Ga naar inhoud


VTI 4.2.0 is released


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

HBBTV is niet bij alle zenders bruikbaar wegens het verschil in de SIB (welke weliswaar te patchen zou zijn maar dat levert een licentie probleem op)

 

de nederlanders gebruiken hun eigen formaat ALSOOK die duitse RTL zenders

 

Even concreet, dit betekent dus dat we met een VU en kijkend via CD naar NED1, 2 en 3 geen HbbTv ter beschikking hebben / krijgen?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooralsnog klopt je constatering

 

en dat is ook op andere fora (bv op Openpli gepubliceerd die ook nog images voor andere receivers maakt, waarop identieke problemen gelden > geen NL HBBTV)

 

het is een licentie-probleem

 

verder is HBBTV wellicht een eigen Thread waard...

maar duitse zenders gaan gelukkig wel, dat is toch een surplus

aangepast door Tonskidutch

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: 29.08.2012

- increase image version 4.2.1

- dvbapp2 (fix parental control, some cosmetics by @Diamondear)

- kernel (fix freezes with more than 3 cifs mounts)

- downgrade gstreamer(-plugins) (fix playback of some mkv files)

- add skins by @maggy, @schomi

- update Xpower plugin

- update Foreca plugin (ver. 2.9.4)

 

How to get version 4.2.X ?

 

a ) with online update function of VTiPanel (4.2.Xa ---> 4.2.Xb) (ATTENTION: check free space on flash device)

b )image download from database

 

belangrijk om te weten dus

 

ik had het al aangekondigd

en die online update voor die het 4.2.0 reeds geflashed hadden is de meest makkelijke

kijk of je geheugen het aan kan!!!! (dat is check free space on flash device)

aangepast door Tonskidutch

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de update gemaakt, duurde lekker lang deze keer.

Toen de onderste van de 2 balken aangaf dat ongeveer de helft klaar was, werd het beeld zwart.

Behalve dan dat het schermpje rechtsboven, van het lopende programma er nog wel was, maar met bevroren beeld.

Na enige tijd ging de spinner draaien en de ontvanger startte weer op.

Bij info stond wel dat het versie 4.2.1 is, maar ik vertrouw het niet helemaal en zal het nog maar eens via flash doen.

Zoveel plug-ins om er daarna bij te zetten, gebruik ik toch niet en de zenderlijst haal ik van de laptop.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...op de oude versie VTI 4.2.0 draaide vanochtend HBBtv op de Duitse RTL zenders zonder problemen.

Ik heb mijn Picons al op een externe USB stick staan, om wat geheugen in het flash te sparen.

Mijn zenderlijst heb ik zelf gemaakt. Zodoende zitten er geen lijken in en uitsluitend zenders op posities die me interesseren.

En zo gek veel plugins draai ik niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de fixlist wel maar kan eigenlijk niet goed beoordelen of er nu essentiële item erin staan die het noodzakelijk maken of zinvol zijn om te updaten.

 

Kun je ook nog even aangeven hoe ik de space van het flash device kan uitlezen en wat de waarde dan zou moeten zijn om de on-line update uit te voeren?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

root@Ultimo:~# cd /
root@Ultimo:/# df -h
Filesystem			 Size	 Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs			 439.4M	 88.5M 350.8M 20% /
udev					 2.0M 104.0K	 1.9M 5% /dev
/dev/mtdblock2		 4.0M 388.0K	 3.6M 9% /boot
tmpfs				 134.4M 276.0K 134.1M 0% /var
tmpfs				 134.4M	 28.0K 134.4M 0% /tmp
tmpfs				 134.4M		 0 134.4M 0% /dev/shm
10.0.0.101:/Multimedia/
					 1.8T 848.4G 983.4G 46% /media/hdd
root@Ultimo:/#

zo zie je dat in telnet

de bovenste regel dus

en ja het is belangrijk om deze update erin te zetten

aangepast door Tonskidutch

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

....maar de vraag blijft, wat is nu voldoende?

 

Ik zie dat de waarde ubi0:rootfs in jouw Ultimo beduidend meer geheugen ter beschikking heeft dan mijn UNO.

 

Is dit de waarde die bepalend is en hoeveel zou ik nu minimaal moeten hebben om on-line te kunnen updaten?

 

root@vuuno:/# df -h

Filesystem Size Used Available Use% Mounted on

ubi0:rootfs 98.7M 80.0M 18.7M 81% /

udev 2.0M 104.0K 1.9M 5% /dev

/dev/mtdblock2 4.0M 388.0K 3.6M 9% /boot

tmpfs 134.5M 284.0K 134.3M 0% /var

tmpfs 134.5M 24.0K 134.5M 0% /tmp

tmpfs 134.5M 0 134.5M 0% /dev/shm

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff met de blije mededeling dat het niet altijd goed hoef te gaan.

Heb in het VTI panel de update gedaan, heeft hij ook netjes voltooid, ruimte genoeg in de flash, maar nu blijft hij op het opstartscherm hangen. Loading defaults zie ik, maar het VTI icoon is bvb al niet meer te zien :(.

Maar even opnieuw flashen met usb zal het snelste zijn zeker... Koude herstart brengt niets bij zodus.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier liep de on-line update in circa 5 á 10 min doorheen om daarna zonder problemen op te starten.

Althans ik veronderstel dat de update is uitgevoerd want in de Informatie over zie ik staan

 

Version : Aug 29 2012 vti-master

Image : Release 4.2.1 2012-08-26

 

Het voordeel van de on-line update is dat alle geïnstalleerde plugins en instellingen intact blijven en je niets opnieuw hoeft te installeren.

Alleen mijn Keymap file is overschreven, die moet ik opnieuw naartoe kopiëren.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ff terug geflashed en nu ook de 4.2.1.

 

Nu lijkt het me dat die skins van Maggy toch nog serieuse problemen geven. Als je de "Glow HD" skin hebt gecombineerd met Cool 3D guide, dan loopt het mis. Roep je één of ander scherm van dat Cool plugin op, onmiddellijk een groen scherm en herstarten. Kies bvb de VU+ HD skin werkt de Cool 3D guide wel goed.

 

Verder kan ik geen één andere skin van Maggy installeren. Het lijkt wel of hij wordt geïnstalleerd uit de feed, maar in wezen staat de nieuwe skin dan niet in het lijstje met skins. Ga je terug naar de feed, staat hij niet gemarkeerd als zijnde geïnstalleerd. Resultaat is dus nul.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor skins kijk je beter bij de makers zelve (daar is skin support en ook de 4.2.x compatibele skins)

in verband met de hoeveelheid nieuwe plugins en skins voor 4.2.x is nog niet alles op de feed

 

uit oude bestanden manueel installeren zou ik niet doen wegens python 2.7

ciao

aangepast door Tonskidutch

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit oude bestanden manueel installeren zou ik niet doen wegens python 2.7

ciao

 

Daar is ook genoeg voor gewaarschuwd, maar de skins die ik bedoelde heb ik uit de feed van VTI4.2.1 gehaald hoor. Stond in de bestandsnaam zelfs ook VTI 4.2.

 

Maar zal je suggestie ivm kijken bij de makers zelf eens opvolgen. Verder heb ik nog geduld ;) Zolang het tv kijken en alles errond maar feilloos verloopt nu.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...