Ga naar inhoud


Blokkerig beeld tijdens afspelen opname


Profit2U

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij mijn VU+ Ultimo heb ik (steeds vaker) het verschijnsel dat bij het afspelen van een opname het beeld tijdens het afspelen ineens blokkerig wordt en dus niet meer goed te bekijken.

 

Aparte is dat als je even een Fast Forward doet (of Reverse) dat hetzelfde deel van de opname daarna gewoon goed afgespeeld wordt - zonder blokken.

Het ligt dus niet aan de opname.

 

Zou de harddisk dit fenomeen kunnen veroorzaken?

Het is een 2Tb harddisk en er staan inmiddels een aantal opnames op, maar niet meer dan 300-350Gb.

De harddisk heeft dus nog plenty vrije ruimte.

 

Misschien is het een buffer probleem, ik weet het niet - maar hinderlijk is het wel.

 

Vroeg me eigenlijk af of ik misschien het harddisk filesysteem beter zou kunnen converteren van ext3 naar ??? (kan niet lezen wat er staat, want dat scrolt van het beeld, maar denk dat het ext4 of zo is).

Raak je je opnames kwijt als je een filesysteem conversie uitvoert?

 

Oh ja. ik gebruik een OpenAAF image (waar ik tevreden over ben.....)

 

Alvast bedankt.

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had gisterendavond hier ook ineens last van. Ik nam dokter tinus op eb wilde vanmiddag deze bekijken, maar het was gewoon niet om aan te gluren, allemaal blokken en strepen. :mad: Dit heb ik nog nooit gehad. Het werkt altijd perfect. Wat kan dit zijn?

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg me eigenlijk af of ik misschien het harddisk filesysteem beter zou kunnen converteren van ext3 naar ??? (kan niet lezen wat er staat, want dat scrolt van het beeld, maar denk dat het ext4 of zo is).

Raak je je opnames kwijt als je een filesysteem conversie uitvoert?

 

Oh ja. ik gebruik een OpenAAF image (waar ik tevreden over ben.....)

 

Alvast bedankt.

 

Fred.

dat heeft niets met een zuivere opname of weergave van doen, dus laat het gewoon zo als het is op ext3

 

het verschijnsel is bekend als probleem bij alle images sinds de invoering van kernel 3.1.1 in die desbetreffende images

maar welke niet bij iedereen optreedt.

eens een ander image testen en dan een van de laatste versies die uitgebracht zijn, kan misschien een licht doen schijnen.

ciao

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren even een paar testen gedaan met opnames. Opnemen van zendera en kijken naar zender b Blokkerig beeld, en opname zender 4 kijken en 4 opnemen, perfect beeld. Dit houdt in dat er iets niet goed is en ga vandaag even de bekabeling langs lopen. Het vreemde is, daarmee is niets veranderd. Het werkt altijd zeer goed.

 

Wel heb ik een paar dingen geinstalleerd zoals uitzending gemist. Kan dit ermee te maken hebben?

 

Maar zoals ik al eerder zei, ik ga eerst de bekabeling lans, maar ik weet wel zeker dat dit goed is.Beide tuners geven goed signaal, maar toch.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...