblock is dus het meest eenvoudige.

Je zou bijv. kunnen nemen de Inverto Black Mono, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&PHPSESSID=cf1d2064999bfb0cb2178d0213b39b08&cat=36

te koop vanaf 25 euro

of de MAXIMUM XO-62 Monoblock Twin 6° LNB, zie:

http://www.kjaerulff1.com/en-gb/p/593_maximumxo-62monoblocktwin6lnb

te koop vanaf 32 euro

Weet iemand welke schotelgrootte nodig voor Astra 1 en 3 aan de Costa Blanca Noord (net buiten Moraira). Kun je hier iets met een Wavefrontier schotel? ik wil namelijk ook astra 2 kunnen ontvangen eigenlijk heb ik al een schotel die daarop staat uitgericht. Of kan ik er dan beter een schotel bij plaatsen. Alles kan dan denk ik beter zonder monoblock en via een switch lopen?

aangepast door FrankS

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Geplaatst:

Beste FrankS

De footprint van de Engelse zenders die op de spotbeam zitten zoals de BBC, ITV, Channel 4 enz., gaan deze zomer verhuizen van de Astra 1N naar de Astra 2E. Een deel van deze zenders zijn sinds afgelopen december al over gegaan op de veel strakkere Astra 2F spotbeam die er hetzelfde uitziet als de spotbeam van de binnenkort te lanceren Astra 2E. Ontvangst van de Astra 2F is in Moraira mogelijk met een 120-150cm-schotel, zie deze site:
https://maps.google.com/maps/ms?msid=215201319514912678957.0004cf1bce058be05fce1&msa=0&ll=45.614037,11.513672&spn=23.549153,39.506836

De zenders die reeds over zijn gegaan op de spotbeam van de Astra 2F staan hier:
http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html

De zenders die van de zomer over gaan van de Astra 1N naar de Astra 2E staan hier: http://www.lyngsat.com/Astra-1N.html

Verder is het zo dat er op de positie 28,2-28,5 graden oost nog veel meer Engelse zenders te ontvangen zijn die niet op de spotbeam zitten. Het gaat dan om de zenders van de Eutelsat 28,5 zie: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html
Alle zenders waar een “F” achter staat zijn Free To Air ofwel gratis te ontvangen met een schotel die lang niet zo groot hoeft te zijn.
Dus zelfs als de ontvangst in Moraira bij slecht weer voor de zenders op de spotbeam niet meer lukt, kun je nog steeds flink wat Engelse zenders bekijken.

Als jij al een schotel voor Engeland hebt staan, is dat waarschijnlijk een prime-focusschotel, een schotel dus waarvan de kop precies in het midden van de schotel staat en door drie stangen wordt gedragen.
Op zo’n primefocusschotel zijn niet zomaar een paar lnb’s bij te plaatsen.
Je zult dus voor de Astra 19,2 en 23,5 een aparte schotel moeten hebben.

Met een WaveFrontier kun je niets omdat de schotel te klein is voor de Engelse zenders.

Om de lnb van de primefocusschotel te kunnen koppelen met de twee lnb’s voor de Astra 19,2 en 23,5, moet je dus zeker geen monoblock nemen maar gewoon twee losse lnb’s. De drie lnb’s kun je dan via een 4/1 diseqc-switch koppelen.

Ik zou voor de Astra 19,2 en 23,5 een schotel nemen van 80 of 90cm.

Geplaatst:

@ grondstof;

Waar zit je boven of onder Malaga ?

Salu2, D.Quijote

Ik schaam mij diep geen antwoord gegeven te hebben op deze vraag.

Door omstandigheden dit draadje nu pas verder gevolgd, excuus bij deze.

Ik zit net onder Malaga, in Fuengirola dus boven Marbella.

Beste FrankS

De footprint van de Engelse zenders die op de spotbeam zitten zoals de BBC, ITV, Channel 4 enz., gaan deze zomer verhuizen van de Astra 1N naar de Astra 2E. Een deel van deze zenders zijn sinds afgelopen december al over gegaan op de veel strakkere Astra 2F spotbeam die er hetzelfde uitziet als de spotbeam van de binnenkort te lanceren Astra 2E. Ontvangst van de Astra 2F is in Moraira mogelijk met een 120-150cm-schotel, zie deze site:

https://maps.google.com/maps/ms?msid=215201319514912678957.0004cf1bce058be05fce1&msa=0&ll=45.614037,11.513672&spn=23.549153,39.506836

De zenders die reeds over zijn gegaan op de spotbeam van de Astra 2F staan hier:

http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html

De zenders die van de zomer over gaan van de Astra 1N naar de Astra 2E staan hier: http://www.lyngsat.com/Astra-1N.html

Verder is het zo dat er op de positie 28,2-28,5 graden oost nog veel meer Engelse zenders te ontvangen zijn die niet op de spotbeam zitten. Het gaat dan om de zenders van de Eutelsat 28,5 zie: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html

Alle zenders waar een “F” achter staat zijn Free To Air ofwel gratis te ontvangen met een schotel die lang niet zo groot hoeft te zijn.

Dus zelfs als de ontvangst in Moraira bij slecht weer voor de zenders op de spotbeam niet meer lukt, kun je nog steeds flink wat Engelse zenders bekijken.

Als jij al een schotel voor Engeland hebt staan, is dat waarschijnlijk een prime-focusschotel, een schotel dus waarvan de kop precies in het midden van de schotel staat en door drie stangen wordt gedragen.

Op zo’n primefocusschotel zijn niet zomaar een paar lnb’s bij te plaatsen.

Je zult dus voor de Astra 19,2 en 23,5 een aparte schotel moeten hebben.

Met een WaveFrontier kun je niets omdat de schotel te klein is voor de Engelse zenders.

Om de lnb van de primefocusschotel te kunnen koppelen met de twee lnb’s voor de Astra 19,2 en 23,5, moet je dus zeker geen monoblock nemen maar gewoon twee losse lnb’s. De drie lnb’s kun je dan via een 4/1 diseqc-switch koppelen.

Ik zou voor de Astra 19,2 en 23,5 een schotel nemen van 80 of 90cm.

Dank je sprietje.

Bedankt voor die informatie. Ik ga er mee aan de slag. Ik weet niet precies wat ik nu heb. De schotel die de vorige eigenaar daar heeft laten plaatsen staat bovenop het dak en daar ben ik nog niet op geklommen. Ik heb er zelf ook nog geen ontvanger aan gehangen. Ik kan wel zien dat het geen prime focus schotel is. Ik ben nu in Nederland maar ga komende maand eens kijken hoe ik de satelietontvangst in Spanje kan opzetten/uitbreiden.

Wordt vervolgd.

aangepast door FrankS

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Geplaatst:

@ sprietje. Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb in de Algarve, 12km van de zuidkust en valkbij de Spaanse grens, een schotel van 120cm staan. Een engelse buurman had daar niet genoeg aan om BBC te ontvangen. Nu heb ik een daar een digisat digicorder S2 staan met ingebouwde signaalsterkte meter. Daar krijg ik een signaal van 120dB en 10dB kwaliteit... [astra 19.2E]. Ik zit me juist af te vragen of het niet wat kleiner kan. Het huisje staat namelijk boven op een berg en het kan daar flink stormen. Dan gaat die schotel staan klapperen in de wind [ vlagen van windkracht 7-9 elke avond] en dan kan ik het nieuws niet zien...  :(   . Ik dacht daarom aan een multiyenne, maar uit het voorgaande begrijp ik al dat dát niet lukt vanwege de kleine afstand tussen de Lnb's ?! :sick:    Net op tijd dat ik dat weet ! Nu heb ik 13/19.2/23.5/28.5E in Nederland, met twin-LNB's.   Wat kan ik van deze sat's nog in zuid Portugal ontvangen en

wat is dan een redelijke schotelmaat. Zou 80cm nog lukken ? Of is een wavefrontier een betere optie.

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Beste Tureluur

In de Algarve zou je net als in Nederland voldoende hebben aan een schotel van 60cm om de Astra 19,2 te ontvangen maar een maatje groter is aan te bevelen.
Maar om de Astra 23,5 te ontvangen, heb je daar wel een flinke grote schotel nodig, tussen de 100 en 120cm, zie bijlage.

Wil je zenders als History HD en Eurosport HD probleemloos ontvangen, dan zou ik zeker die 120cm-schotel gebruiken maar hem dan wel op de Astra 23,5 richten.

Een Multytenne kun je in de Algarve niet gebruiken. Die is speciaal gemaakt voor West-Duitsland, Nederland en België waarbij een stukje Noord-Frankrijk en Oost Engeland hij ook te gebruiken is.

Wat betreft de ontvangst van de Engelse zenders in de Algarve, heb ik in bericht 26 al het nodige geschreven. Na de zomer als de lancering van de nieuwe satelliet is geslaagd, zul je de zenders als BBC, ITV, Channel 4 enz. niet meer kunnen ontvangen maar wel de zenders op de Eurobird op 28,5 oost.

post-60869-0-37186700-1369556712_thumb.jpg

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...