Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Aansluiten home cinema en DVD recorder


Ski

Aanbevolen berichten

Beste Sat4All leden,

 

Ik heb nooit met satelliet tv gewerkt, dus ik doe mijn best om e.e.a. te leren en te ontdekken. Ik heb geprobeerd in dit forum, in de handleiding en verder op internet te vinden wat ik zoek, maar zonder resultaat.

 

Ik heb hier een Topfield 5000PVR staan. Ik heb een schotel met een dubbele kop. Ik wil graag de volgende apparatuur aansluiten.

* een LCD TV (nu via scart)

* een DVD-recorder (beschikt over een scart aansluiting)

* een oude home cinema set - JVC TH-S11

 

De JVC heeft alleen een 'ouderwetse' kabel-ingang en een scart-uitgang (voor naar de TV). Het schijnt dat via de scart-aansluiting onder speciale omstandigheden ook signaal kan worden ontvangen, maar daar ga ik in deze opstelling niet van uit. Voorheen woonde ik in een grote stad, waar ik een standaard kabel-aansluiting had. Die kon naar de JVC en van daar ging het signaal naar de TV.

Met de satelliet-decoder raak ik in de war en heb ik geen idee hoe ik die kan aansluiten, indien ik ook de andere apparatuur wil aansluiten.

 

Verder zou het super zijn als ik het zo kon aansluiten dat ik onafhankelijk zou kunnen kijken en opnemen (moet kunnen met 2 koppen toch?).

 

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een aanvullende vraag: als je een analoog signaal wilt, begrijp ik dat je de RF LOOP 2 OUT uitgang moet gebruiken (althans volgens de handleiding). Kun je ook RF LOOP 1 OUT gebruiken voor een extern apparaat? Zo ja, is dit dan een analoog of een 'digitaal' signaal? Ik heb namelijk de DVD recorder (LG RH987H) met een scart kabel aangesloten, maar ik begrijp dat deze een analoog signaal nodig zou hebben voor een zenderlijst (ivm getimde opnames).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de schotel al uitgericht ,en heb je al een antennekabel van af de schotel

naar de sat ontvanger

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

 

Ik woon sinds kort op een nieuw adres. Vandaar mijn gestoei nu met satelliet. Schotel en kabels hingen/liepen er al. De Topfield was ook achtergelaten in het huis.

 

De schotel is uitgericht en de sat ontvanger is aangesloten op de schotel. De tv is via een scart kabel aangesloten op de sat ontvanger. De ontvanger is door een lokale electronica zaak hier in het dorp met de laatste firmware up to date gebracht en zij hebben ook een zenderlijst erin gezet. Canal Digital kaartje zit erin en ik heb ontvangst op mijn tv.

 

De vraag voor mij is nu welke aansluitingen op de sat ontvanger ik kan/moet gebruiken om de DVD recorder aan te sluiten (bij voorkeur zodanig dat ik daar een zenderlijst in kan zetten en dus met de timer opnamen kan maken) en de home cinema set (die dus voorheen alleen een - ik vermoed analoog - kabelsignaal kreeg).

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een 5000PVR, dus als er een werkende harde schijf in zit kan je daarmee opnames maken. Ik zou de DVD recorder dus niet hiervoor gebruiken.

Als je het ene programma wilt bekijken en een ander gelijktijdig op wilt nemen moet je 2 antenne-kabels van je LNB(bij schotel) naar je ontvanger laten lopen. Daar kan je allebei op een aparte tuner aansluiten en heb je de volledige mogelijkheden van je twin-tuner. Met een enkele kabel kan het ook(signaal van tuner 1 wordt door gelust naar tuner 2) maar dan kan je tijdens een opname alleen naar programma's kijken die op dezelfde transponder zitten waarvan wordt opgenomen. Ik neem aan dat je een LNB hebt zoals de avatar van satencom(1 van de 2 spiegelbeelden!) deze heeft 2 koppen voor ontvangst van 2 verschillende sattelieten en 2 uitgangen om 2 ontvangers op aan te sluiten of in jouw geval 1 ontvanger met 2 tuners.

 

Daarnaast kan je op deze ontvanger nog tap's(programmaatjes) zetten die het gebruik van je Topfield enorm vergemakkelijken. Met name op het gebied van de digitale programmagids en (automatisch) opnames maken, decoderen en beheren. Zie http://www.tapworld.net/

 

succes!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kabel aansluiting kun je niet vergelijken met satelliet ontvangst, het werkt net even anders

allemaal ,de DVD recorder kan je niet aan sluiten op de aansluiting van de

antenne uit gang van de satelliet ontvanger ,de dvd kun je alleen maar aan sluiten

via een scartkabel,of via hdmi als hij die heeft , de home cinema en de TF kun je met alkaar verbinden via een S/PDIF kabel, en verder kun je het advies van mrbeegee

het beste opvolgen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.

 

De DVD recorder is nu aangesloten via een scart-kabel. Gevolg is dat ik alleen op kanaal 36 een signaal krijg op de recorder. Geen zenderlijst derhalve en geen mogelijkheid om te programmeren. Verandert een HDMI kabel hier iets aan? De recorder heeft een HDMI aansluitmogelijkheid.

 

S/PDIF kabel: de home cinema set heeft hiervoor geen ingang. Betekent dit dat ik hiervoor een converter kan vinden, die dus het - ik begrijp optische - signaal omzet naar een coax-signaal?

 

Alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Hdmi kabel verandert hier niets aan.

S/DIF kabel: dat denk ik ook niet. Kan je niet gewoon de audio uitgangen gebruiken?(rode en witte tulp)

 

Met een harde schijf opnemen is veel makkelijker dan een externe dvdspeler.

De handleiding doornemen is wellicht het makkelijkst. Zoek met google op tf5000PVR handleiding Nederlandstalig en print het uit. Dat zal een hoop vragen oplossen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...