edwin40 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 (aangepast) Hallo mijnn rebox 9000 met software 1 10 57 start niet verder door dan CHK HDD, channel up heb ik al gedaan is goed gelukt maar dan nog start hij niet door. Iemand een idee. Overigens is dit gekomen nadat hij vast liep. 23 augustus 2012 aangepast door edwin40 Rebox 4220Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5
ton2207 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Het lijkt erop dat de harde schijf niet helemaal meer goed is. Ik zou hem in eerste instantie verwijderen (of alleen de kabel losmaken) en dan kijken of hij wel doorstart. Zo ja, dan is het de harde schijf. Remedie: als je geluk hebt, helpt formatteren. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
edwin40 Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 Ik heb de HDD eruit gehaald nu start hij wel door dus waarschijnlijk de HDD kapot, of kan ik nog iets proberen met de schijf het is overigens een WD 1 TB Caviar green. Of weg knikkeren Rebox 4220Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5
edwin40 Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 Ik heb hem in mijn win pc gehangen en daar word die gezien als een schijf in orde alleen een onbekende partitie. Als ik hem wil formateren als dat kan in win wat voor een bestands formaat meot er dan op gewoon fat 32 ( denk het niet toch) ?? of wel Rebox 4220Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5
Moderator ceesv Geplaatst: 23 augustus 2012 Moderator Geplaatst: 23 augustus 2012 Je kan het proberen. Wanneer je hem daarna weer in de Rebox zet en de rebox de schijf weer herkent, kan je de Rebox de schijf weer laten formatteren in Journailed. Je bent alleen wel alles kwijt wat er op de schijf stond. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
edwin40 Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 (aangepast) Nou is gelukt en start ook weer door. Ik heb hem in m,n pc bij gezet daar volume verwijdert, daarna kon ik hem formateren (alleen ntfs) dat gedaan vervolgens weer in de rebox daar inderdaad weer journald geformateerd , dus het werkt weer. Bedankt. 23 augustus 2012 aangepast door edwin40 Rebox 4220Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5
De_Perre Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Misschien had je beter eerst nog een check gedaan met een WD tool op je windows omgeving om na te gaan of er niet echt iets fundamenteels mis aan het gaan is met de schijf. Nu loop je immers het risico om binnen enkele weken hetzelfde voor te hebben. Verder nog een tip: een enclosure kopen (best met aparte stroomvoorziening) en de disk eventueel extern hangen. Kan de levensduur van de schijf verlengen. Nadeel: EPG data wordt niet meer opgeslagen als de schijf/enclosure niet aan staat en er geen alternatief opslagkanaal voor de EPG is opgegeven... (kan je normaal nakijken door in EPG scherm op FAV toets te drukken; je kan hier ook de lengte van de zichtbare EPG vergroten van 2 naar 3 of 4 uur) [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen