MarcvE Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 Klein update'tje. Loader 2.23 zit er nog op, want daar start de box mee op, voordat hij de foutmelding 0X71 geeft.
MarcvE Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 Beste Jaap, Niet te ver nadenken ....... als pinnetjes naar binnen gedrukt zijn, communiceerd de poort helemaal niet. Dus niet echt relevant.
Audioniek Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 (aangepast) Op het grote "andere" forum is een draadje opgericht voor speciaal dit doel. Stokoude Octagon-versies. Of is het misschien een optie om meteen de nieuwe Bootloader 2.45 te installeren met andere firmware. Deze opmerking begrijp ik niet. Nog afgezien van het feit dat de correcte versie 2.54 moet zijn is hier sprake van kippen en eieren. Omdat je porter niet aan de gang krijgt is dit geen optie en zal het via een oude versie en channelup moeten. Via een nieuwe firmware meteen L2.54 installeren gaat niet want die nieuwe firmware krijg je er niet op; je beginprobleem. Bovendien kun je een loader alleen via channelup óf porter óf een HDF flasher plugin installeren, via een draaiende firmware kan dat niet. Doet porter het uiteindelijk wel (dat is iedereen nog is gelukt) dan is het inderdaad mogelijk eerst een loader L2.54 te installeren. De enige die ik daar op het net los ken is de Octagon. Je eindigt dan overigens met resellerID 202003 (Octagon SF-1008HD) in de ontvanger. Om een reden die mij ontgaat kan ik die niet als aanhangsel toevoegen. Groeten, Audioniek. 26 augustus 2012 aangepast door Audioniek 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
MarcvE Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 Ja, heb ze al gevonden. Heb meteen geprobeerd een oudere versie erop te zetten met behulp van de reseller changer. Hij liep nu wel door tot 99 % maar kapte er toen toch mee, dus er zit wel logica in de redenering dat er te weinig ruimte is voor de nieuwere firmware. Vind ik overigens wel raar, aangezien de originele rebox firmware ook 16.8 mB. is. Betreffende je opmerking ...... correct, moest 2.54 zijn. Ik verwacht dat de Loader op de box toch corrupt is, ondanks dat hij opstart met 2.23. Waarschijnlijk toen ik geprobeerd heb de 2.54 te installeren. Zal eerst moeten zien dat ik via een "echte" com poort de box goed aan kan spreken. Quote: Om een reden die mij ontgaat kan ik die niet als aanhangsel toevoegen. Ik merkte dit ook al. Een link werd bij mij ook als "reclame maken" gezien, waardooor ik hem niet kon plaatsen. Beetje jammer. Zou makkelijker zijn als je iemand direct naar de bestanden door kon sturen, maar dit zullen we aan de moderator van dit forum moeten vragen. Ik ga ermee aan de gang, en laat het wel horen. Bedankt, Marc
Seniorsatter Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 @MarcvE Hoi Mark, als je oude originele Rebox FW zoekt, ik heb er nog vanaf V86, is 13.343 kb groot. Stuur maar pm als je de oude fw zoekt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen