Ga naar inhoud


uitzending gemist (HBBTV) werkt niet op Xtrend ET 9500


schans14

Aanbevolen berichten

Heb een in duitsland gekochte et9500.

Ontdekte dat uitzending gemist niet werkt op deze duits geimporteerde box.

 

Als ik op de fora zo rondlees zie ik dat het een beperking is die niet te veranderen is??

 

losstaand van het feit dat ik het wel jammer vindt, dat webwinkels alleen vermelden dat ze de benelux versie verkopen, en er nergens door verkopers wordt vermeld over het wel of niet werken van de plugin op de duitse of benelux box, zou het wel een uitdaging zijn om de plugin wel op deze duitse box te laten werken.

 

Wie heeft dit aan de praat?

of is het een zinloze discusie omdat het echt is geblokt in de hardware?

 

volgens xtrend Duitsland is het onmogelijk, althans dat wordt in een email verteld.

 

Dus is dit een zinloze discusie? en zijn er mensen die ook een duitse box hebben waar uitzendinggemist wel op werkt?

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

De gedachten van een duitse of nederlandse serie maakt niet uit heb beiden 9200 en de 9500 uit duistland met PLI 3.0 en de juiste file selectie te downloaden van hun eigen applicatie browser

Ik krijg van beide landen de HbbTv dus wat doe je fout als hij geinstalleerd is (even opniew opstarten) druk je 2 x achter elkaar de rode knop in even wachten ( je moet wel op een HbbTv zender staan) je ziet in je display van de ontvanger dat hij gaat werken daarna komt de info van keuze op het scherm.

Xtrend 9000/9200/9500 VU+Duo PLI 3.0 Cccam / TechNisat Twin quadro sat en Funce 100 rotatie E 45/45 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg dat.

 

Toch jammer dat je hier wel zo provocerend bent... :(

 

 

Want ik had de box in NL goedkoper gekocht dan in DE...

Juist om hem bij een PLI sponser te kopen, dacht ik mensen blij te maken, en liep dat anders...[ uiteindelijk opgelost, maar veel gezeur mee gehad]

Maar in NL was de box echt wel paar tienen goedkoper....

aangepast door Dylan12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet provocerend, en ik post hier onder dezelfde naam als elders, want ik heb niks te verbergen.

 

En toch heeft het probleem met geld te maken, al kom ik er wat cynisch mee.

In verreweg de meeste gevallen koop je electronica in Duitsland goedkoper dan in Nederland, dat er licentiekosten gemoeid zijn met het uitbrengen de webbrowser Opera op een box zal ook niemand verbazen, en dat dan op de Benelux versie bepaalde dingen wel werken en op import boxen niet lijkt me dan een duidelijk verhaal.

 

Niet dat ik het er mee eens ben, want alles lijkt me toch strijdig met het één Europa welke we met zijn allen nastreven, en daarom dus strijdig (mogelijk) met Europeese wetgeving, maar dit geheel terzijde.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm ik zeg niet dat je iets te verbergen hebt.

Alleen was het mij wel verboden om bij PLi over iets Duits te hebben, dat terzijde..

 

Bij ALLE verkopers in NL was bekend dat er verschil zat in NL en DE versies.

Dus de verkoper heeft willens en wetens een DE box verkocht in NL.. [ dat dit later pas aan het licht komt is bijzaak, ze wisten gewoon niet waar de verschillen zaten ]

Zelfs de DE verkopers wisten dit NL-DE verschil........

 

En ik kocht hem echt goedkoper hier......[ bleek dus een Duitser, zoals heeeel veeeel van de ET6000, want zijn maar weinig NLers van verkocht ]

Wat ik ontrecht vind is dat in NL buitenlandse spullen worden verkocht onder NL voorwenselen..

Dat is puur uit winstbejag van de verkoper...

Dat een fabrikant verschillende versies uit brengt lijkt me het "recht" van een fabrikant, denk aan talen toesten enz enz ...

 

En tsja europesch, zijn de meningen wel over verdeeld....

aangepast door Dylan12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wel maandag morgen bakkies hebben want wat je aangeef is bij mijn beide ontvangers niet aanwezig maar wel HbbTV NL hoe kan?

 

Welke bakkies heb je dan?

de 9000 heeft dit niet.

ET6000, ET6500, ET9200, ET9500 en de nieuwe model ET4000 hebben een silverline logo [ als ze nl be lux uk scandinavia versie zijn.. ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik dat al aangaf in mijn vorige maar ET 9200 en de ET 9500 met nog een oude ET 9000 waar ik een andere instal file voor PLI 3.0 op heb geplaats die ook goed werkt op de nederlandse zenders met als extra daarbij de RTL groep.

Het geen wat er dan word aagegegevn door jou is voor mijn ontvangers dan niet van toepassing of door de PLI Image herschreven waar het wel mogelijk door is ik heb bij het booten geen silverline dus ra ra.

Xtrend 9000/9200/9500 VU+Duo PLI 3.0 Cccam / TechNisat Twin quadro sat en Funce 100 rotatie E 45/45 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...