Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hallo forum. ik een paar vragen wat betreft het aanschaffen van een andere ontvanger, met meer mogelijkheden. ik heb canaldigital waar ik wel tevreden over ben. nu wou ik mij een andere ontvanger aanschaffen met meer mogelijkheden, bv internetaansluiting, nu wou ik aan de experts vragen wat kan ik ermee doen, ben erg nieuwsgierig op dat gebied, daarom. wat kan ik mij het beste voor een ontvanger aanschaffen, hoe verbind ik hem met internet, wat zijn de mogelijkheden met zo,n ontvanger. ik heb begrepen van internet dat ik software moet instaleren voor dat de smartkaart van canaldigital het doet. hoe doe je zoiets,is wel veel gevraagt in een keer maar als ik maar eens een beetje weet. belangrijk is dat de smartkaart het doet, zodat ik tv kijken kan. bij voorbaat bedankt.

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

hallo tonskidutch. bedankt voor de reactie op mijn vraag. nou dat is heel wat heb ik even wat te lezen en als ik daar maar bij kom met mijn verstand. ik begrijp dat ik wel en daar gaat het mij in eerste instansie om dat ik software moet of laten instaleren, om mijn smartkaart te laten werkrn dus beeld krijg van canal digital.

Geplaatst:

klopt

geen enkele goede linux receiver komt met een firmware waarin de softcam standaard geinstalleerd is (dat zou ook niet mogen)

echter zelfs in het origineel image/firmware kun je een softcam plaatsen (te lastig voor beginners)

die usb flash methode om je firmware te veranderen naar een alternatief image is super simpel

waarna je enkel via menu de juiste softcam download en aktiveert.

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst: (aangepast)

Of je gebruikt een plugin op originele firmware om zodoende menu te krijgen voor eerder gebruikte plugin(gp3.2) om softcams toe te voegen. (zie m'n sig).

Al gebruik ik het meer om op luie manier softcam automatisch te laten starten. Updaten van softcam gaat vrij simpel:

softcam uit, dan binary overschrijven met uptodate versie, en softcam weer aan. (ervanuitgaand dat je correcte configuratie gebruikt).

Updaten van softcam manueel duurt hier ongeveer 1 a 2 minuten.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

bedankt voor de reactie. dus in mijn geval als ik die reciever zou kopen laten instaleren, zodat ik tv kan kijken en daarna rustig met behulp van jullie verder gaan.

Geplaatst:

Beste Forrest,

Ik zal me er ook even in mengen, "gewoon doen", ook ik was een leek op dit gebied, na een week is alles zo vertrouwd, dat je denkt de ontvanger al maanden te hebben.

Ik heb alles zelf gedaan, ook de software vervangen. Op dat gebied raad ik je VTi aan, goed betrouwbaar en zéér gebruiksvriendelijk.

De mogelijkheden lijken oneindig en, met deze ontvanger, géén gezeur met Can. Digitaal, elke dag beeld zoals het hoort.

Succes!!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

hallo emekli zou je me eens een site kunnen geven waar ik eens kan kijken, ik zit in de buurt van heerlen en daar vind ik niet veel van sat winkels waar men heen kan, wat ik weet tenminste. dank je.

Geplaatst:

@ forrest,

Die zal je zelf moeten zoeken. Het vermelden van winkels en webshops is niet toegestaan op Sat4all.

Je hebt duidelijk onze huisregels niet gelezen bij registratie.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

hallo emekli zou je me eens een site kunnen geven waar ik eens kan kijken, ik zit in de buurt van heerlen en daar vind ik niet veel van sat winkels waar men heen kan, wat ik weet tenminste. dank je.

Vanuit Heerlen ben je zo in Duitsland en ook snel in België... winkels genoeg in de buurt.

Je zult ze moeten zoeken per internet.

Maar veel van die winkels waar dan ook echt een receiver aangesloten is aan schotel en ter demonstratie opgesteld staat zul je niet vinden!

Een zogenaamde luister ruimte of kijk en probeer ruimte hebben die winkels niet en je mag hem in de kartonnen doos mee nemen of je gaat elders.

Uiteindelijk komt dat alles, uit de kostprijs en service. De winkels waar je nog binnenloopt kunnen niet concureren met de satellietshops. Dus er is enkel een vraag; koopt u of koopt u niet. (verder geen service of tot over twee weken als u het apparaat terugbrengt en uw geld reklameert)

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

hallo tonskidutch, bedankt voor de uitleg. ik denk wel dat ik mij die reciever zal aanschaffen, kijk ik wel op internet rond daar vind ik hem wel waar hij mischien wat gunstigger is wie weet. wat mij een beetje parten speelt is dat ik maar beeld krijg op canal digital. want wat ik gelezen heb heb je daarvoor pli software en cccam software nodig hebt. wat de rest betreft heb ik de tyd voor en een forum voor denk ik. iedereeen moet eens beginnen denk ik en durven ook.

Geplaatst:

Als je de gewenste ontvanger hebt, zou ik toch kiezen voor VTi, hier is het wel heel simpel

om CCCam er op te krijgen.

Hier een voorproefje hoe je dit kan doen,

Druk op de blauwe toets van de afstandbediening, bovenaan verschijnt VTi camcenter, druk weer op blauw,

en nog een keer op blauw.

Op het scherm staan de kleuren van de AB met de betekenis.

Bij beheer cams, even wachten, daarna kies je voor CCcam 2.3.0, zonder! oscam er bij.

Volg dan wat te doen op het scherm, en start cam met groene toets.

Het is een kwestie van seconden. En nog een tip, CD-card moet in een van de twee bovenste gleuven, maar wel op zijn kop.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Graag gedaan, daar is het forum toch voor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen