jaq Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Hi. Ik heb een vraag over de instellingen van mijn nieuwe Ultimo. Ik heb al gezocht alhier maar ik kom er niet uit. Mijn probleem is als ik tuner A instel op diseqc A/B/C/D voor mijn Visiosat schotel en dan een doorlus maakt naar tuner B er bij een opname totaal geen beeld meer is op beide tuners ik begrijp ook niet welke instellingen er dan op tuner B moeten staan, als ik doorlussen instelt zegt hij doorlussen naar tuner A in plaats van tuner B. Voorlopig draait de Ultimo nog op de orginele firmware van feb 3 2012 en mijn diseqc switch is een Unnisat 950-2300. mijn kaartje zit in een Aston module 2.26. Kan iemand mij helpen. Gr.
Moderator wiz Geplaatst: 22 augustus 2012 Moderator Geplaatst: 22 augustus 2012 Als je de doorlus kabel gebruikt en niet de "softwarematige" doorlus functie, dan moet je tuner b op dezelfde manier configureren als tuner A. Je kaart in een ca module steken gaat niet helpen, in een enigma box kun je niet 2 streams tegelijk decoderen met een CA, dat lukt alleen als je een softcam als oscam of cccam gebruikt in combinatie met de card readers. Dat is dus je eerste uitdaging. Het hangt een beetje af van welk image je gebruikt. Zelf gebruik ik VTI, en die heeft als voorkeur tuner tuner C (ik heb er 3x een s2 tuner in zitten). Dus je zult ook even moeten na gaan welke tuner er bij voorkeur wordt gebruikt voor opnames. Bij pli kan je dit meen ik instellen. Die tuner zul je dan aan je visiosat moeten hangen, en dan de andere tuner doorlussen. Anders loop je risico dat je opname om zeep gaat als je naar een andere satelliet overschakelt, immers je tuner die als tweede wordt aangesloten kan niet meer schakelen, dat doet de eerste tuner. Hoe heb je doorgelust, met zo'n doorlus kabel, of via de software matige manier? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Hopelijk ga je heel snel een twin of quadro systeem installeren aan de schotel, opdat je meerdere ONAFHANKELIJKE Coax kabels aan je tuners hebt. Want met doorlussen kom je niet ver met dvb-s2 satelliet tuners. (enkel voor dvb-c kabeltuners is doorlussen prettig) Je mag bijna stellen dat het aanbrengen van een doorlus optie op die insteektuners een concept fout is van de fabrikant. Hopelijk ga je ook heel snel een softcam (server/client) installeren opdat je geen beperkingen ondervindt van die CI-modules gelijk je Aston. (in geen enkele enigma receiver lopen die dingen {de CI-modulen} fatsoenlijk en dat weet nagenoeg iedereen die er over gelezen heeft) nu even iets anders over de switch als ik daar op zoek vind ik die in de afbeelding een 2in1 diseqc switch voor 2 single LNB's daar past natuurlijk geen tuner configuratie A/B/C/D bij of heb je daar een 4in1 diseqc switch voor je Visiosat schotel... anyhow, dubbel / twin LNB's en als tuner C ook een dvb-s2 tuner is dan quadro LNBs (en dus 2 of 4 diseqc switches nemen) @ wiz, in de openwebinterface na update kan ik de tuner kiezen die als voorkeur tuner dient. ciao ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
jaq Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 Hi. Om jullie vragen te beantwoorden: Ik heb hem inderdaad doorgelust met zo'n doorlus kabeltje, en ook ja er zit een 4in 1 diseqc switch tussen de Ultimo en de Visiosat schotel ik kijk zo al jaren naar 19.2 , 23.5 , 28.2 en 13 oost met een Topfield. Ik beschik over twee schotels De Visiosat met de 4in 1 switch en een gewone schotel met een 19.2 / 23.5 duo lnb. Bedankt zover, toch al iets slimmer geworden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen