sattv4iedereen Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 hi, ik heb een panasonic plasma hd tv.vannacht heb ik via de dvd speler een uur of 3 geluisterd naar muziek via een memory (data) stick.deze namiddag,viel het mij op,dat het beeldscherm was ingebrand met de vorm die de dvd geeft bij het luisteren naar muziek.is plasma nog zo gevoelig daarvoor?kan ik dit (gedeeltelijk) herstellen?kan dat al na een uur of 3? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Moderator ceesv Geplaatst: 25 augustus 2012 Moderator Geplaatst: 25 augustus 2012 Plasma's staan erom bekend, dat ze gevoelig kunnen zijn voor het inbranden van logo's en andere statische beelden. Afhankelijk van merk, type paneel, ingestelde helderheid en contrast en het aantal speeluren kan je inbrand achtige verschijnselen gaan waarnemen. Sommige Panasonics hebben een "beeldwasser" in het menu, die het ghostbeeld weer doet verdwijnen, ander toestellen kan je een paar uur via de tuner een "sneeuwbeeld" laten weergeven. Hoewel de nieuwere toestellen minder gevoelig zijn, blijft het oppassen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 26 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 26 augustus 2012 De nieuwe generaties plasma's branden al lang niet meer in. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 De nieuwe generaties plasma's branden al lang niet meer in. Mvg, Michel welk merk en type michel ???heb zelf een Panasonic TX-P G20 silver Plasma (NeoPDP) en hier zie ik ook al van die verschijnselen kan ik hier nog iets aan doen ?? 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jopiesat Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 In het menu van mijn panasonic zit een optie om het scherm te 'wipen', in de NL gebruiksaanwijzing noemen ze dit 'schuifbalk'. (Beeld, geavanceerde instellingen) Wellicht zit dat op jouw panasonic ook in het menu. Eens een nachtje laten lopen kan geen kwaad denk ik.
smetje limb.BE Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 (aangepast) In het menu van mijn panasonic zit een optie om het scherm te 'wipen', in de NL gebruiksaanwijzing noemen ze dit 'schuifbalk'. (Beeld, geavanceerde instellingen) Wellicht zit dat op jouw panasonic ook in het menu. Eens een nachtje laten lopen kan geen kwaad denk ik. ik heb net een in het menu gekeken (Beeld, geavanceerde instellingen) maar daar staat dan bij mij althans rgb instellingen 26 augustus 2012 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Penthe Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Bij mijn Panasonic staat die schuifbalk optie er ook in, heb mijn settings in het engels maar komt op hetzelfde neer (beeld, geavanceerde instellingen). Gelukkig heb ik nog geen inbrand verschijnselen.
Beheerder Michel Geplaatst: 26 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 26 augustus 2012 Leeeeeeees http://hdguru.com/plasma-tv-burn-in-fact-or-myth/826/ Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 (aangepast) mijn software versie is 2.515 Ik denk dat deze functie niet in mijn tv staat heeft er nog iemand zo een panasonic 42"g20 of een 46" wel van dit type ??? ik laat hem nu eens een software update doen (misschiens een nieuwere versie !!) er is geen nieuwere versie 26 augustus 2012 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
smetje limb.BE Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 ik zie de inbrandingen alleen als de tv uitstaat 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Penthe Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Leeeeeeees http://hdguru.com/pl...ct-or-myth/826/ Leuk zo´n link die je vertelt dat het vrijwel niet meer kan, maar mijn Panasonic handleiding zegt het toch heel wat anders en waarschuwd voor inbranden, er staat duidelijk op de eerste pagina "voorkom langdurige weergave van een stilstaand beeld op de tv" Dit kan resulteren in een permanent nabeeld, hieronder vallen 4:3 beeld, videospellen, logos en programma aanduidingen, en computerbeelden. Dit zetten ze er vast niet voor niets in op de eerste pagina.
Beheerder Michel Geplaatst: 27 augustus 2012 Beheerder Geplaatst: 27 augustus 2012 In zo gebruiksaanwijzing staat ook dat je geen water in je TV moet laten lopen, hem niet moet gebruiken bij een temperatuur lager dan -20 graden en hoger dan +50 graden, de afstandsbediening niet eetbaar is....... Ook dat is allemaal overbodige informatie. Nieuwe plasma's branden niet meer in. Diverse tests hebben dat onomstotelijk aangetoond. Er wordt tegenwoordig een iets andere techniek gebruikt waardoor dat simpelweg technisch niet meer mogelijk is. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
HDfanaat Geplaatst: 27 augustus 2012 Geplaatst: 27 augustus 2012 Ook wat mijn ervaringen betreft is het inbranden van de nieuwere generaties plasma tv's gewoon een flauwe kul verhaal. Mijn Panasonic 50" plasma is al enkele jaren oud, ik heb deze destijds meteen al op een vrij hoge contrastwaarde ingesteld en heb tot op heden nog steeds een 100% perfect beeld zonder enig spoor van inbranden ! Natuurlijk zal de fabrikant altijd wel met waarschuwingen komen maar dat is volgens mij alleen maar om zichzelf in te dekken, misschien bedoeld voor extreme gevallen waarbij men urenlang met hoge contrastwaarden naar hetzelfde beeld zit te kijken. Gr. Albert
winwiz Geplaatst: 28 augustus 2012 Geplaatst: 28 augustus 2012 Inbranden bestaat niet meer, dat klopt dit is een term uit de CRT wereld. Wat er echter wel gebeurd is dat je een ongelijke slijtage krijgt van de plasma cellen. Bij een langdurig op vol vermogen staande plasmacel (logo in beeld) zal de helderheid in verhouding iets afnemen ten opzichte van zijn omgeving door sterkere veroudering van het gas. Dit ondervangt men door het beeld continu te laten bewegen. Dit zie je overigens niet. Door verbeteringen de laatste jaren is het effect bijna tot nul gereduceerd en staat op hetzelfde niveau als de oude beeldbuizen. Er bestaat nog wel een heeeeel klein risico dat het je overkomt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
mar 1 Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 -wat iedereen ook mogen beweren, ik heb hier een panasonic TXP50VT30E en die heeft wel degelijk last van inbranden. -notabene op zijn eigen wachtbeeld als ik daarmee een kanaalzoektocht opstart,duurt dat zowat een kwartier en kun je daarna in de linker bovenhoek goed leesbaar 'kanaallijst DVB-S updaten' waarnemen! Als je dat eruit wil hebben moet je weer een nachtje schuifbalken en dan is dat er nog niet helemaal uit. En dan spreek ik nog niet over de logo's.Gelukkig kijk ik weinig naar de Nederlandse tv om dat zoveel mogelijk te vermijden.Mijn tv staat helemaal niet te hevig. -om eerlijk te zijn is dit alleen te zien op witte of grijze achtergronden, maar het is toch vervelend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen