Ga naar inhoud


Kaart gaat op zwart


J3F

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Sinds dit weekend heb ik veel problemen met mijn Canal Digitaal kaart, wanneer er meer dan 2 SIDS worden gevraagd gaat hij op zwart. Terwijl het maanden zonder enige problemen heeft gefunctioneerd. Afgelopen weekend (zaterdagavond) had ik 3 opnamens gestart (NED1, RTL4 en SBS6) en zelf keek ik naar Veronica. Maar al heel snel ging het beeld op zwart, toen heb ik alle opnames stop gezet. En na ongeveer 1 minuut kreeg ik weer beeld.

 

Toen er eenmaal weer beeld was, heb ik 1 opname aangezet. Het beeld bleef toen gewoon werken, na ongeveer 10minuten heb ik een tweede opname aangezet en binnen enkele seconden was het beeld weer zwart. Nadat alles weer was "afgekoeld" heb ik de test nogmaals gedaan maar ditmaal met wat andere zenders en wederom hetzelfde probleem.

 

Omdat ik dacht dat het misschien aan Oscam kon liggen (je weet het natuurlijk maar nooit ;)) heb ik het nogmaals getest maar dan via CCcam 2.3.0 en ook ditmaal had ik zwart beeld.

 

Het vreemde is dat de kaart gewoon is geupdate naar rev I4A en dat het al maanden zonder problemen werkt.

 

Mijn vraag is nu dan ook of iemand dezelfde problemen heeft sinds dit weekend (of al eerder). Want mijn tweede kaart heeft het probleem (gelukkig) nog niet. Of heeft iemand een tip wat ik zou kunnen proberen?

 

Alvast bedankt!

 

Edit Er is verder niets veranderd aan de instellingen van de receiver (Vu+ Duo), deze draait ook al weken op dezelfde OpenPli 2.1 versie.

aangepast door J3F
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb dit aangekaart bij CD en TVV:

 

http://www.satellietforum.com/showthread.php?p=153170#post153170

 

maar het antwoord van hun is: het ligt aan jezelf

Het zou dus helpen als meerdere mensen hierover klagen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij sinds gisteren hetzelfde verhaal.

 

Zwart beeld en wel actuele datums in de kaart.

 

Kaart update aangevraagd en weer beeld.

 

Vanmorgen de ontvanger weer aan en weer zwart beeld.

 

CD is duidelijk de kaarten aan het saboteren volgens mij.

 

Binnenkort weer smartcard te koop op Marktplaats.

 

Weg met die zooi!

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een leek ben en eigenlijk alleen maar gewoon tv wil kijken :( Juist en dat lukt du nu net niet!!!

Ik heb twee HUMAX icord receiver staan In nummer 1 zit de originele (oranje) kaart met een Aston CI module

in nummertje twee zit de grijze kaart met een origineel CI Module van Canal Digitaal, verder heb ik nog een analoge oude (5 jaar) Philips ontvanger staan waar normaal ook een grijze kaart in zit.

 

Vanavond om even voor half acht de hele zooi op zwart (Het stond net 1 nul voor ajax :P ) De laatste weken al eens vaker gebeurd maar dan voor een paar minuten en dan liep het weer, nu dus niet!! Het is inmiddels kwart over elf en nog steeds alleen de mededeling dat "de zender gecodeerd is of niet beschikbaar" Ik heb alle 'logische' stappen van CD opgevolgd en nergens kom ik verder mee!!

 

Wie heeft voor mij de oplossing (en wie weet wat Ajax heeft gedaan?? :) )\

Ik woon zo'n 40 km over de Duitse grens en ben afhankelijk voor de tv van CD (jammer genoeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We hebben hetzelfde probleem en op het ongeveer zelfde tijdstip het stond 1:1 Ajax Heereveen

Heb proberen te heraktiveren maar beeld blijft zwart en geluid is weg.

Alleen bij de gecodeerde zenders. BVN doet het normaal en als ik de SAT3 bijv.neem dan doet hij het ook gewoon.

Heel vreemd ook omdat Sjipke op het zelfde moment geen beeld meer had.

We wonen in Zwitserland en zijn afhankelijk van de canal Digitaal.

Bij ons is het de eerste keer dat dit gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het de laatste paar weken al vaker gehad, wel is waar voor kortere tijden, maar toch!

Soms een paar minuten, dan weer een half uurtje. Heel vervelend gewoon.

Dit is de eerste keer dat hij echt helemaal , voor langere tijd op zwart is gegaan.

 

Ik heb inderdaad sterk het vermoeden dat ze het bij CD met opzet doen, om je te dwingen die app. van hun (inferieure kwaliteit) te kopen.

Ik heb juist voor die HUMAX icord HD gekozen omdat je dan meerdere programma's kunt (of moet ik zeggen kon :( ) opnemen.

Eerst hebben ze je verplicht om via hun extra smart card te kopen. (voorheen gebruikte ik SMARTWII, naar volle tevredenheid) voor veel geld en nog meer per maand, maar allah(nee, niet die!!) als ze dan ook maar kwaliteit leveren!! Nou, daar schort het hem dus aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem. Bij mij begon het probleem ook zaterdagavond, maar ik heb de afgelopen weken af en toe het zelfde probleem gehad, maar dat kort. Heb via internet de kaart gereaktiveerd, maar dat hielp maar kort. Daarna hab ik de zenders op 12344 en 12515 verwijderd en opnieuw ingelezen, ook dat hielp maar kort.

Ik wilde de engelse krimi op Ned1 (12515) opnemen, maar het beeld bleef zwart ook na een half uur of langer, Nu staat ie op RTL4 (en dat is 12344) en daar komt al na korte tijd weer beeld.

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...