Amager95 Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Onder het motto van ranzig en ranzig: Bericht van Omroep Gelderland (22-8-2012) Zwemmers mogelijk ziek door poep van kinderen VOORTHUIZEN - De gezondheidsklachten bij zwemmers in de Zeumerse plas bij Voorthuizen zijn mogelijk veroorzaakt door menselijke uitwerpselen. Dat zegt een woordvoerder van de provincie. Zwemmers zouden drollen in het water hebben gezien. Volgens de provincie is de kans groot dat het gaat om poep van kleine kinderen. Dat veroorzaakt een virus in het water. Er zijn meer dan veertig klachten binnengekomen van mensen die diarree hebben gekregen. Het aantal mensen dat ziek is geworden, ligt volgens de provincie nog veel hoger. Het gaat om maag- en darmklachten die na een paar dagen weer overgaan. De komende dagen worden de uitslagen van watertesten verwacht. De provincie raadt zwemmen in de Zeumerse Plas voorlopig af. http://www.omroepgelderland.nl/Nieuws-1/1738361/Zwemmers-mogelijk-ziek-door-poep-van-kinderen.htm Eerder al dit bericht over het Henschotermeer (gemeente Woudenberg en gemeente Maarn nabij de de autosnelweg A12) MAARN - Eerder vandaag werd in het water van het Henschotermeer grote hoeveelheden bloed aangetroffen. Het deel waar dit werd aangetroffen werd hierop ontruimd. Na onderzoek blijkt dat het bloed afkomstig moet zijn van een dierlijk kadaver. Deze zou vermoedeijk in het water van het Heschotermeer liggen. Brandweerduikers en een politiehelikopter hebben op en in het water gezocht maar niets aangetroffen. Hoe het daar terecht is gekomen is onduidelijk. bron: Datum : 11 augustus Bron : 112Mediagroep Foto's : Kevin Zuijdendorp & 112Mediagroep http://www.112heuvelrug.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=3808:onderzoek-door-brandweerduikers-henschotermeer&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=1 Wat is het toch allemaal goor zeg. Lekker zwemmen in recreatieplassen? Vergeet het maar.
Psychosammie Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Ach jongen, jij bent helemaal niets meer gewend. Mijn vader weet nog dat alle dorpen langs de vecht in de vecht poepten en er werd ook gewoon uit gedronken. Niets aan de hand. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pukje Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Ach jongen, jij bent helemaal niets meer gewend. Inderdaad tegenwoordig moet alles zo schoon zijn en in het eten mag echt niets meer vreemds zitten (bacterie) . Gevolg het afweer systeem van ons wordt helemaal niet meer opgebouwd ,bij het minste en geringste zijn we ziek. Kijk naar de mensen in de krotte wijken van India die mensen worden niet ziek ,wij zouden daar in de kortste tijd dood zijn.
Gerard 76 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 een beetje stront ga je niet dood aan
Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 Jullie kunnen mij niet wijs maken dat het water in zo´n grote plas ernstig vervuild wordt omdat kinderen erin hun behoefte doen. Wat dacht je van vogels en andere dieren.? En dan nog. Ik denk eerder dat hier meer aan de hand is dan een beetje kinderpoep. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
minplus Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 Ga er maar vanuit dat in een kubieke meter water miljarden organismen "poepen en piesen" en dat het water waar ze nu in leven al miljarden keren uitgepiest is. Niet iets om je over druk te maken dus want gelukkig hebben we die zoveeljarden bacteriën die de zaak weer schoon maken. Die kinderpoep zal niet snel een probleem zijn naast de visse- en andere poep zolang er niet dagelijks een kind per 10 kubieke meter zit te poepen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
columbo Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Wat dacht je van hondenpoep,in sommige recreatieplassen mogen zomers geheel geen honden komen,of ze mogen niet op het strand en in het water,maar er word helaas maar weinig toezicht op gehouden,en dus word het een smeerboel,soms lijkt het een beetje op de Film Van Ome Wiilem, ,Luister Naar Wat Ik Roep,Wil Je Ook Een Broodje Poep. 1
Amager95 Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2012 Volgens mij is de tijd toch wel voorbij dat we in het openbaar alles lieten lopen... Een biertje drinken uit de gereinigde Dommel lijkt mij ook niet echt prettig en iedereen is blij dat de fabrikant het water zuivert voordat ze tot bier laten gisten. Dat de kinderen de behoefte laten doen in het water is gewoon ranzig. Ook geen overtuigende opvoeding voor later als ze groter en ouder zijn. Volgens mij zijn wij toch wat verder dat dit niet meer hoeft. Als ik lees van de reddingsbrigade over de stijging van het aantal vermiste kinderen op de stranden, kan ik mij de oorzaak een beetje verklaren. Volgens de reddingsbrigade zijn steeds meer ouders bezig met hun smartphone en tablet en de kinderen ontglippen hun aandacht. http://nos.nl/video/403618-steeds-meer-kinderen-raken-zoek-op-strand.html Als zij dit doen, dan kan ik mij wel voorstellen dat de kinderen zonder zwemluier laten zwemmen wel voorstellen. Het is alleen maar extra werk, en dat kan je beter besteden aan de phone of tablet. Wat ik wel denk als deze wateren een sterker stromend water hadden, dat de overlast minder groot zou zijn. Maar helaas is dat dus. Dat blijkt wel met de vele meldingen van blauwalg in wateren. In een zwembad is het ook niet allemaal even schoon. Maar goed een nachtje dat het zwembad is zonder zwemmers, wordt het water wel weer gereinigd en de volgende dag is het weer zwembaar.
Amager95 Geplaatst: 4 september 2012 Auteur Geplaatst: 4 september 2012 meer duidelijkheid over het water in Zeumeren: Bron: Barneveldse Krant auteur: onbekend Norovirus oorzaak klachten zwemmers Zeumeren 31-08-2012 21:06 VOORTHUIZEN - De gezondheidsklachten van tientallen zwemmers in recreatieplas Zeumeren in Voorthuizen zijn veroorzaakt door het Norovirus. Dat heeft de provincie Gelderland vrijdagmiddag bekend gemaakt. Het Norovirus komt volgens de provincie Gelderland in de samenleving geregeld voor in de vorm van kleine epidemieën. ,,Het virus is zeer besmettelijk en wordt overgedragen via voedsel, besmet water (door menselijke ontlasting) en via direct menselijk contact’’, licht de provincie toe. ,,Uit het onderzoek bij Zeumeren blijkt dat de mensen met gezondheidsklachten hebben gezwommen in een bepaald deel van de recreatieplas. Waarschijnlijk heeft een bezoeker die het virus had tijdens het warme weekend van zaterdag 18 en zondag 19 augustus een groot aantal andere bezoekers besmet via ontlasting in het zwemwater.’’ Nu de oorzaak bekend is, gaat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) het water van Zeumeren nader onderzoeken op aanwezigheid van het Norovirus. Tot de uitkomst hiervan bekend is, blijft het negatieve zwemadvies voor Zeumeren van kracht. De provincie kreeg na het tropische weekend van 18 en 19 augustus tientallen klachten van mensen met maag- en darmproblemen. Direct daarna werd met de GGD en Waterschap Vallei en Eem een onderzoek gestart. http://www.barneveldsekrant.nl/plaatsnamen/voorthuizen/norovirus_oorzaak_klachten_zwemmers_zeumeren_28563260.html
Moderator Matchless Geplaatst: 5 september 2012 Moderator Geplaatst: 5 september 2012 Zwemmen in een zwembad is het ook niet. Ik ben al eens in een zwembad zo'n bruine reddingsboei tegen gekomen. Dat chloor gooien ze er niet voor niets in. En een natuurlijke plas.. noro virus, blauw alg, botulisme, dino flagelaten en nog meer van die namen.. Zwemmelen hoeft voor mij niet meer zo. De natuur is tegenwoordig zowiezo het afvoerputje van onze " beschaving". Je kan geen bos meer ingaan zonder zwerf afval tegen te komen en je moet een ook nog uitkijken dat je niet op een hondedrol trapt. Het bos is een grote vuilnis stortplaats en bruine mijneveld in 1. Als ik een wekelijkse bos wandeling maak dan neem ik regelmatig de rotzooi van anderen mee (uit het bos he , niet erheen) maar ik ga geen hele draagtas meesleuren. En tegenwoordig krijg je wel een zak vol. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen