erik56 Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 waarschijnlijk is dit geen rebox 9000 fout . Bij het terug instellen van de schotelinstellingen,loopt het steeds fout met het instellen van astra 23.5. de afstelling van astra 19.5 loopt goed en het copieren naar 2 de zender lukt goed . Maar bij het instellen van astra 23.5 als ik moet kiezen tussen DISEqc 1/4 of 2/4 of 3/4 of4/4 Blijkt dat op alle instellingen kwaliteit& ontvangst 93% is Daarvoor kon dat slechts op 2 verschillende instellingen en niet op de vier. Is er iets fout aan satellietontvanger- diseqc of lnb ? Heeft iemand er zicht over wat er fout gaat?
Moderator ceesv Geplaatst: 24 augustus 2012 Moderator Geplaatst: 24 augustus 2012 Vertel eens iets meer over je opstelling. Heb je een of 2 antenne kabels naar je ontvanger lopen, of is de 2e tuner doorgelust ? Heb je in het keuze menu de tuners op "gescheiden" gezet? Hoeveel LNB's hangen er in je schotel en wat voor DISEQC schakelaars gebruik je? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
erik56 Geplaatst: 24 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2012 triax 83 cm schotel met twee coax kabels aangesloten en in het menu op gescheiden gezet en alles gekopieerd naar 2 de tuner Twee lnb's met 4 aansluitingen waar van 3 in gebruik. Welke diseqc merk weet ik niet meer . Tot voorheen werkte alles prima .
satencom Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 Probeer de lnb van de 23,5 even zonder de switch ,het lijk er op 1 van de beide stuk is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
erik56 Geplaatst: 24 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2012 als ik het goed versta moet ik proberen omgewoon de lnb door te lussen zonder diseqc ?
satencom Geplaatst: 24 augustus 2012 Geplaatst: 24 augustus 2012 Ja probeer dat maar even Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
erik56 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2012 Misschien wat laat maar toch een reactie. Na wat zoeken en rechtstreeks aansluiten op de lnb moest de fout in de disecq liggen. deze vervangen en nog steeds problemen . Na grondig nazicht en uitmeten bleek de fout in een connector te zitten . deze was geschuurd juist onder de wartelmoer van de kabel welke naar de lnb voer. met dank aan iedereen die me heeft vergeholpen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen