Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, na jaren geklooi bij UPC ben ik vanaf vandaag over naar CanalDigitaal. Helaas gelijk al een probleem; met de afstandsbediening van de satteliet-ontvanger kan ik wel het geluid harder en zachter doen, alleen er gebeurt niks. Ik kan wel mute doen, of het geluid van de tv bedienen. Als ik het geluid van de tv op z'n hardst zet (60!) en het geluid van de ontvanger voluit, is het geluid wat ik hoor niet super hard. Dat lijkt me niet goed. Als ik het geluid van ontvanger wil veranderen zie je in het beeld wel dat het balkje op- en afloopt, maar het geluid verandert niet. Ik heb ze al gebeld, maar ze kunnen me niet verder helpen. Maandag komt er een nieuwe box, maar ik heb zomaar het gevoel dat dat niet gaat helpen. Ik hoop niet dat ik hier spijt van krijg, na alle ellende van UPC. Ik heb nu een contract voor 2 jaar!

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Evelien

Geplaatst:

Welk merk satelliet ontvanger heb je? Hoe is die aangesloten op je televisie?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

• Moderator
Geplaatst:

In het algemeen regelt de afstandsbediening van de sat.ontvanger niet alle uitgangen.

Het dolby signaal wat bijvoorbeeld via de HDMI uitgang naar je tv ontvanger gaat zal niet bij alle merken ontvangers geregeld kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

In het algemeen regelt de afstandsbediening van de sat.ontvanger niet alle uitgangen.

Het dolby signaal wat bijvoorbeeld via de HDMI uitgang naar je tv ontvanger gaat zal niet bij alle merken ontvangers geregeld kunnen worden.

En wat betekent dit? Dat ik genoegen moet nemen met vrij zacht geluid? Dat kan toch niet?

Geplaatst:

Probeer het even met een scartkabel ,als dat wel goed werkt

zou je ook een andere HDMI kabel kunnen proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Nee, met een scartkabel werkt het ook niet. Misschien is dan toch het geluid van deze ontvanger stuk. Het zou wel reuze toevallig zijn als ik een kapotte box heb gekregen. De monteur is ook gewoon weg gegaan, ondanks dat het geluid niet goed was. Volgens hem lag het aan mijn televisie, maar dat geluid is gewoon goed.

Geplaatst:

Heb dezelfde combi. Geluid gaat bij mij via Scart. Via HDMI is het bij mij ook veel te zacht. Op Scart is het normaal in te stellen. Zet in de audio opties wel op PCM in de audio settings van de ontvanger

Geplaatst:

Scart kabel maakt echt geen verschil. En dan kan ik ook niet meer de HD zenders kijken, en dat abonnement heb ik nu juist afgesloten. Wat ik al dacht blijkt ook te kloppen; ik heb vanochtend een nieuwe ontvanger gekregen, maar het maakt geen verschil. Ik denk dat ik gewoon pech heb. Toevallig komt er as woensdag een monteur ivm verbindingsproblemen, dus dan leg ik het probleem hem even voor. De bezorger van vandaag had het over een geluidskabel van de ontvanger naar de tv. Dat dat zou moeten helpen. Hij vond het ook niet goed het geluid. Op Ned1 als je chips eet, versta je niet meer wat ze zeggen.

Bedankt voor het meedenken, ik hoop nog steeds op DE oplossing!

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Reactie op Evelien:

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds april 2012 heb ik al 3 nieuw ontvangers 8141 van Can.Dig. ontvangen, allemaal met hetzelfde probleem. De volume regeling werkt niet.

De medewerkers ontkenden 3 maanden dit probleem of wisten het gewoon niet. Ik moet mijn externe versterker erbij inschakelen om voldoende volume te krijgen.

Nu heb ik na vele telefoontjes eindelijk een erkenning van CanDig dat de 8141 een volumeprobleem heeft. Bij de eerstvolgende update zou dat worden verholpen. Is tot nu toe niet opgelost.

CanDig verstuurt doodleuk defecte ontvangers naar haar klanten en haar medewerkers kennen het probleem niet.

Schaapherder, 4 jan 2012

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen